פרסום ראשון

המאבק על עתיד ערוץ 10: עובדים יצטרפו להפגנות מול ביתו של שר התקשורת

השבוע החלו פעילי עמותת 'הקול למען צדק חברתי' להפגין מול ביתו של כחלון בחיפה. מנהל בערוץ 10 במייל לעובדים: "אנחנו רוצים להצטרף אליהם"
אלכסנדר כץ |

עובדי ערוץ 10 צפויים להצטרף למשמרת המחאה מול ביתו בחיפה של שר התקשורת משה כחלון. את ההפגנות מול ביתו של השר כחלון יזמה עמותת 'הקול למען צדק חברתי', ואלו החלו ביום שלישי השבוע.

המעשה האקטיבי הראשון של עובדי ערוץ 10 בתקופה האחרונה, היה לפני כשבועיים בטקס חלוקת פרס סוקולוב. עובדי הערוץ הגיעו לאולם הטקס כשעל פיותיהם הודבקו פלסטרים, כאות מחאה על מצבו של הערוץ. בפרס זכה עמיתם לערוץ, רביב דרוקר.

כאמור, ביום שלישי האחרון הפגינו כ-40 פעילי 'הקול למען צדק חברתי' מול ביתו של שר התקשורת. במייל שכתב מנכ"ל העמותה אסף בז'רנו, למנהל משאבי האנוש של ערוץ 10 דוד אוחיון, שמוביל את מאבק העובדים נגד הסגירה.

"בכוונת העמותה לקיים משמרת רציפה ככל שניתן מול הבית עד שיפעל למניעת הערוץ", כתב בז'רנו, "הייתי שמח אם אתה ועובדים נוספים הייתם מצטרפים למשמרת ועוזרים לנו להפעיל לחץ קבוע על השר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.