ערן יעקובי בתגובה לדוחות אלווריון: "לעצור ולבחון את ההתפתחויות לאור פרישת פרידמן"
חברת אלווריון פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. התוצאות היו סבירות אולם הגורם המפתיע, מאוד, הוא ההודעה שצירפה החברה לדוחות לפיה מנכ"ל החברה בשנים האחרונות, צביקה פרידמן, החליט לפרוש.
ערן יעקובי, אנליסט בלידר שוקי הון המסקר את אלווריון, אומר לאור ההתפתחויות בענף שנראה כחי ובועט ולאור העניין סביב החברה הכולל חוזים, פיילוטים, מיזוגים ורכישות, נראה כי הכיוון של יציאה מהמשבר הולך ומתבהר.
"השליטה של החברה בהוצאות ובניהול ההון החוזר, מבטיחה במידה מסויימת שיפור מהותי ברווחיות עם צמיחת ההכנסות בשנה הקרובה. עם זאת, הודעתו של המנכ"ל על פרישה קצת מזעזעת את הספינה במיוחד לאור העיתוי".
יעקובי ממשיך בינתיים להמליץ "תשואת יתר" על המניה, "אם כי כדאי לעצור ולבחון את ההתפתחויות בימים הקרובים לאור פרישת המנכ"ל".
נציין כי החברה ייצרה תזרים שלילי של כ- 2.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובניכוי פעילות שקעה, התזרים השלילי עומד על כ- 4 מיליון דולר. החברה הציגה ירידה משמעותית של כ- 8.8 מיליון דולר בסעיפי המלאי והחייבים, אולם מנגד חלה ירידה משמעותית גם באשראי ספקים ואחרים.
המזומן בקופת החברה עומד על כ- 132 מיליון דולר ( 2.1 דולר למניה). משלוחי ציוד הוויימקס הסתכמו בכ- 39.2 מיליון דולר, ירידה של 1.4 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ- 11% לעומת המשלוחים ברבעון המקביל.
ההכנסות מציוד WiMAX ברבעון הסתכמו בכ-45 מיליון דולר לעומת 50.9 מיליון דולר ברבעון הקודם. השפעת חולשת החודשים האחרונים באה לידי ביטוי ברבעון השני , "אולם אנו מאמינים כי רבעון זה סימן את התחתית. בכל זאת שיפור מהותי יותר במשלוחי הוויימקס צפוי החל מהרבעון הרביעי כמובן בשנת 2010 לאור החוזים האחרונים".
בנוגע להנחיות החברה מציין יעקובי כי "כתוצאה מרמת המשלוחים הנמוכה ברבעון השני, ההנחיה לרבעון השלישי סבירה מינוס. הכנסות הרבעון השלישי צפויות לעמוד בטווח של 53 עד 63 מליון דולר עם הפסד נון-גאאפ של 6 סנט עד סנט אחד למניה".
עם זאת, החברה עדיין חושבת כי טכנולוגיית הוויימקס מושכת הרבה עניין. המכירה ופרוייקטים עדיין ארוכים מהרגיל, מה שמעכב תרגום של זכיה בחוזים
למשלוחים ולהכנסות מוכרות. "למרות התארכות מחזורי המכירה, החברה מצפה לשיפור במשלוחים ברבעון השלישי והרביעי כולל חזרה לרווחיות והאצה מסויימת בשנת 2010".
"החברה ממוצבת טוב יותר בענף לאור חולשה של מתחרים. תוכניות ההאצה של הממשלות המערביות ובעיקר ממשל אובמה מקצות סכומים נכבדים להשקעות ברוחבי פס. מכרזים חדשים של תדרים צפויים בקרוב במספר
מדינות".
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".