במחלקת המחקר של בנק לאומי חותכים המלצה למניית בזק - "התמחור אופטימי מידי"

 |  (19)
ירידות, צילום: Getty images Israel
האנליסט גיל דטנר ממחלקת המחקר של לאומי שוקי הון מפרסם היום המלצה דובית למניית {בזק} תחת הכותרת - "תימחור המניה אופטימי מידי".
דטנר מסביר כי בזק נסחרת כעת לפי מכפיל EBITDA של 7.6, שזה גבוה ב-8.6 מהמכפיל הממוצע לפי בלומברג עבור חברות דומות באירופה. דטנר מציין כי המכפיל הממוצע באירופע שעומד כעת על 7, הוא גבוה ב-20% מהמכפיל הממוצע בשנים 2009-2013 בסקטור התקשורות באירופה, אבל מסביר כי באירופה יש סיבות טובות לצמיחת המכפיל, בעוד בארץ זה לא המקרה ("רחוק מכך" לדבריו).
דטנר מוריד את מחיר היעד למניית בזק מ-6.2 שקלים ל-6 שקלים ואת ההמלצה חותך מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". נציין כי בזק פתחה את היום במחיר של 7.5 שקלים, כלומר בלאומי צופים נפילה של 20%. 
נזכיר כי בדו"חות השנתיים של בזק ניתן היה לראות בעיקר פגיעה קשה בפעילות של פלאפון (נפילה של 28% ברווח השנתי), ומנגד יציבות בפעילות קווי הטלפון (2.2 מיליון קווים, שזה ללא שינוי לעומת 2 הרבעונים הקודמים) ועוצמה בפעילות תשתית האינטרנט (גידול של 29 אלף לקוחות במהלך הרבעון הרביעי).  
מניית בזק רשמה מתחילת השנה מהלך עליות של 7%, וזה אחרי ראלי של 33% בשנה החולפת. בזק נסחרת כעת בשווי של 20.4 מיליארד שקלים אחרי שניפצה בימים האחרונים את שיא כל הזמנים. בגרף, מניית בזק בשנה האחרונה: 

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    תמחור אינטרנט זהב
    רן 04/04/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינטרנט זהב מחזיקה כ67% מביקום שמחזיקה כ31% מבזק.שווי אחזקה של ביקום בבזק 6.2 מיליארד שקל אם נוריד חוב פיננסי בניכוי מזומן נקבל 2.8 מיליארד בערך כלומר שווי נכסי נקי של 3.4 מיליארד ... שווי של ביקום כיום מתחת ל 2 מיליארד שקלים כלומר יש כאן אפסיד של כ70% !! מה שאומר שסוחרים את ביקום כאילו בזק נמצאת כבר מתחת ל600 אגורות!!! גם אח נתחשב במס שביקום צריכה לשלם במידה והיא תמכור מניות של בזק אנחנו מקבלים דיסקאונט של באיזור 57%!!! לא הגיוני בעליל...ביקום צריכה להיות שווה בין 2.8 ל3 מיליארד שקלים וזהב צריכה להיות שווה באיזור ה1.3 מיליארד שקלים בשערים הנוכחיים של בזק...
    סגור
  • 15.
    עכשיו אני ממש שקט לגבי ההחזקה של בזק - אל תמכרו
    דניאל 03/04/2015 06:36
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לכל הגולשים. תעשו בדיוק הפוך ממה שידידנו המלומדים בכתבה ממליצים. ראשית כל, בזק היא מנייה מצויינת ששורדת ותשרוד חזק את כל המשברים ולמי שמחזיק אותה כמה שנים ניתן לראות בבירור רווח כלכלי של עשרות אחוזים כי היא מחלקת דיבידנדים. שנית, אם ילד בגן שלא מבין כלום מנחש מה שיהיה (עליות או ירידות) אז חוק המספרים הגדולים אומר שהוא צפוי לחמישים אחוז קליעה בקירוב מתוך שתי אפשרויות שהמדגם זהה. מה שהאלניסט הזה המליץ מספר רב של פעמים בעבר יצא הפוך ב-90% מהמקרים ככה שהייתי סומך יותר על ילד בגן שמטיל קובייה.
    סגור
  • 14.
    מי שמוכר
    רוני 02/04/2015 21:43
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מפסיד על הרגע פעמיים דיווידנד 9 אחוז . ועל 11 אחוז מהמר.
    סגור
  • 13.
    אנליסטים = חוזים
    אמיר 02/04/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כל מה שניסו שנה שעברה , שורטים המלצות לשער נמוך , כלום לא הצליח להם , הפסידו כספים וזמן . שלא יעבדו עליכם .
    סגור
  • 12.
    מניעים זרים וחוסר תום לב פועלים מטעם לאומי..
    שלומי 02/04/2015 20:51
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אני תמה איך מעז האנליסט המלומד להציג נתונים משוללי כל יסוד בעוד הנתונים הרלבנטים מצביעים על מגמה שונה בהרבה.....במילים אחרות : מניית בזק מגיבה ע"פ כוחות השוק והמגמות המתלוות לכך וזה עיקר..
    סגור
  • 11.
    שתרד ל- 600 במהרה בימינו
    אבי 02/04/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    7 5
    ואז אני קונה
    סגור
  • 10.
    צודק המניה שווה מקסימום 5.7
    אבי 02/04/2015 18:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    וכדי להרוויח לפחות 10% אסור לקנותה מעל 5
    סגור
  • 9.
    צודק לחלוטין, תיפול גם ביותר מ20%, רק עניין של זמן
    יריב 02/04/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הרפורמה באינטרנט המהיר עוד תיתן את אותותיה. סלקום ופרטנר יתחילו להתחרות בטלויזיה ויפגעו ביס, לפלאפון אין תקומה בעידן של גולן טלקום ובקרוב יהיו כאן טריפלים של גולן, סלקום ופרטנר ב200 שקל לחודש, מה שיחסל לבזק את העסקים. ועוד לא דיברנו על מיזם הכבלים האופטיים...מי שעיניו בראשו בורח מהר. אני מקווה שאלוביץ' מסוגל לשלם את החוב מכיסו כי התמחור של אג"ח אינטרנט זהב אגרסיבי רצח יחסית למצב.
    סגור
  • 8.
    הדנטר הזה אין לו מושג בכלום ושום דבר חבל שמשלמים לו
    רקפת רסק עגבניות 02/04/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    10 5
    משכורת סתם חובבן
    סגור
  • 7.
    שקרנים
    משקיע 02/04/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בנק לאומי שקרנים וצרי עין כל פעם שאיזה מניה עולה הם חותכים לה את הצורה אינטרנט זהב שווה קניה בכל מחיר כיום.
    סגור
  • 6.
    בזק
    כהן משה 02/04/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    11 6
    עוד רמאי שרוצה לקנות מניות של בזק בירידה
    סגור
  • 5.
    רוצים לקנות בזול
    שלא יעבדו עליכם 02/04/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    13 4
    רוצים להוריד את השער כדי לרכוש בזול לפני חלוקת הדיביבנד
    סגור
  • 4.
    מה קורה אם הוא טועה - והפירמידה נופלת
    שאלה 02/04/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    האם יתלו אותו בכיכר העיר ?
    סגור
  • 3.
    טוב טוב שמענו (ל"ת)
    בזק 02/04/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 2.
    sharon3102
    שרון נגאון 02/04/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 4
    טוב. הסדר.
    סגור
  • 1.
    אין לי בזק (ל"ת)
    בולשיט 02/04/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • בזק
    רחל 02/04/2015 20:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לך אין בזק לי יש פרטנר ומופסדת עליה כ-70 אחוז מה עושים?
    סגור
  • תמכרי חבל על ה-30 אחוז. לפחות תהני ממה שנשאר מונאמי (ל"ת)
    אילן 02/04/2015 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • תקני טאואר ותחזירי את ההפסד (ל"ת)
    אייל 03/04/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור