הפאשלות בקדם-אירוויזיון: מבקרת הפנים של הרשות תבדוק את התקלות בשידור
ועדת הטלוויזיה הנחתה את מבקרת הפנים של הרשות, איתנה גרגור, לבדוק את הכשלים שאירעו בשידור תחרות קדם האירוויזיון לפני כשבועיים בערוץ 1. גרגור נדרשת להציג מסקנות בתוך שבועיים.
ועד עיתונאות הפקה בערוץ 1 דרש לאחרונה מהנהלת רשות השידור להפסיק להוציא משדרים גדולים להפקות חוץ, כפי שקרה במשדר הקדם אותו הפיק הערוץ בשיתוף עם 'תוצרת הארץ'.
בתגובה כתב מנכ"ל חברת ההפקה אודי זמברג, כי שלל התקלות במשדר לא היו בתחום האחריות של חברתו: "אין חולק, כי שום תקלה לא הייתה קשורה כהוא זה, לתוצרת הארץ. חברתנו בעלת מוניטין רב של מעל 15 שנים, והפיקה בהצלחה רבה אירועי ספיישל מורכבים, ושידורים חיים". זמברג דרש כי רשות השידור תבצע בדיקה של התקלות".
הוועדה בראשות יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, אישרה לגרגור להסתייע בייעוץ חיצוני בעניין זה. מרשות השידור נמסר בהודעה כי "הוועדה שיבחה את ההד התקשורתי לו זכה הקדם ואת ההחלטה להפיקו בנוסף ל-4 תכניות דוקומנטריות שעקבו אחר התפתחות שירי הקדם אירוויזיון ב-4 העשורים החולפים".
- 26.----- 22/03/2011 13:37הגב לתגובה זו"אמיר גילת..אמיר גילת...הו דה פאק זה האמיר גילת הזה ????"
- 25.(ל"ת)* 22/03/2011 11:24הגב לתגובה זו
- 24.(ל"ת)-------------------- 22/03/2011 09:39הגב לתגובה זו
- 23.והשאלה היא:מדוע,מי,למה הוצאה הפקה זו החוצה ?? (ל"ת)זו השאלה 22/03/2011 09:39הגב לתגובה זו
- מי שמר על האינטרסים 22/03/2011 11:23הגב לתגובה זובעריכה ובביצוע ? מי ?
- 22.ישראל ג. 22/03/2011 07:55הגב לתגובה זוקשה להבין את המתלהמים נגדו- או אולי מתלהם בודד בשלל שמות- מה בדיוק הוא רוצה מגילת?
- 21.מוטי 21/03/2011 23:26הגב לתגובה זואת התוכנית הירודה של ניסים גרמה
- 20.אריק 21/03/2011 20:26הגב לתגובה זוהספינים והטוקבקים של גילת לא יעזרו. ככה לא מתנהג איש רציני. זאת התנהגותנשל חובבן ממדרגה ראשונה.
- 19.רק אסתי אפלבאום 21/03/2011 20:18הגב לתגובה זותנסו. ואז תראו כמה גילת היה לעומתה בדיחה. תנסו.
- 18.רק אסתי 21/03/2011 18:58הגב לתגובה זונתניהו. גם להודות בכישלון זאת אופציה
- 17.רמי 21/03/2011 18:50הגב לתגובה זורק אסתי אפלבאום תצליח לתקן את מה שגילת הספיק לא לתקן.
- 16.גלית רומם 21/03/2011 18:42הגב לתגובה זוכמה רוע לב וחוסר פירגון יש בשלל התגובות לכתבה. אמיר גילת הוא בחור רציני ובא לרשות עם הרבה יכולות ורצון טוב לעשות סדר ואני מאמינה שהוא גם יצליח. לכל המלעיזים - אל תקלו ראש ביכולותיו,
- 15.גילת איש מקצוע רציני והוא יודע מה הוא עושה. (ל"ת)אחד שמבין 21/03/2011 17:50הגב לתגובה זו
- 14.רמי 21/03/2011 17:48הגב לתגובה זוכולנו יודעים שדוקטור גילה כישלון מוחלט. אבל לדוקטור גילה יש דיעה טובה על עצמו. מה לעשות? את הזמן שאתה מקדיש לשליחת טוקבקים על עצמך תקדיש לעבודה או לצביעת השיער כדי שתראה דוקטור גילה אמיתי!
- 13.יעל 21/03/2011 17:38הגב לתגובה זודי לכל המכפישים, הוא מקצועי וישר
- 12.אנשים קטנים, אין לכם מה לעשות בחיים (ל"ת)לולה 21/03/2011 17:33הגב לתגובה זו
- 11.רועי 21/03/2011 17:33הגב לתגובה זואיש ישר, מבין תקשורת ומבין מה צריך לעשות. מהלכים ברשות השידור לוקחים זמן. בסך הכל הוא עושה עבודת טובה. זה נראה שהרשות צועדת לכיוון חיובי.
- 10.גילת יעשה סדר ברשות, אפשר לסמוך עליו (ל"ת)מירי 21/03/2011 17:31הגב לתגובה זו
- 9.כל הכבוד לגילת, שינער את הגוף הזה (ל"ת)לילי 21/03/2011 17:29הגב לתגובה זו
- 8.לאה ממעריב 21/03/2011 17:28הגב לתגובה זוצריך להפוך את שקלאר ליו"ר הוא יעשה זאת יותר טוב מאמיר גילת
- 7.רני 21/03/2011 17:20הגב לתגובה זורק אתם ברשותמהשידור מתעלסים אליו ברצינות. תעשו קצת בדיקה על האיש . כולם מתיחסים אליו ברחמים. זאת ממש בדיחה וגם צער בעלי חיים. עזבו את האיש. רחמנות! מה הוא יודע. מה הוא מבין. תנו לו לפרסם קומוניקט עם השם שלו ונתתם לו את העולם. האיש הזה לא מכיר אף אחד חוץ מעצמו. תזהרו מילה שלו לא שווה כלום! אבל כלום מוחלט!!! ראו הוזהרתם!
- 6.אמיר גילת לא מבין שום דבר בטלביזיה! (ל"ת)זהבה 21/03/2011 16:36הגב לתגובה זו
- 5.אמיר גילת הוא ליצן חסר יכולת (ל"ת)יודע דבר 21/03/2011 16:30הגב לתגובה זו
- 4.אסתר המלכה 21/03/2011 16:07הגב לתגובה זוסתם חולה פרסום שרודף את שקלאר
- 3.יוספה 21/03/2011 15:49הגב לתגובה זוהגיע הזמן לפרק את הרשות ולשלוח את כל נהמושחתים הבייתה
- 2.הילה 21/03/2011 15:48הגב לתגובה זומדובר במבקרת שנתפסה על ידי האוצר בחתימה על שעות נוספות פיקטיביות. רשות השידור מושחתת
- 1.זבולון מחיפה 21/03/2011 15:35הגב לתגובה זוהגיע הזמן לעשות סדר ברשות השידור

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?