מה יקרה עם סוכני ה-AI בשנה הקרובה?
סוכני הבינה המלאכותית מביאים איתם יכולות טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לבצע פעולות מורכבות עבור המשתמשים, ובכך להפחית את הזמן המושקע במשימות חזרתיות. משימות כמו הגשת דו”חות , חיפוש מידע ותיאום פגישות – יהפכו לפשוטות ומהירות יותר בעזרת הסוכנים החכמים. מה יקרה עם הצ׳אטבוטים האלה ב-2025?
פרוייקט מרינר של גוגל בפעולה: הפוטנציאל גדול וכולם מתחרים עליו (צילום: רשתות חברתיות)
סוכנים שיעשו את העבודה בשבילנו
חברות ענק כמו אנבידיה, גוגל, מיקרוסופט, סיילספורס ואנתרופיק משקיעות רבות בפיתוח סוכני AI וטוענות כי מדובר בצעד הבא בעולם הבינה המלאכותית. סוכנים אלה נועדו לשנות את הדרך שבה אנו מתייחסים לטכנולוגיה – החל משיפור ביצועי עובדים ועד להפחתת עלויות תפעוליות בארגונים. לדוגמה, מיקרוסופט דיווחה על שיפורים משמעותיים בעקבות הטמעת מערכת ה-Copilot אותה פיתחה בעצמה. לפי צ’ארלס למאנה, סגן נשיא החברה לחטיבת הבינה המלאכותית, השימוש בסוכנים חכמים הוביל לעלייה של 36% בהצלחה של עובדים לפתרון בעיות IT בצורה עצמאית, במקום לפנות לטכנאי הממונה, כמו גם גידול של 9.4% בהכנסות הממוצעות לסוכן מכירות. כמו כן, זמני הטיפול במקרי משאבי אנוש התקצרו משמעותית.
איך זה עובד בפועל?
הכוח האמיתי של סוכני AI מתבטא במתן פתרונות מקיפים ומהירים למשימות מורכבות. דוגמה טובה לכך היא תהליך הזמנת טיסה: אם תבקשו מהעוזר האישי שלכם לבדוק טיסות, הוא יפעיל מספר סוכנים חכמים. הסוכנים יבדקו את לוח הזמנים שלכם, את העדפותיכם האישיות, ואפילו את המגבלות התקציביות שלכם באמצעות אפליקציות פיננסיות. לבסוף, הם יחזרו עם רשימה מסודרת של טיסות שמתאימות בדיוק לצרכים שלכם. סוכני בינה מלאכותית ישמשו אותנו בחיים האישיים כמו גם בחיים המקצועיים ביומיום. זה הצפי לשנה הקרובה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Google ו-Microsoft דוחפות את המוצר קדימה
אחד מהפיתוחים המסקרנים בתחום הוא פרויקט מרינר של גוגל. מדובר באב-טיפוס ניסיוני המאפשר לסוכני AI לנווט ברשת ולבצע משימות מורכבות באמצעות דפדפן כרום. בגרסה הניסיונית שהוצגה, המערכת הצליחה לקרוא נתונים מתוך מסמך גוגל Sheets, לנווט לאתרי חברות, ולאסוף כתובות דוא”ל רלוונטיות – כל זאת באופן אוטומטי. גוגל הצהירה כי הטכנולוגיה עדיין בשלביה הראשונים, אך הביצועים ישתפרו במהירות הן מבחינת דיוק והן מבחינת מהירות. גם אפל, עם סירי המוכרת, מצטרפת למהפכה. החברה הכריזה כי בגרסאות הבאות, סירי תוכל לבצע משימות מורכבות יותר כמו בדיקת זמן נחיתת טיסות, חישוב זמני נסיעה בהתבסס על מצב התנועה, ומתן המלצות מדויקות לזמן היציאה. קלוד הוא מודל בינה מלאכותית מתקדם שפותח על ידי חברת אנתרופיק. המודל נקרא על שמו של קלוד שאנון, ״אבי תורת האינפורמציה״, והוא נועד לספק פתרונות חכמים ואינטואיטיביים במגוון רחב של תחומים, תוך דגש על שימוש אתי ומבוקר בטכנולוגיה. קלוד הוא סוכן אישי שיכול לכתוב קוד במהירות ובאיכות גבוהה ביחס למתחרים, כך לפי משתמשים. לדברי אנתרופיק, קלוד נועד להיות עוזר אישי שמייעל תהליכים בעבודה, כזה שאפשר גם ללמד אותו דברים ומאוחר יותר הוא ידע להשתמש בהם.
אבל – שינוי הרגלים לוקח זמן
כמו כל טכנולוגיה חדשה, סוכני AI ידרשו הסתגלות. שינוי הרגלים בחברות לוקח זמן, אך הפוטנציאל של סוכני הבינה המלאכותית לשנות את חיי היומיום עצום. אם אנשים יתחילו לקבל תגובות מהירות, מדויקות ומשמעותיות, הם ישנו את דפוסי השימוש שלהם בטכנולוגיה. למרות הפוטנציאל הטמון בסוכני הבינה המלאכותי, לא כדאי לצפות שסוכני AI מתקדמים יכבשו את השוק מיד עם תחילת השנה החדשה. המהלך צפוי להתחיל בשימושים בסיסיים, כמו אוטומציה של תהליכי תקשוב או משימות יומיומיות בארגונים.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
