סגירה חזקה באירופה: הדאקס הגרמני זינק 2.5% והגיע לשיא מתחילת 2016

עליות ביבשת ברקע לעונת דו"חות טובה, בסה"כ 61% מהחברות דיווחו על תוצאות טובות מהצפוי
מערכת Bizportal | (17)
נושאים בכתבה אירופה

הראלי נמשך ביבשת אירופה. מדד הדאקס הגרמני סגר בעליות חדות של 2.5% ובתוך כך הגיע לשיא מתחילת השנה. גם הקאק 40 עלה הערב בשיעור של 1.2% וכך גם הפוטסי שסיים בעליות של 0.6%. מדד הסטוקס 600 אשר מצביע על המומנטום הכללי ביבשת עלה בשיעור של 0.9%.

נזכיר כי המומנטום החיובי בבורסות אירופה החל מיד לאחר הפחתת הריבית מצד הבנק המרכזי באנגליה ביום חמישי האחרון ומיד לאחר מכן דו"ח התעסוקה החזק בארה"ב שפורסם ביום שישי והביא להיחלשות במטבע האירו. מיום חמישי האחרון זינק הדאקס הגרמני בשיעור של 4% והופטסי הבריטי טיפס 3.2%. 

דאקס

CAC 40 -0.18%

בנוסף מחוץ לאירופה גם הודעה של נציגי אופ"ק בנוגע לפגישה בחודש הבא שתעסוק בקצב תפוקת ההפקה של הנפט והרצון להקטינו מרכזים עניין רב. הנפט עצמו עולה מעט בשעה זו  בשיעור של 0.3% לכדי מחיר של 43.1 דולר לחבית. המומנטום החיובי בנפט תומך בשוק המניות. 

עונת הדו"חות

ברקע לעליות השערים באירופה ניתן להבחין כי עונת הדו"חות האירופית הייתה טובה יותר מצפי השוק. 77% מסך החברות במדד הסטוקס 600 כבר דיווחו את התוצאות שלהן לרבעון השני של השנה. 61% מהן הציגו תוצאות שוות או גבוהות מן הצפוי. כך פרסמה חברת הנתונים StarMine.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אין מילה אחרת מאשר בועה (ל"ת)
    רפאל 10/08/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שולה 09/08/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    איפה כדאי לשים את הכסף בהנחה שלא צריכה את הכסף ל 5 שנים הבאות ? עדיף פיזור גדול כמה שאפשר ובלי הרבה סיכון. תודה לממליצים
  • מתחת למזרן!!! (ל"ת)
    גרגמל 09/08/2016 23:40
    הגב לתגובה זו
  • קובי 09/08/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    הכי טוב.
  • 6.
    דאקס 2.6!!!!!!! עליי 09/08/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    זהו אין בעיות באירופה עלייה משוגעת מה קרה שם ...
  • אורי 09/08/2016 20:54
    הגב לתגובה זו
    התחילו העליות זה מה שקרה גם עם מז'ור היה לי אותו דבר יום טוב
  • רק למעלה (ל"ת)
    הבעיות נגמרו 09/08/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איציק הגדול 09/08/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    מה כל כך טוב בכלכלת אירופה שהמדדים מתפוצצים למעלה
  • לא מובן מה קורה !!! 09/08/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    מוזר מאוד
  • שום דבר 09/08/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    ותן לאחרים להרוויח כסף. אתה תמשיך לברבר ואני אעשה כסף.
  • לשום דבר...... 09/08/2016 23:42
    אני מדבר מכיוון כלכלי איך יכול להיות שכאלו עליות על מצב רע...... ולא כמוך חמור שבטח ישב בדאקס בשער 12000 והפסיד תתחתונים ומחכה שיחזור.....
  • 4.
    יאיר 09/08/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    הדקס כבר 3 אחוז למעלה במקום למטה
  • 3.
    אילן 09/08/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    האפשרות הטובה ביותר היא לפטר את הקוסם המוצלח ממשרד האוצר שממציא תקנות כושלות חדשות לבקרים וכמו שכתב אחד המגיבים עדיף שיחזור למכור אביזרי רכב בעיר התחתית בחיפה שם הצליח יותר.ראוי לציין לחיוב את כותבת המאמר שהתנסחה בשפה ברורה , יפה ובלי לחזור 5 פעמים על כל משפט עד שמגיעה לנושא להבדיל מעמיתיה לאתר שכותבים בדרמטיות מיותרת ובשפה עילגת מלאה שגיאות.
  • 2.
    עושה כסף 09/08/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    קניתי בירידות של הברקסיט והעמסתי סחורה. כולם כתבו מפולת וירידות, אחלה פאניקה אני מעמיס סחורה בסטוקים. עשה לי את השנה. אל תקשיבו לכל העיתונים והאנליסטים האלה תמיד תעשו הפוך ותרוויחו !!!
  • אחד 09/08/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    בפעם ה19 תחזיר את כל הרווח שעשית השנה.
  • עושה כסף 09/08/2016 19:15
    אני עושה את זה יותר מ 18 פעם ואמשיך לעשות את זה עוד אלפי פעמים. לבנתיים אני עושה כסף ואתה מה עשית ? תלמד לפרגן.
  • 1.
    לביזפורטל 09/08/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    כמו אירופה ?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.