יפעת בקרת פרסום מסכמת את 2007 - שטראוס המפרסמת הגדולה ביותר

קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה ב-2007. סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר באינטרנט והקטגוריה המובילה בפרסום היא עדיין רשתות השיווק - כל הנתונים והסיכומים של יפעת בקרת פרסום
משה בנימין |

יפעת בקרת פרסום מפרסמת את סיכומי שנת 2007 בענף הפרסום. הנתונים שנחשפו בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים ל-2008 מחולקים לקטגוריות של פרסום OFF-LINE ו- ON LINE.

המפרסמים שהכניסו את היד עמוק לכיס

קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה לשנת 2007. היא מובילה את טבלת הפרסום ב- OFF LINE עם הוצאה שנתית מוערכת לפרסום של כ- 20.5 מליון דולר, ועם גידול של כ- 10% ביחס להוצאה לפרסום בשנת 2006.

במקום השני בטבלה ממוקמת פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה מוערכת לפרסום של 18 מיליון דולר וגידול של 16% בהוצאה לפרסום. במקום השלישי ממוקמות חברות הסלולאר פלאפון ופרטנר עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 17 מליון דולר כל אחת.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הגידול הבולט ביותר באחוזים בהוצאה לפרסום נרשם השנה ליוניליוור שכמעט והכפילה את תקציב הפרסום שלה, לאחר שנת פרסום עם ווליום פרסומי נמוך ב- 2006.

המפרסמים המובילים בבאנרים באינטרנט לשנת 2007

סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ- 3.5 מליון דולר. סלקום בלטה באמצעות מקאן דיגיטל עם פרסום דרושים חינני תחת הכותרת: "נחש מה יש למנכ"ל סלקום להציע לך".

במקום השני בדירוג באנרים ממוקמת קבוצת כלל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3 מליון דולר. קבוצת כלל מפרסמת באמצעות d-say את בית ההשקעות שלה, באמצעות euro4d את אילנות בטוחה, באמצעות ארק אינטראקטיב את כלל ביטוח פנסיה ובאמצעות וובסנס את תעודות הסל. כשליש מתקציב הפרסום של כלל מוטה לאינטרנט!

פרטנר אורנג' סוגרת את השלישייה המובילה בבאנרים עם הוצאה לפרסום של כ- 2.5 מליון דולר עם פרסום לobox life tv באמצעות R&Y וorange day באמצעות נקסט אין. פרטנר השקיעה השנה כ- 13% מתקציב הפרסום שלה באינטרנט.

הקטגוריות המובילות בפרסום לשנת 2007 OFFLINE

קטגוריית רשתות השיווק מובילה גם השנה את טבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום ב- offline. אולם השנה נרשמה ירידה של כ- 9% בהיקפי הפרסום, לכ- 58.5 מליון דולר במחירים מוערכים. יש לזכור כי שנת 2006 הייתה שנת שיא בהוצאה לפרסום של הקטגוריה, הרבה בגלל השקת המותגים החדשים של קבוצת שופרסל, כדוגמת שופרסל ביג.

קטגוריית התקשורת הסלולרית ממוקמת גם השנה במקום השני, אולם עם גידול של 10% בהוצאות הפרסום, לא מעט בגלל הליך ניידות המספרים שגרם לחודש דצמבר 2007 להירשם כחודש שיא בהוצאה לפרסום בקטגוריה.

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי גם השנה, אולם ללא גידול מיוחד בהוצאה לפרסום. המותגים שבלטו בפרסום היו מאזדה באמצעות באומן בר ריבנאי, שברולט באמצעות גלר נסיס ודובצקי זקס אוברוצקי ויונדאי באמצעות שלמור אבנון עמיחי.

קטגוריית הביגוד ממוקמת השנה במקום הרביעי, עם גידול של כ- 30% בהוצאה לפרסום, והוצאה מוערכת לפרסום של כ- 27 מליון דולר.

נתי יעקבי: "קטגוריית הביגוד אינה בולטת בפרסום באינטרנט כפי שהיא דומיננטית ב- OFFLINE, ובדירוג הבאנרים היא ממוקמת רק במקום ה- 26.

הקטגוריות המובילות בפרסום 2007 - באנרים באינטרנט

קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה השנה באופן מובהק באינטרנט, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 8.5 מליון דולר. יש לציין כי החלק היחסי של ההוצאות לפרסום של הקטגוריה באינטרנט, מגיע לכ- 13% מסך כל תקציב הפרסום שלהם.

במקום השני ממוקמות קטגוריית הקרנות וקטגוריית המכללות עם הוצאה לפרסום של כ- 5 מליון דולר כל אחת. שתי קטגוריות אלו מוטות אינטרנט, שכן למדיה זו זיקה גבוהה לקהל היעד שלהם. האינטרנט מהווה כ- 26% מסך כל ההוצאה לפרסום של הקרנות, וכ- 35% מסך כל תקציב הפרסום של המכללות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

אילוסטרציה מעצר. קרדיט: AIאילוסטרציה מעצר. קרדיט: AI

21 חשודים נעצרו בחשד לזיוף תקנים בהיקף של 15 מיליון שקל

בתום חקירה סמויה, עוכבו 21 חשודים בחשד למעורבות בביצוע עבירות שחיתות ציבורית חמורות בהן, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד, הלבנת הון, עבירות על חוק מע"מ ועל פקודת המכס ועבירות על פקודת היבוא והיצוא וחוק התקנים

רן קידר |
נושאים בכתבה הלבנת הון

במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), להב 433, חקירות מכס מע"מ ת"א, בקרת יבוא במכס אשדוד ומשרד הכלכלה והתעשייה, עלה חשד כי אחת ממעבדות הבדיקה בתחום יבוא מוצרים לישראל, חברה לגורמים עבריינים ויחדיו קשרו לקשר שוחדי ומרמתי, במסגרתו שוחררו והופצו כמויות גדולות של מוצרים החייבים עמידה בדרישות תקנים רשמיים, מבלי שעברו את מלוא הבדיקות הנדרשות, ובנוסף לא הועבר הדיווח הנדרש לרשויות בהתאם. 

מרגע שנודעו החשדות האמורים, הוקפאה ההכרה של המעבדה לבדיקות יבוא. בנוסף, עלו חשדות על קשר בין החשוד המרכזי למעבדה במערכת שוחדית, כאשר הוא מפנה אליה יבואנים, תמורת תשלום עמלות ואילו המעבדה בתמורה, מאשרת את שחרור המוצרים. ללא ביצוע הבדיקות וללא דיווח לרגולטור, כנדרש. 

בדרך זו, עולה החשד, כי נכנסו לישראל כמויות גדולות של מוצרים החשודים כמסוכנים, ללא הבדיקות הנדרשות וללא הדיווח הנדרש לרשויות. בשלב זה, על פי החשדות, המוצרים או מרביתם הועברו לשטחים. החקירה מלווה על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים ויחידת התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. סך עבירות המס נכון ליום זה של החקירה הינן למעלה מ-15 מיליון שקל.

הליך היבוא התקני 

הליך יבוא תקני לישראל נבנה כך שיוודא שכל מוצר שנכנס לשוק המקומי עומד ברף בטיחות ואיכות בסיסי, כך שגם המדינה וגם הצרכן לא נפגעים. הכל מתחיל ברשימון היבוא שמוגש למכס, מסמך רשמי שבו היבואן מפרט את כל פרטי הסחורה, היכן יוצרה, מה ערכה הכספי ומה הייעוד שלה. לאחר מכן מגיע שלב קריטי של בדיקות מעבדה ותקינה: מוצרים מתחומים רגישים כמו חשמל, צעצועים לילדים, קוסמטיקה או ציוד רפואי חייבים לעמוד בתקנים ישראליים מחייבים. כאן נכנסות לפעולה המעבדות המורשות, שאמורות לבדוק אם המוצרים אכן תואמים את התקנות מבחינת בטיחות שימוש, חומרים מסוכנים או התאמה חשמלית. 

במקביל, היבואן מחויב לשלם את כלל המיסים הנדרשים, מכס, מע"מ ולעיתים מסי קנייה נוספים, לפני שהמוצרים יכולים להשתחרר מהנמל. רק כאשר כל התנאים הללו מתקיימים, מקבל היבואן אישור רשמי לשחרור הסחורה לשוק המקומי ולהפצתה לצרכנים. כאשר התהליך הזה נעקף באמצעות שוחד, זיוף אישורים או העלמות מס, נגרמת פגיעה משולשת: ראשית, הציבור חשוף למוצרים שעלולים להיות מסוכנים, החל במוצרי חשמל לא תקינים ועד צעצועים עם חומרים רעילים; שנית, נפגעת התחרות מול יבואנים שמקפידים על החוק ונדרשים להוצאות גבוהות יותר; ושלישית, נגרע כסף רב מקופת המדינה עקב אובדן מסים. 

וכך, הפרשה הנוכחית לא רק שגורעת כספים מהמדינה לטובת מוצרים שחלקם מועברים לשטחים, אלא גם חושפת את הציבור למוצרים שעלולים להוות סכנה.