בגלל השריפות בל.א - למונייד נפלה ב-15%
למונייד כבר ציינה בעבר שהמספר הגדול ביותר של ביטוחי הרכב של החברה נמצא בקליפורניה, וכי רבע מהפרמיות שהחברה מקבלת מגיעות מהמדינה; גם היפו צפויה להיפגע והמניה שלה נפלה ב-13% בשבוע שעבר
מניית למונייד Lemonade -5.33% נפלה ב-15% לשווי של 2.3 מיליארד דולר בשבוע שעבר על רק שריפות הענק בלוס אנג'לס. השריפות באזור קליפורניה עדיין משתוללות כאשר מספר ההרוגים כבר עלה ל-16 ומספר הבתים שנפגעו כבר חצה את ה-200,000. מניות של מספר חברות ביטוח כבר נפלו על רקע הצפי שהן יצטרכו לשלם פיצויים כבדים, כמו למשל מניית אדיסון אינטרנשיונל, וחברה נוספת שעלולה לספוג פגיעה משמעותית היא למונייד הישראלית.
למונייד ציינה בעבר שקליפורניה היא השוק הגדול ביותר עבורה בתחום של ביטוחי רכב, ושהיא, יחד עם המדינות טקסס וניו יורק מהוות כ-53% מהפרמיות של החברה, נכון לשנת 2023, כאשר קליפורניה לבדה מהווה בערך 25%.
באותם דוחות היא אפילו ציינה: "כתוצאה מהריכוז הזה, אם אירוע או סדרה של אירועים קטסטרופליים, כמו מגפה או אסון טבע, יתרחשו באחת המדינות האלה, התוצאות שלנו עלולות להיות מושפעות באופן מהותי". ב-9 החודשים הראשונים של 2024, ללמונייד היו רשומות פרמיות בהיקף של 144 מיליון דולר בקליפורניה, סכום שהיווה 24.5% מסך הפרמיות של למונייד בתקופה.
- למונייד מקיימת את ההבטחה - המניה מזנקת 13%
- למונייד מזנקת בטרום לאחר דוחות הרבעון השני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כחודשיים מניית למונייד זינקה בעקבות התחזיות שמסרה בכנס משקיעים שערכה. החברה ציינה כי היא צופה להגיע לרווחיות EBITDA ב-2026 ולרווח נקי ב-2027, והיא צופה גם שהפרמיות בתוקף (IFP) יזנקו פי 10 ל-10 מיליארד דולר, אם כי היא לא אמרה מתי. ברבעון השלישי של 2024 הציגה למונייד גידול של 19.3% בהכנסות שהגיעו ל-136.6 מיליון דולר 7.5% מעל התחזיות שהיו 127 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 0.95 דולר לעומת צפי להפסד של 1.02 דולר. בנוסף, החברה דיווחה על סכום פרמיות שנתי של כ-889 מיליון דולר, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה, וצופה לסיים את 2024 בתזרים מזומנים חיובי.
גם היפו צפויה להיפגע - 22.4% מהפרמיות מגיעות מקליפורניה
גם מניית היפו Hippo Holdings הישראלית נפגעה בוול סטריט והיא ירדה ב-13% בשבוע שעבר לשווי של 595 מיליון דולר. גם היפו חשופה מאוד לקליפורניה - ב-9 החודשים הראשונים של 2024, סך הפרמיות של החברה שהגיעו מקליפורניה עמד על 153.5 מיליון דולר, 22.4% מסך הפרמיות של החברה בתקופה.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
המניה של היפו זינקה פי יותר מ-3 ב-2024. את הרבעון השלישי של 2024 היא סיימה עם הכנסות של 95.5 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 94 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד של 34 סנט למניה, אשר היה נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים להפסד של 91 סנט למניה. נשיא ומנכ"ל היפו, ריק מקת'רון, הצהיר כי "המומנטום החיובי שבנינו במהלך השנה האחרונה נמשך גם ברבעון השלישי, ואנחנו מתקדמים בצורה משמעותית לעבר רווחיות".
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
