רוי שיינמן
צילום: שלומי יוסף

הישראלית שתרוויח מהתקלה במערכות של קראודסטרייק שמשביתה ארגונים ברחבי העולם

החברה הישראלית שצפויה לקבל הכרה רחבה יותר בזכות הפשלה בקראודסטרייק
רוי שיינמן | (7)

חברת הסייבר המובילה CrowdStrike (קראודסטרייק) פרסמה התרעה על בעיה מהותית במערכות שלה שמשפיעה על מערכות Windows ובמקרים רבים גורמת גם לקריסתה. משתמשים ברחבי העולם וכן בארץ מקבלים הודעת שגיאה על מסך כחול שבו כתוב שצריך לעשות Recovery.

 

תקלה בקראודסטרייק - השבתה של רבבות מערכות בעולם

המערכת פגעה במוסדות וארגונים רבים גם בארץ, לרבות בבנק ישראל. עם זאת, חשוב להדגיש - לא מדובר בהתקפת סייבר, אלא בתקלה במנגנון האבטחה שגרם בעצם להשבתה של המערכות, זה כמו להגיד שהמגן הפך לתוקף. סוג של שער עצמי.

על רקע התקלה, חברות תעופה כמו דלתא יונייטד ואמריקן איירליינס דיווחו על עוצר טיסות; בנקים ברחבי העולם דיווחו על תקלות בשימוש בשירותים ובמערכות שלהם, גם הבורסה בלונדון הושפעה מהתקלה הזו, אתרים ברחבי העולם, גופי שידור ולמעשה בכל תחום, יש תקלות ונפילות של אתרים.

 

האם תהיה קפיצה בביצועים ובמניה של סנטינל וואן?

המתחרה הגדולה של קראודסטרייק שנסחרת בשווי של 84 מיליארד דולר היא סנטינל וואן הישראלית שנסחרת ב-6.3 מיליארד דולר - הדגשנו מספר פעמים בחודשים האחרונים את הפוטנציאל של החברה במיוחד כשמשווים אותה לקראודסטרייק המובילה בתחום. 

הפשלה של קראודסטרייק זו ההזדמנות של סנטינל וואן. קראודסטרייק תסבול מלקוחות כועסים, אולי צורך לפצות אותם ופגיעה קשה באמון של המערכת שנתפסה כמובילה בשוק. ארגונים יעדיפו לפזר סיכונים וסנטינל וואן צפויה ליהנות מכך. 

תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן - הפשלה של קראודסטרייק היא הזדמנות לסנטינל וואן

סנטינל וואן תעבור, להערכת האנליסטים, תוך רבעון או שניים לרווח. ההכנסות שלה בקצב של חמישית מההכנסות של קראודסטרייק המובילה בתחום והיא צומחת בקצב שעולה על זה של קראודסטרייק. מנגד, היא נסחרת בפחות מעשירית מהשווי של קראודסטייק. אפשר להסתכל על זה אחרת - קראודסטרייק במכפיל מכירות של כ-20 (על מכירות שנה הבאה, סנטינל וואן על כ-5-6.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

"סנטינל וואן נסחרת בתמחור חסר עמוק"

דיברנו השבוע עם האנליסט הבכיר אייל שאול מ TD Cowen שהמליץ על סנטינל וואן - "

"סנטינל וואן וקראודסטרייק מתחרות ראש בראש, האסטרטגיה מאוד דומה. אם נסתכל על הרכישות שסנטינל עשתה בשנים האחרונות אפשר לחשוב שקראודסטרייק מחקה אותה, אבל אני לא חושב כך. שתי החברות מנסות לבסס את עצמן כספקיות פלטפורמה. בשוק שעובר קונסולידציה לא מופרך לחשוב שחלק מהשחקניות הגדולות מסתכלות גם על סנטינל. אנחנו חושבים שנכון להיום החברה נסחרת בחסר עמוק".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    קצת צניעות 21/07/2024 09:17
    הגב לתגובה זו
    רוצים להגן על תחנות WIN? תתחילו בחיפוש "2FA ארגוני" בגוגל. במקביל יש לנהל גישה והרשאות, כאשר מיקרוסופט עצמה תכבוש את המאוכזבים מקראודסטרייק.
  • 5.
    לא לגעת אחרי הסמטוכה שעשו שם בARR בדיווחים כספיים (ל"ת)
    Bill Hwang 19/07/2024 19:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה הסימבול של סנסיטל וואן (ל"ת)
    19/07/2024 15:47
    הגב לתגובה זו
  • S (ל"ת)
    dw 19/07/2024 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בני 19/07/2024 13:43
    הגב לתגובה זו
    מילא בארץ אבל בעולם מאכזב מאד לדעת את העובדה המצערת הזו.
  • 2.
    תודה לכם בזכותכתם התחלתי את היום עם בוטה של כסף (ל"ת)
    בוחטה 19/07/2024 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צחי 19/07/2024 13:25
    הגב לתגובה זו
    תזמון מושלם לכתבה הקודמת עליהם מה-17 ליולי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.