מסכים אדומים באירופה: הדאקס הגרמני יורד 0.5%, הפוטסי הלונדוני מאבד 1.1%
יום המסחר האחרון לשבוע זה ביבשת אירופה מתנהל בירידות שערים של עד בהובלת הפוטסי הלונדוני. הירידות מגיעות לאחר שאתמול פורסמו דו"חות מאכזבים ביבשת ולאחר שהבנק המרכזי האירופאי החליט להשאיר את הריבית על רמתה הנוכחית. עם שעות המסחר, העליות במחיר הנפט התמתנו ועומדות כעת על 0.6% לאחר שכבר נסחרו בעליה של 1.5%. מוקדם יותר, העליה החדה שהייתה במחיר הנפט שלחה את המסחר באסיה לעליות שערים לקראת הנעילה.
הדאקס הגרמני יורד 0.8%
הפוטסי הלונדוני מאבד 0.9%
הקאק הצרפתי משיל 0.4%
היורוסטוקס נחתך 0.4%
מניות חברות הרכב נסחרות בירידות חדות כאשר במדד הדאקס פולסווגן נחתכת 3%, BMW יורדת 2.6% וחברת דיימלר (סימול: DAI.DE) - שלה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות רכב רבות מאבדת 6.5%.
בשעה 10:30 שעון ישראל פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגרמניה ורשם קריאה חיובית של 51.9 נקודות אל מול תחזית של 51 נקודות בלבד. לעומת זאת, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים רשם קריאה של 54.6 נקודות בלבד אל מול תחזית של 55.2.
בשעה 13:00 שעון ישראל תתקיים מפגש בין שרי האוצר של האיחוד האירופי
- 5.חזי 22/04/2016 18:38הגב לתגובה זוTvlx לא זזה
- 4.חג שמח 22/04/2016 15:04הגב לתגובה זוהצדיק רבי צבי אלימלך מדינוב היה נוהג בכל ליל פסח, לפני שערך את הסדר בביתו, ללכת ולראות כיצד עורכים את הסדר המון העם.מכל בית ישראל בקעו קולותיהם של הקוראים בהגדה של פסח. ליד אחד הבתים התעכב הצדיק, ושמע קול איש הקורא בהגדה: "כנגד ארבעה בנים דיברה תורה: אחד חכם ואחד רשע..." וכו'. ובכל פעם שהגיע הקורא למלה " אחד", צעק בכל רם: "א-ח-ד", כמו ב"קריאת שמע". אחר כך סיפר רבי צבי אלימלך בהתפעלות, שהיהודי הפשוט והתמים ההוא, עשה מארבעת הבנים, ובכללם אף מהבן הרשע, תפילה קדושה כמו "קריאת שמע".
- 3.כבר לא יורד ככה 22/04/2016 13:44הגב לתגובה זו....
- 2.מי עושה כותתרות 22/04/2016 11:54הגב לתגובה זוירידות קלות כותרת בומבסטית
- אורן 22/04/2016 12:26הגב לתגובה זו8 שנים כתבות מפחידות והשוק רק עולה. ככה מטעים אותנו הכתבנים
- 1.החוזה על הדאקס יורד ב0.06%!!!!! (ל"ת)איזה פחד .... 22/04/2016 09:57הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
