שבבים
צילום: Istock

יצרנית השבבים הגדולה בסין גייסה 2.8 מיליארד דולר

ענקית השבבים נסחרת היום לפי שווי שוק של 102 מיליארד דולר וקיבלה בחודשים האחרונים תמיכה מהממשל המקומי. ע"פ הערכות, סין מעודדת כעת יצרניות מקומיות שלא להסתמך על טכנולוגיות אמריקאיות לנוכח המתיחות בין המדינות
ניצן כהן | (1)

יצרנית השבבים הגדולה בסין SMIC תגייס בבורסה של שנגחאי 2.8 מיליארד דולר. הגיוס יתבצע באמצעות הנפקת מניות.

החברה הסינית אמרה היום כי בכוונתה להשתמש בכספי הגיוס להשקעות בהגברת כושר הייצור ובפמחר ופיתוח. אנליסטים מעריכים כי הגדלת כושר הייצור של החברה נובע מהצורך לענות על הביקוש שצפוי לגדול לשבבי החברה בשל ההחרפה במלחמת הסחר בין סים לארה"ב, מה שעלול להביא למחסור בשבבים בקרב חברות הטכנולוגיה שיפגעו ממלחמה זו.

SMIC נסחרת כבר בבורסה בהונג קונג לפני שווי שוק של כ-102 מיליארד דולר. החברה קיבלה בחודש שעבר השקעה ממשקיעים הקשורים לממשל הסיני בהיקף של 2.2 מיליארד דולר. מניות החברה עלו היום בהונג קונג בכמעט 3% והן השלימו ראלי של 54% מאז נקודת השפל של סוף חודש מארס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא נוגע במוצרי אלקטרוניקה/סלולר סינים. (ל"ת)
    סכנת לפרטיות 03/06/2020 07:47
    הגב לתגובה זו
עליות בבורסה (גרוק)עליות בבורסה (גרוק)

"קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן

בנק ההשקעות המוביל בעולם בעד מניות סיניות - "הפוטנציאל גובר על הסיכונים"; ומה חושבים אנליסטים אחרים וגם - למה הפנטגון רוצה להגדיר את BYD , עליבאבא ובאידו כחברות ביטחוניות שעוזרות לצבא סין?

רן קידר |

בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן שינה את תחזיתו לשוק המניות הסיני והעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" (Overweight). האסטרטגים של הבנק, בראשם רג'יב בטרה, סבורים כי הסיכוי לעליות חדות ב-2026 עולה בהרבה על הסיכון לירידות משמעותיות. הסיבות המרכזיות: אימוץ מואץ של בינה מלאכותית, חבילות תמריצים לעידוד צריכה פנימית ורפורמות עמוקות בממשל התאגידי. "סין כבר ויתרה על רוב היתרון היחסי שהיה לה בתחילת 2025 – דווקא עכשיו זו נקודת כניסה אטרקטיבית במיוחד", נכתב בדוח המעודכן.

התזמון של ההמלצה מעניין במיוחד. מדד MSCI סין אמנם עלה בכ-33% מתחילת השנה, אבל ברבעון האחרון הוא דווקא ירד ב-6.2%, בעוד מדד אסיה-פסיפיק הרחב (ללא יפן) עלה ב-1.3%. במילים אחרות - השוק הסיני נמצא כרגע במומנטום חיובי כללי, אבל עדיין רחוק מהשיאים של 2021, והמכפילים שלו נשארו סבירים (12-14 פעמים הרווחים הצפויים). רמות החשיפה של משקיעים זרים ומוסדיים עדיין נמוכות יחסית – כלומר יש הרבה "כסף חכם" שעדיין לא נכנס.

המנועים שג'יי.פי. מורגן רואה קדימה חזקים מאוד:

הרחבה: האם סין חוזרת להיות הזדמנות השקעה מובילה?

טסלה  X (טסלה)טסלה X (טסלה)

טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים

אחרי דיווחים על ניתוק מספקים סינים, החברה מכחישה ומדגישה כי בחירת ספקים נקבעת לפי איכות ועלות, אף שבארה״ב היא פועלת להחליף רכיבים מסין בתוך שנה–שנתיים


אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

הדיון סביב התלות של תעשיית הרכב האמריקאית ביצרנים סינים עלה מדרגה השבוע, לאחר שבטסלה ניסו להבהיר כי אינם מתכוונים לנתק קשרים עם ספקים מסין. ההבהרה הגיעה בעקבות פרסומים בארה״ב שטענו כי החברה בוחנת הפחתה בשימוש ברכיבים סיניים במכוניות שהיא מייצרת בארה״ב.

גרייס טאו, סגנית נשיא בטסלה סין, כתבה ברשת וייבו כי מדינת המוצא של ספק איננה מהווה קריטריון לפסילה. לדבריה, החברה מפעילה כלפי ספקים באירופה, בארה״ב ובסין את אותם סטנדרטים של איכות, עלות ויכולת אספקה. הדברים נועדו להגיב לידיעה של הוול סטריט ג׳ורנל, שלפיה טסלה מתכוונת להפסיק להשתמש בחלקים סיניים בקווי הייצור בארה״ב.


לפי אותו דיווח של הג׳ורנל, טסלה החלה לדרוש מספקיה להימנע משימוש ברכיבים שמיוצרים בסין בכלי הרכב שהיא מייצרת בארה״ב, בעקבות ההשפעה ההולכת וגוברת של המתיחות הגיאופוליטית בין וושינגטון לבייג׳ינג. לפי גורמים המעורים בנושא, ההחלטה התקבלה כבר בתחילת השנה, ובחברה פועלים באופן מדורג להחליף רכיבים סיניים בחלקים שמקורם במדינות אחרות. בנוסף, לדברי אותם גורמים, חלק מהאספקה כבר עבר למקורות חלופיים, וטסלה מתכוונת להשלים את המעבר עבור יתר החלקים במהלך השנה או השנתיים הקרובות. 


מרחב התמרון מוגבל

הבחינה מחדש של שרשרות האספקה בענף הרכב הפכה לנפוצה בשנים האחרונות, על רקע ההחרפה כאמור ביחסים בין וושינגטון לבייג׳ינג. יצרניות אמריקאיות מחפשות דרכים להפחית חשיפה לספקים סינים, אך בפועל מרחב התמרון מוגבל: סין מחזיקה בתשתית ייצור רחבה ובעליונות בחומרי גלם, ברכיבים אלקטרוניים ובשלבי ייצור מרכזיים, מה שמקשה על מעבר מהיר למקורות חלופיים.


לפי דיווחי עיתונות בארה״ב, טסלה אכן בוחנת בשנים האחרונות הפחתה של רכיבים שמיוצרים בסין עבור מפעליה בארה״ב. המהלך הואץ בתקופת הקורונה, ובמיוחד לאחר שהממשל האמריקאי הקודם הטיל מכסים כבדים על יבוא מסין. מנגד, במפעלי החברה בסין אין שינוי מהותי בשיתוף הפעולה עם יצרנים מקומיים. המפעל בשנגחאי נותר מרכז הייצור הגדול ביותר של טסלה בעולם ומשמש גם אתר יצוא מרכזי לשווקים ברחבי אסיה ואירופה. פעילות זו הפכה את הספקים הסינים לשותפים עמוקים במערך הייצור הגלובלי של החברה, גם אם בארה״ב נשקלות התאמות נקודתיות.