טירוף הפלזמות: "אנחנו חייבים תודה ענקית לערוץ 1 שפתח את ה-HD, הוא הקפיץ לנו את המכירות"
החודש האחרון ברחבי העולם היה ללא ספק בסימן ההכנות והציפייה למונדיאל. עבור רובנו התחרות האמיתית נמצאת אי שם באותם ארבעה איצטדיונים מושקעים בדרום אפריקה אך עבור אחרים וביניהם יבואני המסכים הדקים בישראל, התחרות האמיתית היא בגזרת השיווק לצרכנים הפרטיים, מלחמה על הכיס שלנו.
מנתונים של 'יפעת בקרת פרסום' ניתן להבין את עוצמת התופעה. בין התאריכים 22-5-10 לתאריך 21-6-10 (יום פתיחת המונדיאל) הוציאו המפרסמים על קטגוריית הפלזמה, מסכים דקים, LCD כ-6.8 מיליון דולר במחירי מחירון. מדובר זינוק אדיר בהוצאות לפרסום לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בפועל סביר שמדובר בהוצאה של כ-2.7 מיליון דולר).
עלייה של יותר מ-100% בהוצאה לפרסום על מסכים דקים
בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ניתן לראות גידול של לא פחות מ-100% בקטגורייה ואף יותר. ההוצאה לפרסום למעשה הכפילה את עצמה מהשנה שעברה בה עמדה על 3.02 מיליון דולר במחירי מחירון. (בפועל כ-1.2 מיליון דולר בחודש).
בין המפרסמים הבולטים נמצאים כמובן השחקנים הגדולים בשוק הזה: יורוקום, ניופאן, מיני ליין תקשורת ח.י וישפאר. את ההוצאה הגבוהה ביותר רשמה יורוקום עם 2.6 מיליון דולר (מ.מחירון) עבור טלוויזיות פנסוניק. אחריה בטבלה חברת ניופאן שהשקיעה כ-1.16 מיליון דולר (מ.מחירון) כדי שטלוויזיות הטושיבה שלהם יישבו אצלכם בסלון.
אחריהן בטבלה נמצאות 'מיני ליין תקשורת' עם הוצאה של 1.1 מ' דולר עבור קידום מכירות טלוויזיות הסמסונג, ח.י תקשורת עם הוצאה של כמיליון דולר עבור טלוויזיות LG וישפאר עם הוצאה מזערית יחסית של 200 אלף דולר עבור טלוויזיות סוני (מחירי מחירון).
פנסוניק מסדרים למקאן אריקסון ומקאן דיגיטל חודש מונדיאל שמח
המרוויחים העיקריים בין משרדי הפרסום מההייפ וההתרגשות סביב המונדיאל היו בעיקר מקאן דיגיטל ומקאן אריקסון המטפלים בתקציב יורוקום באינטרנט ובשאר המדיות. אחרי ה'מקאנים' נמצא רגב קויצקי המטפל בתקציב מיני ליין. עוד בחגיגה שלמור-אבנון-עמיחי עבור תקציב טושיבה.
"חייבים תודה גדולה לערוץ ה-1"
"מדובר בגידול של בין 70% לעד פי 3-4 במכירות המסכים הדקים בחודש שקדם למונדיאל ובפתיחתו". כך אומר לאייס יובל גל, מנכ"ל בסט ביי רשתות המפעילה את רשת ביג בוקס. גל מוסיף ומספר, "הגידול הממוצע עומד בערך על פי 2, בהתאם לנתוני ההוצאה על פרסום. את התודה הגדולה אנחנו חייבים לערוץ ה-1 שפתח את ה-HD לקהל הרחב והקפיץ למעשה את מכירות המסכים".
על-פי הערכות ביג בוקס, משלבי שמינית גמר ומעלה יחזור הביקוש שהתמתן בשבוע האחרון לצמוח בהדרגה ותורגש צריכה מוגברת אף יותר מהתקופה שקדמה למונדיאל. "המגמה הברורה שנצפית בקרב הלקוחות היא לטובת המותגים בעלי השם שזכו לפרסום נרחב וזאת על חשבון מותגי המדבקה חסרי הזהות".

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.