סגירה ירוקה באירופה: הקאק עלה 0.75%, הדאקס מוסיף 0.4%

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה אירופה

יום המסחר האחרון לשבוע באירופה נסגר בעליות שערים של עד 0.75% בהובלת הקאק הצרפתי. ברקע למגמה החיובית, שרי האוצר באירופה הודיעו כי הם מאשרים את ההלוואה ליוון בסך 9.5 מיליארד דולר. כמו כן הבנק המרכזי ברוסיה הודיע כי יותיר את הריבית במדינה על 9%. 

בתחום המניות, חברות הריטייל רשמו ירידות ברקע לדיווחים בארה"ב על כך שאמזון רוכשת את whole foods תמורת 13.7 מיליארד דולר. כניסה אגרסיבית של אמזון לתחום, מחלישה את רשתות המזון מסביב לעולם בכלל ובארה"ב בפרט. 

מדדים מובילים באירופה:

CAC 40 0.86%

דאקס

פוטסי

בשעה 12:00 (שעון ישראל) התפרסם מדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי והציג קריאה של 1.4% בהתאם לצפי הכלכלנים.

קרן המטבע הבינלאומית הסכימה להצטרף לתכנית החילוץ היוונית עם הסדר מותנה של כמעט 2 מיליארד דולר. יחד עם זאת, היא לא תשלם את הכסף עד שגוש האירו ימסור פרטים אודות האמצעים להקלת החוב, מה שצפוי לקרות רק בשנה הבאה. בינתיים, על מנת להגן על הכלכלה היוונית, הנושים הסכימו לשלם 9.5 מיליארד דולר בכדי לאפשר לאתונה להשלים את התשלומים של  החודש הבא. (לכתבה המלאה, לחץ כאן).

בצרפת, על פי מדגמים חדשים עולה כי הנשיא הנבחר, עמנואל מקרון, צפוי לגרוף רוב משמעותי בסבב הבחירות השני לפרלמנט שיערכו ביום ראשון הקרוב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ב 10:13 המסחר עוד לא התחיל ואתם כבר מדווחים ??? (ל"ת)
    אבי 16/06/2017 10:14
    הגב לתגובה זו
מארק בניוף מנכל סיילספורס
צילום: Christie Hemm Klok, Flickr

מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI

במסר שמיועד למשקיעים הגדולים, מספר מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, איך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד, באמצעות פלטפורמת ה־AI Agentforce, שמאפשרת שינוי מיקוד תעסוקתי ומעלה שאלות לגבי עתיד העבודה בהייטק ואולי עתיד העבודה בכלל

רן קידר |

לפני כחודשיים, הצהיר מנכ"ל ומייסד סיילספורס Salesforce.com 1.42%  , מארק בניוף, כי בין 30% ל-50% מהעבודה הפנימית בחברה מבוצעת על ידי מערכות AI. בניוף הדגיש כי המהלך אינו נועד להחליף עובדים, אלא לשחרר אותם ממשימות שגרתיות ולאפשר להם להתמקד בעבודה בעלת ערך מוסף גבוה יותר. ולמרות ההצהרה, כעת חשף בניוף כי מחלקת התמיכה צומצמה מ-9,000 עובדים ל-5,000 בלבד, ואת מקומם של 4,000 עובדים תפסו סוכני AI. השינוי התבצע בחודשים האחרונים, ובניוף טוען כי ההשפעה על איכות השירות כמעט ואינה מורגשת. לדבריו, שביעות הרצון של הלקוחות נותרה יציבה, על אף שחלק מהשיחות מתנהלות כיום מול סוכן אלגוריתמי ולא מול עובד אנושי. 

סיילספורס פיתחה את Agentforce, פלטפורמה שמאפשרת לארגונים להטמיע סוכני AI שיכולים לטפל באופן אוטונומי במשימות שהיו עד כה נחלתם של עובדים: החל במענה ללקוחות על שאלות תימחור, דרך יצירת חומרים שיווקיים, וכלה בניהול תכנים באתרים. בשונה מכלי תוכנה מסורתיים, הסוכנים אינם דורשים התערבות אנושית מתמדת, אלא פועלים ביוזמתם ומבצעים פעולות מורכבות מקצה לקצה. לפי נתוני החברה, הפלטפורמה כבר טיפלה ביותר ממיליון וחצי פניות, כאשר מחצית השיחות כיום מתנהלות על ידי AI. 

המהלך אינו מתרחש בחלל ריק וברקע אנחנו רואים מגמה רחבה: חברות טכנולוגיה רבות מצמצמות מצבת כוח אדם במקביל להגדלת ההשקעה ב-AI. השוק אוהב הודעות מהסוג של בניוף, ורוב ההודעות מרוככות בצורה כזו או אחרת, ומאזכרות שהמהלך מלווה בצמיחה, התייעלות והפניית המשאב האנושי למשימות אחרות. כפי שניתן לראות מהזיגזג שבהודעות בניוף, קשה לדעת מהי בדיוק האמת. 

לא אמרתי גל פיטורין 

בניוף ציין כי לא מדובר בצמצום נטו, אלא בהעברת עובדים ממחלקות התמיכה לתחומים אחרים. מאות עובדים שהיו מיועדים לתפקידים טכניים שגרתיים הוסבו למחלקות מכירות, שירותי ייעוץ והצלחת לקוח. וכך, סיילספורס לא רק מקטינה הוצאות אלא גם מגדילה את יכולתה ליצור ערך ישיר, לצורך העניין, החברה מצהירה שהיא מסוגלת לנהל כעת יותר מ-10,000 לידים חדשים בשבוע ולמלא את הפייפליין בקצב שובר שיאים. עם זאת, השינוי מעלה שאלות מורכבות לגבי העתיד. בניוף אמנם מצהיר כי "בני האדם לא הולכים לשום מקום" וכי העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה בין סוכנים אנושיים ודיגיטליים, אך קשה להתעלם מכך שהחברה, שמעסיקה יותר מ-76 עובדים ברחבי העולם, חוסכת אלפי משרות. 

אם נסתכל על ההודעות האחרונות של מובילות הטק, נוכל לומר שניתן לזהות מגמה ברורה של היעלמותם של תפקידי כניסה בתחום התמיכה. או במלים פשוטות, לא מגייסים עובדים זוטרים. המגמה, כמובן, אינה ייחודית לסיילספורס. מנכ"ל אמזון Amazon.com Inc. 0.29%  , אנדי ג'סי, הודיע גם הוא כי החברה תוכל להצטמצם במספר עובדים בזכות "שיפורי היעילות" שנובעים מהטמעת AI בהיקף רחב. הסיפור של סיילספורס הוא חלק מדיון (או משבר, תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים) לגבי השינוי הדרמטי שמייצרת ה-AI במבנה שוק העבודה. המחקרים שנערכו מצביעים על כך ש-8 מתוך 10 חברות כבר הטמיעו טכנולוגיות Gen AI, אך רבות מהן לא מדווחות על השפעה משמעותית על רווחיות. הטענה היא שהשימוש בטכנולוגיה מתבצע לרוב באופן נקודתי או מוגבל במדיניות פנימית. לעומת תוצאות המחקרים, סיילספורס מטמיעה את ה-AI באופן מלא במוקדי התמיכה והשירות, ומדגימה כיצד ניתן לייצר שינוי ממשי בפריון. 

"חוששים שה-AI יוביל לפיטורים - יקרה ההיפך"