מגמת מסחר עליות חץ  בורסה, מסחר סוחר השקעות
צילום: Istock

7 המניות שריכזו הערב עניין רב בוול סטריט

בעוד שהמדדים בוול סטריט רשמו הערב עוד יום של עליות שערים, ריכזנו לכם מספר מניות בולטות במיוחד הערב
עמית טל | (1)

Twitter (סימול:TWTR)

מניית הרשת החברתית איבדה הערב 2.4%, והשלימה ירידה של 11% בשבועיים האחרונים.  ברקע לירידות הערב, סמנכ"ל התפעול של החברה, אנטוני נוטו, הודיע על עזיבה  מהחברה לטובת משרת מנכ"ל בסטראטפ SoFi.

נוטו  החל לעבוד בטוויטר ב-2014, ועד 2016 כיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה. בשנתיים האחרונות החליף נוטו את אדם ביין, סמנכ"ל התפעול של החברה.

טוויטר נחשבת בפני משקיעים רבים כהבטחה גדולה, בעיקר בזכות כמות המשתמשים הגדולה המשתמשת בפלטפורמה, אך נכון לעכשיו מדובר בהבטחה לא ממומשת שכן החברה עדיין לא מצליחה למצוא מודל כלכלי נכון שינצל את היתרונות הרבים בחברה.

מניית החברה נסחרת  הערב במחיר הנמוך ב-70% מהשיא שקבעה ב-2014.

גרף החברה הערב:

 

SunPower (סימול: SPWR) ו- first solar (סימול:FSLR)

אולי המהלך המפתיע של הערב. הנשיא טראמפ הודיע לפנות בוקר כי הוא מעלה בצורה חדה את המיסים על הפאנלים הסולאריים המיוצרים מחוץ לארה"ב. ע"פ הודעת טראמפ, מתווה המס החדש יהיה ל-4 שנים, כאשר בשנה הראשונה המס יעמוד על 30%, בשנה השנייה על 25%, ובשנה השלישית על 20% ובשנה הרביעית 15%. על פניו, ההודעה של טראמפ חיובית במיוחד עבור מניות אלו, אך נראה כי המשקיעים אינם מתרגשים: העליות שהגיעו בתחילת המסחר עד ל-7% נעלמו במהרה, והמניות עברו לירידות חדות.

מניית SPWR  הערב:

 

United States Steel Corporation  (סימול: X)

חברת הפלדה האמריקנית עלתה הערב 1.9%, והשלימה מהלך עליות חד של 57% בחודשים האחרונים. נזכיר כי בשנה האחרונה עלתה מספר פעמים האפשרות כי הממשל יטיל מיסים מיוחדים על יבוא פלדה לארה"ב, אך התוכניות לא יצאו לפועל מחשש לעימות עם סין.  נראה כי הצעד בסקטור האנרגיה הירוקה מחזיר את האופטימיות הערב לסוחרים במניה.

מניית החברה הערב : בדרך לפריצה?

 

JOHNSON & JOHNSON (סימול: JNJ)

מניית החברה מאבדת איבדה הערב 4.2% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון של 2018. החברה דיווח אמנם על גידול במכירות (20.2 מיליארד דולר), עלייה של 11.5% משנה שעברה, אך החברה דיווחה על הפסדי עתק של 10.7 מיליארד דולר, כאשר רובם הגיעו מהתאמה לרפורמת המס החדשה.

גרף מניית החברה הערב:

 

 

 

 Abercrombie & Fitch (סימול:ANF)

מניית מותג אופנה אמריקני שנוסד על ידי המעצבים דייוויד אברקרומבי ועזרא פיץ ריכזה גם הערב עניין ועלתה 2.8%. המנייה משלימה הערב זינוק של קרוב ל-17% ביומיים האחרונים ובסה"כ יותר מ-150% בשנה האחרונה. ברקע לעלייה האחרונה, החברה הודיעה על שינוי גדולה בהנהלת החברה, וכן הרימה את התחזיות להמשך השנה.

לפי הודעת החברה שפורסמה אמש, החברה צופה גידול חד ספרתי גבוה במכירות ברבעון הקרוב, כאשר הצפי הקודם היה לעלייה זעומה בלבד.

גרף המנייה הערב:

 

Netflix (סימול : NFLX)

ענקית הסטרימינג פרסמה אמש  בסיום המסחר את התוצאות לרבעון האחרון של 2018. הנושא העיקרי בדו"ח היה תוספת של 8.3 מיליון מנויים חדשים, גבוה משמעותית מהצפי שעמד על תוספת של 6.3 מיליון מנויים בלבד. לגבי הרבעון הראשון של 2018, החברה מצפה לתוספת של 4.9 מיליון מנויים חדשים בכל העולם, מתוכם כ-1.45 מיליון מארה"ב תחזית גבוהה מהצפי המוקדם שצפה תוספת של 3.76 מיליון מנויים מתוכם 1.26 מיליון בארה"ב. מניית החברה עלתה הערב 10%, ונסחרת לראשונה מעל שווי שוק של 100 מיליארד דולר.

 גרף המנייה הערב:

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רן 23/01/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    המשיכו כך זטת סקירה מעולה תהפכו את זה לסקירה היומית
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.