שביתה ברחוב שוקן? העובדים מאיימים בסכסוך עבודה - בגלל קיצוצים ופיטורים
יחסי הנהלה-עובדים בעיתון 'הארץ', הולכים ומתדרדרים. ועד העובדים בעיתון מאיים בהכרזה על סכסוך עבודה בתוך שבוע ימים. הסיבה: פיטורים במדור הספורט, וצמצום במשמרות עבודה.
פרקליטם של ועד עיתונאי 'הארץ' ואגודת העיתונאים בתל אביב, עו"ד אילן בומבך, שלח אתמול (יום ד') מכתב להנהלת 'הארץ' בו כתב כי "בשבועות האחרונים נקט העיתון מספר פעולות מהותיות, באופן חד צדדי, ופיטר 5 עובדים שהועסקו במדור הספורט של העיתון, וצמצם את מכסת שעות העבודה של גרפיקאים". לדבריו, "התנהלות הנ"ל נעשתה מבלי להיוועץ בוועד העובדים, בחוסר תום לב, בחוסר שקיפות ותוך הפרה של הסכמות קודמות, שהושגו בין הצדדים, עם סיומו של סכסוך העבודה בינואר 2009, כפי שהדבר מתחייב על פי הדין והפסיקה, בנסיבות העניין".
בומבך מציין כי כבר בסוף 2008, בעקבות גל קיצוצים נרחב בעיתון, החליט הוועד להכריז על סכסוך עבודה, בעקבותיה התקיימו מגעים בין הצדדים בסופם הושגו בינואר 2009 הבנות שבלמו את גל הפיטורים ואפשרו מתן תשלום פיצויים מוגדלים לעובדים שכבר פוטרו.
- 7.מאמט 15/01/2012 09:10הגב לתגובה זוללוס סאנג'לס כדי לראיין את דיוויד מאמט, חשוב מאוד להפגין סולידריות עם המפוטרים בנסיעה מפנקת ללוס אנג'לס. המשך כך, אתה אלוף, אלוף בן
- 6.אחד שיודע 15/01/2012 00:48הגב לתגובה זוחרא של הנהלה שמחזיקה מנהלים עם בעיות אישיות קשות וכל ההתנהלות משפיעה קשות על העובדים במיוחד בעיתון הירושלמי שלהם כל העיר בלי סוף קיצוצים ומרמים את הקוראים, ואת העובדים וצריכים לזרוק משם מזמן את ענת קליין, ביום שיעשו ועידת חקירה למה העיתון בקשיים יגלו שהבעיות מתחילות מלוח כל העיר ברשות הגברת הנואפת
- 5.העיתון כרגיל מדורת מזומנים לקראת הסוף (ל"ת)עיתון מת 13/01/2012 01:56הגב לתגובה זו
- 4.Y 12/01/2012 22:25הגב לתגובה זותמיד פוגעים בגרפיקאים ראשונים כפתרון לכל דבר
- 3.נועה 12/01/2012 16:10הגב לתגובה זולמען הדמוקרטיה הישראלית
- 2.העיתון ממילא לא מביא תגובות למודעות (ל"ת)הזורק לפח 12/01/2012 13:34הגב לתגובה זו
- 1.יצחק 12/01/2012 12:46הגב לתגובה זוכן, זה העיתון שאת המאבקים הצודקים הוא מנהל רק על גבם של אחרים. בביתו, זה כבר סיפור אחר.
- צודק במאה אחוז זה באמת מגוחך (ל"ת)אחד העם 12/01/2012 13:01הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
