פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT: תזמון תזכורות ומשימות חזרתיות
פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT שלוקח אותו צעד קדימה לעבר אינטגרציה יום־יומית בקרב הלקוחות: תזמון תזכורות וחיפושים שכיחים; סוכני AI דוגמת הפיצ׳ר הזה נהיים יותר ויותר פופולאריים בקרב ארגונים ויחידים וצפויים להיות אחד הסיפורים החמים של הבינה המלאכותית השנה
OpenAI השיקה פיצ’ר חדש למשתמשים בתשלום של ChatGPT בשם ׳משימות׳ המאפשר לעוזר החכם להגדיר תזכורות ובקשות חוזרות. הפיצ’ר יהיה זמין למשתמשי ChatGPT Plus, Team וגרסת ה-Pro ברחבי העולם בשבועות הקרובים.
באמצעות ׳משימות׳, משתמשים
יכולים לבקש מ-ChatGPT תזכורות לאירועים מסוימים בלוח השנה האישי, או להגדיר בקשות חוזרות כגון תכניות לסופי שבוע או עדכוני חדשות יומיים.
הפיצ׳ר החדש ב-ChatGPT: אילוסטרציה. קרדיט: OpenAI
הפיצ’ר החדש נראה כצעד הראשון של OpenAI לעבר מודלים של בינה מלאכותית הפועלים באופן עצמאי, המכונים סוכני AI. מנכ”ל OpenAI,
סם אלטמן, צופה ששנת 2025 תהיה משמעותית עבור סוכני AI, ואף טוען שהם יצטרפו לכוח העבודה השנה. ׳משימות׳ הוא גרסה מוגבלת של מערכת סוכנים, אך מאפשר למשתמשים להגדיר תזכורות, פיצ׳ר פרקטי שרוב האנשים מצפים ממנו מעוזרים כמו סירי ואלכסה. הבקשות המידע המתוזמנות מציגות
יכולות חדשות שהעוזרים הדיגיטליים הקודמים לא יכלו להציע.
- מיקרוסופט ו-OpenAI כבר לא? ה-AI של אנתרופיק יוטמע באופיס
- Open AI: תחזית אופטימית להכנסות, תחזית פסימית להוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפיצ׳ר מסמן את המעבר של ChatGPT מכלי מורכב ומתוחכם לכלי פשוט ויום יומי. לגוגל היה יותר קל להפוך את ג׳מיני ליום יומי ולעשות לו אינטגרציה בקרב המשתמשים
באנדרואיד, זאת על ידי החלפת גוגל אסיסטנס עם ג׳מיני. OpenAI צריכה לעשות קצת יותר מאמץ מגוגל בכל הנושא של אינטגרציה בקרב המשתמשים, הפיצ׳ר החדש הוא צעד בכיוון הנכון במובן הזה.
הפיצ’ר מאפשר ל-ChatGPT לבצע גלישה מתוזמנת באינטרנט, אך לא
לבצע חיפושים מרובים ורציפים או פעולות רכישה. לדוגמה, ניתן לבקש מ-ChatGPT לבדוק כרטיסים להופעות פעם בחודש, אך לא ניתן לקבל התראות מיידיות על דילים או לבצע רכישות בעזרתו.
OpenAI רואה בפיצ׳יר צעד ראשון לעבר
פיתוח סוכני AI עצמאיים יותר, ומציינת כי פיתוחים נוספים בתחום זה צפויים בעתיד הקרוב.
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
הפיצ׳ר זמין כרגע רק למשתמשי הבטא של OpenAI, כאשר החברה לומדת על הרגלי השימוש של המשתמשים ולגלות באגים רגע לפני שתשיק את התכונה לכלל המשתמשים ב-ChatGPT.
אך יחד עם השקתן של טכנולוגיות חדשות מגיעות הבעיות: הפונקציונאליות של ׳משימות׳ מוגבלת יחסית, וזאת מאחר שהחברה רוצה להימנע משימוש לרעה בסוכן. עם זאת, יתכן וכעבור זמן החברה תסיר את מגבלות אבטחת המידע שהשיתה על הסוכן ותתן לו להיות עצמאי לגמרי, וכך לתת לו לחשוף את מלוא הפוטנציאל שלו.
ההשקעות בסוכני AI - לאן זה ילך?
חברות ענק כמו אנבידיה, גוגל, מיקרוסופט, סיילספורס ואנתרופיק משקיעות רבות בפיתוח סוכני AI וטוענות כי מדובר
בצעד הבא בעולם הבינה המלאכותית. סוכנים אלה נועדו לשנות את הדרך שבה אנו מתייחסים לטכנולוגיה – החל משיפור ביצועי עובדים ועד להפחתת עלויות תפעוליות בארגונים. לדוגמה, מיקרוסופט דיווחה על שיפורים משמעותיים בעקבות הטמעת מערכת ה-Copilot אותה פיתחה בעצמה. לפי
צ’ארלס למאנה, סגן נשיא החברה לחטיבת הבינה המלאכותית, השימוש בסוכנים חכמים הוביל לעלייה של 36% בהצלחה של עובדים לפתרון בעיות IT בצורה עצמאית, במקום לפנות לטכנאי הממונה, כמו גם גידול של 9.4% בהכנסות הממוצעות לסוכן מכירות. כמו כן, זמני הטיפול במקרי משאבי אנוש
התקצרו משמעותית.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.