ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

השקל ממשיך להתחזק מול סל המטבעות - "לפלוג אין כלים"

קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel

לחץ כבד בשוק המט"ח. הדולר ממשיך בנפילה חופשית ומאבד כעת 0.4% במסחר הרציף לשפל של שנתיים וחצי אחרי שהשער היציג נקבע בירידה של 0.5%. טרם עדכון הריבית נסחר הדולר בירידה של 0.1% בלבד בשלב הרציף. האירו מאבד כעת 0.25% ונסחר בשפל של 3.88 שקלים. דולר רציף 0% דולר רציף 3.51 0% דולר רציף בסיס:3.51 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:

בנק ישראל הותיר את הריבית היום לחודש מארס ללא שינוי על 0.1%
יונתן כץ מלידר שוקי הון בתגובה להחלטת הריבית: "לא היו הפתעות בהחלטת הריבית או בהודעת הריבית. בנק ישראל שמר על משפטי ה-forward guidance בנוגע למדיניות "המוניטארית המרחיבה למשך זמן רב" ו"הסיכונים להשגת יעד האינפלציה נותרה גבוהים". למרות שבנק ישראל מבחין במגמת עלייה באינפלציה השנתית, מגמה זו נובעת מעלייה במחירי האנרגיה וסיום השפעת ההוזלות היזומות על ידי הממשלה. במילים האחרות, אין עלייה באינפלציית הליבה. בנק ישראל רואה המשך שיפור בפעילות הריאלית (למרות שהצמיחה ברבעון ד' מושפעת בעיקר מיבוא חריג של כלי רכב) ותמונת שוק העבודה נותרה "חיובית מאוד". השקל יוסף ב- 7.4% (מול הסל) ב- 12 החודשים האחרונים. כנראה שבנק ישראל החליט להתערב פחות בשוק המט"ח, זאת לאור השיפור בייצוא (על רקע רוח גבית מהעולם) והתקרבות לתעסוקה מלאה. ללא שינוי בתפיסה של בנק ישראל השקל צפוי להמשיך להתחזק. אין אנו צופים העלאת ריבית לפני שציפיות האינפלציה שנה קדימה יעלו לאמצע היעד, כנראה לא לפני אמצע שנת 2018."
 
טרם עדכון הריבית אמר אלכס ז'בזינסקי, מיטב-דש כי "המשך התחזקות השקל, בעיקר מול האירו והדולר, שוב עורר דיון "מה לעשות?". חיפוש הפתרונות אצל בנק ישראל לא יועילו. במצב הכלכלי הנוכחי הסיכוי שבנק ישראל ילך להרפתקה של ריבית שלילית או רכישות האג"ח די זניח. השקל עשוי להיחלש במידה והתוכניות הכלכליות של הנשיא האמריקאי ועליות ריבית הפד' יחזקו כצפוי את הדולר בהמשך השנה והסיכונים הפוליטיים באירופה לא יפגעו בכלכלה ובשווקים, מה שיגרום להתחזקות האירו".
"הפתרונות לתמיכה במגזר היצואני נמצאים בכלים פחות מיידים הקשורים לשיפור בסביבה העסקית בישראל. ישראל נמצאת במקום 52 לא מחמיא בסקר "Doing Business" של הבנק העולמי ובמקום 24 במדד התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי. בנטרול הפרמטרים הקשורים למגזר הטכנולוגיה, המיקום היה גרוע בהרבה. שיפור במצבה של ישראל בקלות עשיית העסקים יכול לסייע מאוד ליצואנים הישראליים להתמודד עם מטבע חזק. בנק ישראל לא צפוי לנקוט בצעדים כלשהם בישיבתו השבוע. ייסוף השקל מרחיק עוד יותר את המועד האפשרי של העלאת הריבית".
הדולר מול השקל מאז אוגוסט 2014, גרף שבועי:


 

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    פיחות זה הפתרון (ל"ת)
    אביגדור 28/02/2017 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    אירו/דולר ב+ איך זה ש% ירידת האירו גבוה מ% ירידת הדולר (ל"ת)
    יחס אירו/דולר חיובי 27/02/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    אין לה כלים? שתחפש בארון במטבח...
    עמי 27/02/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אין לה כלים? שתחפש בארון במטבח... הרעיון הוא שהיא היתה צריכה לצאת מהקופסא ולמצוא פיתרון יותר יעיל ולא הכי אקדמאי...לפעול לא לפי הספר...היא לא יצירתית הסבתא...
    סגור
  • 20.
    השקל הכי חזק - אז מתי מורידים מס הכנסה? (ל"ת)
    עשוק ע"י הפוליטיקאים 27/02/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    הידד לנגידה העלובה בעולם
    משה 27/02/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מ
    סגור
  • 18.
    הקבלנים מוכרים דולרים
    קבלנים נמאסתם 27/02/2017 12:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הקבלנים מוכרים דולרים כדיי שלא יעלו את הריבית!!!!! הכל חלק ממלחמת הדיור!!!!!!
    סגור
  • 17.
    לא אין כלים - לפלופ אין מושג מעשי
    דן 27/02/2017 11:50
    הגב לתגובה זו
    15 0
    והיא שם מספר שנים כבר.
    סגור
  • 16.
    ריבית נמוכה לאורך זמן = מכת מוות לכלכלה (ל"ת)
    נצין 27/02/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 15.
    הדולר יורד רצוף יותר מחודש והגברת עדיין עם האצבע בתחת! (ל"ת)
    טמבל 27/02/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 14.
    מחוץ לקופסה
    איציק 27/02/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    צריכה להמם את השוק ולהעלות את הריבית באחוז שלם. כן כן להעלות. הספקולנטים לא יבינו את המהלך ואני מהמר שהשקל ייחלש
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    להוריד מס על שוק ההון? (ל"ת)
    למה לא ממליצה 27/02/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    שער מינימום
    Itzik12 27/02/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    תקבעי שער מינימום לשקל דולר ותבררו מי הגוף שמחזק את השקל בעוצמה כזו
    סגור
  • 11.
    גנבים עם רישיון
    מאוכזב 27/02/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    צריך לברר מי הגוף הגדול הזה שמחזק את השקל בעוצמה כזו שאפילו בנק ישראל לא יכול עליו , נגידה יקרה את חייבת ליהיות אגרסיבית בצעדים כדי למנוע משבר ביצוא ושל התעשייה בארץ
    סגור
  • מי מחזק את השקל ? מדינות באירופה שבורחות מהיורו.
    שמטוב 27/02/2017 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מה תעשה נגדן ?
    סגור
  • 10.
    לכל המתחכמים !!!! אתפ כמו כלב שרודף אחר זנבו - (ל"ת)
    איציק מנדל 27/02/2017 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 9.
    יש לנו נגידה חכמה תניחו לה לעבוד !!! (ל"ת)
    איציק מנדל 27/02/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • 8.
    כשקוראים הכתבה המטופשת חושבים שהלכה המדינה (ל"ת)
    איציק מנדל 27/02/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 7.
    פלוג, תתפטרי לפני שתפוטרי! את לא מתאימה לתפקיד (ל"ת)
    סתם אזרח 27/02/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 6.
    בושה
    רמי 27/02/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    11 0
    יאללללה הביתה
    סגור
  • 5.
    ומהר, לפני שהכל יילך פייפן
    תתפטרי 27/02/2017 10:22
    הגב לתגובה זו
    16 0
    בנק ישראל שורף כסף וזמן, ממזמן הנגידה צריכה לפרוש היא לא מתאימה כמעט כמו דוד קליין, ההתנהלות מזכירה האיש ההזוי הזה עם החיוך הזחוח כשהכל מתפרק
    סגור
  • 4.
    נתניהו לא רצה למנותה. והוא צדק !
    נתניהו ידע 27/02/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    14 2
    חסרת מנהיגות כלכלית , חסרת מעוף יוזמה.
    סגור
  • ומה נתניהו עושה ? מדבר ומדבר ... כמו נבחרת הכוכביםשלו
    ליאור 27/02/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    דיורים כמו חול ואין מה לאכול כל הצמיחה המדומה עם אשראי של 500 מליארד תתפוצץ לנו בפנים נדל"ן מכוניות מינוס בבנק זה ממש לא רחוק .. זה קרוב מתמיד
    סגור
  • אמן
    אמן 28/02/2017 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמן
    סגור
  • 3.
    ריבית שלילית, לא תיהיה לך ברירה. חייב צעדים לפני 3.5$
    אני 27/02/2017 09:54
    הגב לתגובה זו
    12 4
    פלוג את רדומה.
    סגור
  • 2.
    אפשר להגדיל את הגירעון,ולהשקיע בתשתיות צמיחה.
    יש כלים ! 27/02/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכתוצאה מכך תוגבר הצמיחה וכן שער השקל ירד .
    סגור
  • 1.
    לפטר אותה. ביצועיה חלשים עלובים ומזיקים.
    לסיים עבודת פלוג 27/02/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    24 0
    איננה מתאימה לתפקידה נקודה.
    סגור
  • כשמגיע צונאמי להאשים את משמר המשמר החוף זה פטתי (ל"ת)
    אלי1 27/02/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הטעות של פרוג ושל ממשלת ישראל היה פיחות מלאכותי
    שמטוב 27/02/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה איפשר לבעלי מטבע זר לקנות שקלים במחיר נמוך ולמכור אותם אחר כך לבנק ישראל במחיר גבוה. פרנסה קלה. עכשיו לבנק ישראל אין שום כדאיות לשחק במשחק הספקולטיבי הזה כי בעולם יש מטבע זר בכמות בלתי נידלת שאי אפשר לבנק ישראל להתמודד איתו. לבנק ישראל לא אמור היה מלכתחילה תפקיד בעידוד הייצוא, זה רק תפקיד של הממשלה. בנק ישראל מורתו היחידה היא לייצב את השקל , לא לעסוק בספקולציות כדי להשפיע על היצוא.
    סגור