אסף דנציגר מנכל נובוקיור
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

נובוקיור פספסה בשורה בעליונה והתחתונה - אבל המניה לא ירדה - למה?

החברה רשמה הפסד מתואם של 50 סנט למניה על הכנסות של 122 מיליון דולר לעומת צפי להפסד מתואם של 32 סנט למניה על הכנסות של 127 מיליון דולר; ה-EBITDA הסתכמה ב-18.4 מיליון דולר
דור עצמון | (1)

חברת נובוקיור NOVOCURE המפתחת מכשור רפואי לטיפול בחולי סרטן, פרסמה ביום חמישי את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-122.2 מיליון דולר, נמוך מהצפי בשוק להכנסות של 17.37 מיליון דולר.

החברה רשמה הפסד מתואם למניה של 50 סנט, גרוע מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 32 סנט למניה.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון זה היה 76%. הוצאות המחקר, הפיתוח והמחקרים הקליניים ברבעון זה היו 59.7 מיליון דולר, עלייה של 41% מהתקופה המקבילה ב-2022. הוצאות המכירות והשיווק ברבעון זה היו 51.2 מיליון דולר, עלייה של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה ב2022. בחברה אומרים כי עלייה זו משקפת השקעה גוברת הקשורה להתרחבות גיאוגרפית ופעילויות טרום-השקה המיועדות להגביר את המודעות ל-TTFields בציפייה לאישורים עתידיים לטיפול באינדיקציות נוספות.

ה-EBITDA לרבעון זה היה 18.4 מיליון דולר. המזומן, שווה ערך למזומן והשקעות לטווח קצר היו 958 מיליון דולר נכון ל-31 במארס 2023.

עם זאת, מניית החברה לא ירדה ירדה במסחר בוול סטריט ובחברה מסבירים זאת כי מדובר היה ברבעון החזק ביותר של נובוקיור וכי תוצאות מתוך המחקר הקליני מפאזה 3 LUNAR לטיפול בסרטן ריאות של תאים לא קטנים יוצגו במפגש השנתי של ASCO ב-6 ביוני. בנוסף, גיוס המטופלים למחקר הקליני מפאזה 3 METIS הושלם. זהו המחקר הקליני הרביעי מפאזה זו שהשלים את הגיוס ב-18 החודשים האחרונים.

החברה הודיעה בפברואר על השלמת הגיוס לשלב השלישי של המחקר הקליני PANOVA-3 לטיפול בסרטן לבלב מקומי-מתקדם. לאחר השלמת גיוס החולים, המטופלים יהיו תחת מעקב במשך 18 חודשים, כשהתוצאות הסופיות צפויות להתפרסם במחצית השנייה של 2024.

בשנה האחרונה עלתה מניית נובוקיור ב-8% למחיר של 68.2 דולר ושווי שוק של 7.25 מיליארד דולר.

"הרבעון הראשון היה תקופה נוספת של התקדמות יציבה של נובוקיור", אמר אסף דנציגר, מנכ"ל נובוקיור. "מספר המרשמים שקיבלנו בארה"ב היה הגדול בהיסטוריה שלנו, קיבלנו את האפשרות לכיסוי ביטוחי עבור השימוש באופטיון בצרפת והשקנו את הדור הבא של מערך המתמרים שלנו בשוודיה. אנו מצפים לשנת 2023 מבטיחה ולהזדמנות להגיע למספר רב של חולים חדשים שיראו תועלת מהשימוש בשדות טיפול בגידול".

"אנו מצפים לחלוק את תוצאות המחקר הקליני מפאזה 3 LUNAR בחודש הבא בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית בשיקגו (ASCO)", אמר ויליאם דויל, יו"ר מועצת המנהלים של נובוקיור. "LUNAR יהיה המחקר הקליני הראשון מפאזה 3 שהושלם ובדק את יעילות TTFields מחוץ למוח, בשילוב עם אימונותרפיה. LUNAR הוא גם הראשון מבין ארבעה מחקריים קליניים מפאזה 3, שתוצאותיהם צפויות להיות מוצגות עד סוף 2024. הוא מסמן את תחילת הפרק הבא בהיסטוריה של נובוקיור, ואת הפוטנציאל לעזור לעשרות אלפי חולים המאובחנים עם סוגי סרטן קטלניים בשנים הבאות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 07/05/2023 13:16
    הגב לתגובה זו
    בסרטן הראש זהירות מתבקשת
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.