אין לכם את '5 + לייב'? מהשבוע אפשר לצפות בתקצירי הכדורגל כבר במוצ"ש

מועצת הכבלים והלוויין הגיעה להסכם עם ערוץ הספורט, על פיו תקצירי המשחקים ישודרו באינטרנט מיד לאחר שידורם בתכנית סיכום בטלוויזיה
אלכסנדר כץ |

המענה לסוגיית תקצירי ליגת העל לכלל הצופים? מועצת הכבלים והלוויין הגיעה לסיכום עם ערוץ הספורט על פיו כבר במוצ"ש יוכלו גולשי האינטרנט לראות תקצירים ממשחקי הליגה בכדורגל, ולא ביום ראשון כפי שהיה עד כה.

ערוץ הספורט משדר תכנית סיכום מחוזר בערוץ 5+ לייב במוצ"ש. על פי הסדר עם אתרי האינטרנט השונים, בהם ynet למשל, המשחקים אמורים לעלות רק בראשון בשעות הבוקר. במסגרת הסיכום החדש, התקצירים יועלו לאתרי האינטרנט שרכשו את הזכויות לשידור התקצירים, מיד לאחר סיום שידורה של תכנית סיכום העונה.

הסיבה למהלך זה נובע מכך שמאז שהחלו שידורי תוכנית סיכום המחזור בערוץ 5+ לייב, הגיעו למועצה תלונות רבות מצופים שאינם מנויים על הערוץ בעניין שידור תקצירי המשחקים. בעקבות התלונות פנתה המועצה לראשי ערוץ 5 ודניה עמם בנושא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.