זהו הדיווח ששלח הערב את הנפט לזינוק של כמעט 3% במחיר
מחיר הנפט קפץ הערב בשיעור של כמעט 3% ובתוך כך נסחר במחיר של 43 דולר לחבית. הזינוק במחיר נעשה על רקע דיווחים מסוף השבוע לפיהם מספר חברות בארגון אופ"ק דוחפות שוב לכיוון אפשרות של צמצום ההפקה במטרה לתמוך במחיר הנפט. הניסיון הנוכחי והמחודש בא ברקע לעובדה שאירן כבר מתקרבת להחזיר לעצמה את היקף ייצוא הנפט שהיה לה טרם הסנקציות, ולכן ייתכן שניתן יהיה להגיע להסכמות.
בעניין זה נציין כי בסיבוב הקודם סעודיה ומדינות נוספות לא הסכימו להקפיא את היקף ההפקה בזמן שאירן מגדילה את ההפקה באופן דרמטי. שר האנרגיה הכוויתי, סלאח אל סעדה, הצהיר היום כי ארגון אופ"ק יקיים פגישה לא רשמית בין ה-28-26 לספטמבר. בתוך כך גם ניסה להקטין את הציפיות מהפגישה כאשר טען שמחיר הנפט הנמוך הינו זמני והשוק בדרך לאיזון.
מדובר במפיקות הקטנות יותר שבחבורה, כמו: ונצואלה (שנמצאת על סף פשיטת רגל), אקוודור וכוויית שזקוקות שמחיר הנפט יעלה כך שההכנסות שלהן כתוצאה ממכירת נפט יעלו.
אם כי זה המקום להזכיר שגם המפיקות הגדולות בשוק הנפט דוגמאת ערב הסעודית נאלצו בשנה האחרונה לקצץ בהוצאות בעקבות הפגיעה בהכנסות. בסעודיה בחודש שעבר נרשמו פיטורי ענק בקרב אוכלוסיית הפועלים ההודים אשר הגיעו לחרפת רעב במדינה. הסיטואציה הייתה יכולה להפוך למשבר הומניטרי של ממש אילולא ממשלת הודו לא הייתה מתערבת ושולחת לאזרחיה הרעבים אוכל ואספקה עד לחזרתם לתת היבשת.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי אירן, נציין כי המדינה הגדילה את היקף ההפקה ב-600 אלף חביות מאז הורדו הסנקציות בחודש ינואר האחרון וכעת מפיקה 3.6 מיליון חביות ביום. גורמים רשמיים באירן טענו לאורך הדרך כי קצב הפקה יומי של סביב 4 מיליון חביות - זו המטרה. אותן מדינות באופ"ק שמנסות להביא להסכמה בסוף ספטמבר לגבי הקפאת היקף ההפקה, סבורות שעד אז אירן כבר תגיע מאוד קרוב ליעד אותו הציבה - ולכן יהיה קל יותר להגיע להסכמות.
מחיר הנפט מאז מאי 2015:
- 4.מגלן 11/08/2016 12:35הגב לתגובה זוהם יכולים לכפיל את המחיר שהם מקבלים . אבל מה,ף עכשיו גם ערבים וגם פרסים בנושא. הם יגולים למכור ב80 דולר חבית. אבל מתעקשים למכור ב40 דולר. מפגרים (כבר נכתב ? )
- 3.לא לגעת בנפט יירד חזק. פרוטרום ואלוני חץ (ל"ת)קובי 09/08/2016 07:00הגב לתגובה זו
- 2.מסיבת שוטים 08/08/2016 19:09הגב לתגובה זונפט נפט נפט ......אפשר לחשוב שאנחנו שותים נפט במקום קוקה קולה .. לעזאזל עם כל המפיקות , המדינות והחברות שלא מעניין אותם גורל העולם , רק הכסף שירוויחו . בכיליון עיניים צריך להמתין לפיתוח עוד ועוד אנרגיות חליפיות עד שהנפט ישקע לתהום הנשייה כמו הפחם ואוניות המפרש בזמנו .
- חן 09/08/2016 07:13הגב לתגובה זוכשנגיע לפיתוח אנרגיה ירוקה בעלות שרוב הצבור יוכל לצרוך אני איתך אבל בנתיים הנפט מחיה את הקדמה ואנחנו נהנים ממנו אז כל עוד זה כך תכבד את תקופת תרומתו עד שיעבור מן העולם
- 1.זה אומר שעד ספטמבר אנחנו במהלכי ירידות בנפט (ל"ת)אדי 08/08/2016 13:03הגב לתגובה זו
- ציון 08/08/2016 18:13הגב לתגובה זוזה אומר שבחלום הלילה יעלה האיאנים שמים פס על כולם
- חן 08/08/2016 18:00הגב לתגובה זוכמו כשחברה מדווחת על רווח מעל הצפי אך בו בזמן מנמיכה ציפיות לרבעון הבא או להמשך אז המניה יורדת למרות דוח פיצוץ לכן העתי ד
- משה 08/08/2016 17:46הגב לתגובה זובציפיה לפגישה של אופ"ק
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
