סייבר
צילום: techmonster.co.il

אחרי וויז וצ'ק פויינט: שת"פ נוסף בין שתי ענקיות סייבר ישראליות

חברת אבטחת הזהויות סייברארק הכריזה על אינטגרציה חדשה עם פלטפורמת הסייבר מבוססת בינה מלאכותית של סנטינל וואן, במטרה להגן מפני ניצול לרעה של "גישה פריבילגית"

איתן גרסטנפלד | (3)

שבוע אחרי שצ'ק פוינט ו-וויז חתמו על שיתוף פעולה בתחום אבטחת הענן, שתי חברות סייבר ישראליות מודיעות על שת"פ משלהן - חברת אבטחת הזהויות סייברארק CyberArk Software -1.21%    הכריזה היום על אינטגרציה חדשה עם פלטפורמת הסייבר מבוססת בינה מלאכותית של סנטינל וואן SentinelOne -1.64%   , במטרה להגן מפני ניצול לרעה של "גישה פריבילגית".


האינטגרציה מחברת את יכולותיה של פלטפורמת  SentinelOne Singularity Endpoint לזיהוי ותגובה לאיומים על נקודות קצה יחד עם  הפלטפורמה של סייברארק (CyberArk Endpoint Privilege Manager), ליצירת מסגרת אבטחה מקיפה. לדברי החברות פתרון זה מאיץ את תהליך זיהוי האיומים והתגובה באמצעות ניתוח אבטחה משולב המבוסס על בינה מלאכותית (AI). כמו כן, האינטגרציה החדשה מאפשרת לארגונים לזהות ולמנוע מתקפות כופרה, גניבת אישורים והתקפות נוספות על נקודות קצה – באמצעות שליטה על גישה למשאבים, ניטור מתמשך וניתוח מעמיק, להאיץ את זמן התגובה ולצמצם נזקי התקפה, ולהגן על סביבת העבודה מבלי לפגוע בפרודוקטיביות המשתמשים.


הדיווח מגיע שבוע בלבד לאחר ששתי ענקיות סייבר ישראליות נוספות, צ'ק פוינט ו-וויז הודיעו על שיתוף פעולה ביניהן. במסגרתו, הן יבצעו אינטגרציה טכנולוגית-מוצרית שתאפשר לחבר את מנגנוני ההגנה של צ'ק פוינט בענן עם פלטפורמת איתור הסיכונים והחולשות בענן של וויז, ובכך לאפשר לצוותי אבטחת המידע למנוע התקפות בענן בזמן אמת. לדברי החברות, השילוב של הטכנולוגיות יאפשר לאנשי אבטחת המידע לזהות נכסים ואפליקציות שאינם מוגנים בצורה מספקת בענן, לתעדף את התיקונים הנדרשים ולהבטיח שההתקפה תחסם ברשתות הענן.


"סנטינל וואן מכירה בכך שאבטחת סייבר היא מאמץ משותף", אמרה מליסה ק. סמית', סגנית נשיא לשותפויות טכנולוגיות אסטרטגיות בסנטינל וואן. "האינטגרציה שלנו עם סייברארק מחברת בין שני מובילי שוק בתחום אבטחת נקודות הקצה והגנת זהויות, ומאפשרת ללקוחות להפחית את הסיכון להתקפות על זהויות פריבילגיות בצורה גמישה ופתוחה."


קלרנס הינטון, סמנכ"ל אסטרטגיה בסייברארק: "בעולם מרובה עננים, ארגונים מחפשים דרכים חדשות לאבטח זהויות ועליהם להעדיף יישום בקרות אבטחת זהויות בנקודות קצה כדי למנוע מהאקרים להשיג דריסת רגל במערכות שלהם. שיתוף הפעולה עם SentinelOne מאפשר ללקוחות לזהות ולמנוע התקפות מתקדמות, כמו גניבת אישורים והתקפות כופרה. אינטגרציה זו מנצלת את הכוח של בינה מלאכותית לשילוב בין EDR ואבטחת זהויות בנקודות קצה, תוך חיזוק ההגנה נגד מתקפות המנצלות גישה פריבילגית."



סייברארק הכתה את הצפי; איך יראו דוחות סנטינל וואן?


בשבוע שעבר, פרסמה סייברארק העוסקת באבטחת זהויות דיווחה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2024 - ההכנסות הסתכמו ב-314.4 מיליון דולר, עלייה של 41% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 301.5 מיליון דולר. הרווח הסתכם ב-80 סנט למניה, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה לרווח של 72 סנט למניה.


במבט קדימה, סייברארק צופה הכנסות של בין 1.308-1.318 מיליארד דולר ב-2025, האנליסטים צופים 1.3 מיליארד דולר. הרווח צפוי להסתכם בין 3.55-3.7 דולר למניה, האנליסטים צופים 3.62 דולר למניה. לרבעון הראשון של השנה צופה סייברארק הכנסות של בין 301-307 מיליון דולר לצד רווח של 74-81 סנט למניה, האנליסטים צופים הכנסות של 300.8 מיליון דולר ורווח של 77 סנט למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"


סנטינל וואן תפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2024 רק בעוד חודש (12 במרץ), כאשר האנליסטים צופים שהיא תציג הכנסות של 222 מיליון דולר לצד הפסד מתואם של 21 סנט למניה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימו 18/02/2025 08:53
    הגב לתגובה זו
    שהעירה את התעשייה מהתרדמת
  • 2.
    כל עוד המאסטרו ינהל את הכל הכל טוב (ל"ת)
    יחיאל עובדיה 17/02/2025 21:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל עוד לא תעשו שתפ עם מינרווה הכול טוב (ל"ת)
    ששון 17/02/2025 18:46
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.