יוסי ורשבסקי מנכ"ל ערוץ 10
צילום: צילום: אלון אלג'ם
בלעדי

קרש ההצלה של ערוץ 10? במגעים עם בית השקעות - כדי לגייס 100 מיליון שקל

ועדת הכלכלה דחתה בסוף 2011 בקשת הערוץ לדחות בשנה תשלום חובותיו. ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעה להמיר החובות בהפקות מסוגה עלית
אלכסנדר כץ | (2)

אחרי שעסקת ההלוואה של קרן אוריגו על סך 100 מיליון שקלים בוטלה לפני יותר מחצי שנה, והיקלעותו של ערוץ 10 למשבר כלכלי קשה, נראה כי ישנה ישועה באופק. לאייס נודע כי הנהלת הערוץ פנתה לאחד מבתי ההשקעות על מנת לגייס כ-100 מיליון שקלים כבר בשבועיים הקרובים.

ערוץ 10 נואש למזומנים, בין היתר בגלל חובותיו לרגולציה - כ-45 מיליון שקלים, והמשבר הקשה בשוק הפרסום. אם לא יימצא מימון עד 27 בינואר, הערוץ צפוי להיסגר. גם חברי ועדת הכלכלה, המפלט הכמעט אחרון של הערוץ, מהם ביקש הערוץ לדחות בשנה את תשלום חובותיו לאוצר ולרשות השנייה, בחרו בחודש האחרון להתנגד לבקשה, לאחר הפעלת לחץ כבד מצד משרד ראש הממשלה. גם ניסיון נוסף לפני שבועיים להעלות את הסוגיה מחדש בוועדת הכלכלה, כשל.

בחודש מאי החליטה קרן אוריגו לבטל את העסקה עם ערוץ 10, משום שלטענת גורמים, לא יכול היה הערוץ להעמיד ביטחונות מספקים, במיוחד לאחר שבעל השליטה בערוץ 10 יוסי מימן, נקלע בעצמו למשבר לנוכח בעיית הזרמת הגז ממצרים באמצעות הצינור של חברת EMG שבבעלותו. מאידך, הקרן העניקה הלוואת ביניים של 30 מיליון שקלים.

בתוך כך, בכנסת ממשיכים לנסות לקדם מהלך, על פיו חובותיו הרגולטוריים של הערוץ, יומרו להפקות מקור מסוגה עלית. מדובר על רעיון שהעלה מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, ותפס תאוצה. בשבוע הבא תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעה שהגישו הח"כים איתן כבל ונחמן שי בעניין.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טיפש מי שיכניס לשם שקל (ל"ת)
    עסק כושל 13/01/2012 01:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יצא המרצע מ-10 11/01/2012 22:41
    הגב לתגובה זו
    לא הבובההבכיינית מערוץ -10 שאכלו לה ושתו לה וכעט גם פעלו לה במקומה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.