דיסני
צילום: טוויטר

גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC

עשרות ערוצי טלוויזיה, בהם ESPN ו-ABC, נעלמו מ-YouTube TV לאחר כישלון במו״מ על גובה דמי ההפצה - מיליוני צופים נותרו ללא גישה לתכנים, והחברות מאשימות זו את זו בניצול כוח שוק

אדיר בן עמי | (1)

בשעות הלילה גילו כ-10 מיליון מנויי YouTube TV שכל ערוצי דיסניThe Walt Disney Co 1.57%   נעלמו מהשירות. לא ESPN, לא ABC, לא FX - כולם ירדו מהאוויר. זה קרה לאחר שהמשא ומתן בין גוגל לדיסני קרס והמועד האחרון להסכם היה 23:59. דקה לאחר מכן, המסכים החשיכו.


עיקר המחלוקת הוא סביב סוגיית התשלום. דיסני דורשת מ-YouTube TV לשלם יותר עבור שידור הערוצים שלה, במיוחד ערוצי הספורט של ESPN. מדובר בערוצים יקרים במיוחד בשל עלויות הפקת התוכן הספורטיבי המבוקש. בגוגל טוענים כי דיסני אינה מעוניינת בהסכם מאוזן, וכי מטרתה לקדם את שירותי הסטרימינג שבבעלותה כמו Hulu + Live TV ו-Fubo המונים יחד כ-6 מיליון מנויים. לטענת החברה, ההצעות של דיסני נועדו לפגוע ב-YouTube TV ולהבטיח תנאים טובים יותר לשירותים שלה עצמה.


דיסני מצדה טוענת שגוגל מסרבת לשלם תעריפים זהים לאלה שמשלמים מפיצים אחרים. לדבריה, היא מצפה שכל שותפיה ישלמו סכומים המשקפים את ערך התוכן שהיא מספקת. עוד היא מאשימה את גוגל, ששווי השוק שלה עומד על כ-3 טריליון דולר, בניצול כוחה כדי להשיג הנחות חריגות ביחס לנהוג בענף.


ב-YouTube TV טוענים כי הדרישות של דיסני יובילו לעליית מחירים עבור הצופים. לטענתם, מדובר בתופעה רחבה בענף כאשר ספקיות הטלוויזיה המסורתיות מאבדות מנויים, ו-YouTube TV ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. אנליסטים מעריכים כי בתוך זמן קצר היא תהפוך למפיץ התוכן הגדול ביותר בארצות הברית. חברות התוכן, מנגד, טוענות כי גוגל מנצלת את מעמדה הדומיננטי כדי ללחוץ עליהן. לפני העימות הנוכחי, ניהלה החברה משאים ומתנים מתוחים גם עם NBCUniversal של קומקאסט ועם Fox Corp. במקביל, היא עדיין מצויה בסכסוך מול רשת TelevisaUnivision, שערוציה בשפה הספרדית נעלמו מהשירות בחודש שעבר.


למרות הדרמה, מניות החברות כמעט שלא הושפעו: מניית דיסני ירדה בכחצי אחוז, בעוד שמניית גוגל עלתה ביותר מ-2.5%. המשקיעים מעריכים שהעימות יסתיים בהסכמה, כפי שקורה לרוב במחלוקות מסוג זה בתעשיית התקשורת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 31/10/2025 16:05
    הגב לתגובה זו
    שיוטיוב תאפשר מנוי לכדורגל ותחליף את התמחור ההזוי לכדורגל עולמי וישראלי. כמו כן שתהיה נטפליקס הבאה המון סרטים חדשים במנוי. בקיצור גוגל זה הכל
גולדמן
צילום: טוויטר

״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״

בגולדמן סבורים כי גל ה-AI מזכיר את בועת הדוט-קום, אבל הנפילה עוד רחוקה; האסטרטגים מעריכים שהיתרון של וול סטריט יישחק, והצמיחה הגלובלית תעבור למוקדים חדשים במזרח ובשווקים מתעוררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גולדמן זאקס

יותר מעשור שוול סטריט נראית כמו ״המקום הבטוח בעולם״. מי שהחזיק מדדים אמריקאיים כמעט לא הפסיד. אפילו אם נתעלם מהתנודתיות של השנה האחרונה, רכבת הרים שהתחילה במלחמת המכסים של טראמפ ב-4 באפריל, המשיכה בירידות והתאזנה שוב עם התאוששות מהירה שוק המניות האמריקאי עם עלייה של כ-16% מתחילת השנה. 

מהמשבר ב-2008 נבנה סביב ארה"ב נרטיב של יציבות וצמיחה גדולה. זה הגיע גם בזכות ריביות אפסיות, כסף זול ומדיניות מוניטרית מרחיבה כל אלה יצרו סביבה שבה חברות יכלו לצמוח כמעט בלי מגבלות. אחר כך הגיעה הקורונה עוד משבר שהפיל את הבורסות בתוך שבועות ספורים, אבל אחרי זה התגנבה לכולנו התחושה שוול סטריט בלתי ניתנת לעצירה. 

הזרמות העתק של הפד, ריביות כמעט אפסיות ותמיכה ממשלתית מסיבית הזניקו את מחירי המניות לשיאים חדשים. ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט ואנבידיה הפכו את מדד S&P 500 למדד שלא מפסיק לשבור שיאים, כשגם מתקופות של אי-ודאות הוא יצא רק מחוזק. זה היה עשור שבו אמריקה שלטה בשווקים כמעט לבד, בעוד ששאר העולם ניסה להדביק את הקצב.

אבל לפי גולדמן זאקס, הסיפור הזה מתקרב לסיומו. בצוות האסטרטגים של הבנק, בראשות פיטר אופנהיימר, מעריכים שהעשור הבא ייראה אחרת לגמרי. המניות בארה"ב יניבו תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מבין כל האזורים המרכזיים - בעוד שהשווקים המתעוררים צפויים להוביל את הצמיחה עם תשואה שנתית של 10.9%.

לדברי גולדמן, מרכז הכובד של הכלכלה הגלובלית מתחיל לזוז מזרחה. הודו, סין ומדינות נוספות באסיה נהנות ממומנטום מבני שמזין את הצמיחה - אוכלוסייה צעירה, השקעות ממשלתיות ענקיות בתשתיות ותעשייה מתקדמת, ומעבר מהיר לדיגיטציה. במקביל, החברות האמריקאיות מתמודדות עם מציאות חדשה ריבית גבוהה, עלויות מימון כבדות ותמחור שמגלם כמעט כל גרם של אופטימיות.

סיסקו
צילום: טוויטר

סיסקו מדווחת על רבעון חזק, המניה עולה בעקבות ביקושים לתשתיות AI

הכנסות החברה עלו על התחזיות, התחזית לרבעון הבא מצביעה על המשך צמיחה; מה מכפיל הרווח של החברה? 



רן קידר |
נושאים בכתבה סיסקו מכפיל רווח

סיסקו Cisco Systems Inc. הציגה תוצאות טובות מהצפוי ומניית החברה עולה בכ-7.4% במסחר המאוחר. התוצאות משקפות את הביקושים הגוברים לפתרונות רשת, תשתיות תקשורת וציוד המותאם לעידן הבינה המלאכותית - תחום שסיסקו מעמיקה בו בשנים האחרונות.

ההכנסות ברבעון הראשון הגיעו ל-14.88 מיליארד דולר והרווח המתואם למניה עמד על דולר אחד, בהשוואה לתחזיות השוק שדיברו על הכנסות של 14.78 מיליארד דולר ורווח של 0.98 דולר למניה.

התחום המרכזי של החברה, ציוד לרשתות, הכולל פתרונות לרשתות ארגוניות ומרכזי נתונים, הניב הכנסות של 7.77 מיליארד דולר, מעל התחזיות של 7.45 מיליארד. אלה תחומים שהשוק רואה בהם פוטנציאל צמיחה משמעותי, במיוחד לאור השימוש ההולך וגדל ביישומי AI והצורך בתשתיות תומכות.

תחזיות חיוביות לרבעון הבא ולשנה כולה

סיסקו פרסמה תחזיות אופטימיות לרבעון הבא: החברה צופה הכנסות בטווח של 15-15.2 מיליארד דולר, ורווח למניה של 1.01-1.03 דולר. גם כאן מדובר בנתונים הגבוהים מתחזיות האנליסטים, שהעריכו הכנסות של 14.62 מיליארד ורווח של 0.98 דולר למניה.

לשנה הבאה סיסקו צופה הכנסות של 60.2-61 מיליארד דולר ורווח למניה של 4.08-4.14 דולר. התחזיות הקודמות של השוק עמדו על הכנסות של כ-59.6 מיליארד ורווח של 4.04 דולר למניה.

הזמנות AI מגיעות בעיקר מהענקיות