יפעת בקרת פרסום מסכמת את 2007 - שטראוס המפרסמת הגדולה ביותר

קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה ב-2007. סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר באינטרנט והקטגוריה המובילה בפרסום היא עדיין רשתות השיווק - כל הנתונים והסיכומים של יפעת בקרת פרסום
משה בנימין |

יפעת בקרת פרסום מפרסמת את סיכומי שנת 2007 בענף הפרסום. הנתונים שנחשפו בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים ל-2008 מחולקים לקטגוריות של פרסום OFF-LINE ו- ON LINE.

המפרסמים שהכניסו את היד עמוק לכיס

קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה לשנת 2007. היא מובילה את טבלת הפרסום ב- OFF LINE עם הוצאה שנתית מוערכת לפרסום של כ- 20.5 מליון דולר, ועם גידול של כ- 10% ביחס להוצאה לפרסום בשנת 2006.

במקום השני בטבלה ממוקמת פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה מוערכת לפרסום של 18 מיליון דולר וגידול של 16% בהוצאה לפרסום. במקום השלישי ממוקמות חברות הסלולאר פלאפון ופרטנר עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 17 מליון דולר כל אחת.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הגידול הבולט ביותר באחוזים בהוצאה לפרסום נרשם השנה ליוניליוור שכמעט והכפילה את תקציב הפרסום שלה, לאחר שנת פרסום עם ווליום פרסומי נמוך ב- 2006.

המפרסמים המובילים בבאנרים באינטרנט לשנת 2007

סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ- 3.5 מליון דולר. סלקום בלטה באמצעות מקאן דיגיטל עם פרסום דרושים חינני תחת הכותרת: "נחש מה יש למנכ"ל סלקום להציע לך".

במקום השני בדירוג באנרים ממוקמת קבוצת כלל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3 מליון דולר. קבוצת כלל מפרסמת באמצעות d-say את בית ההשקעות שלה, באמצעות euro4d את אילנות בטוחה, באמצעות ארק אינטראקטיב את כלל ביטוח פנסיה ובאמצעות וובסנס את תעודות הסל. כשליש מתקציב הפרסום של כלל מוטה לאינטרנט!

פרטנר אורנג' סוגרת את השלישייה המובילה בבאנרים עם הוצאה לפרסום של כ- 2.5 מליון דולר עם פרסום לobox life tv באמצעות R&Y וorange day באמצעות נקסט אין. פרטנר השקיעה השנה כ- 13% מתקציב הפרסום שלה באינטרנט.

הקטגוריות המובילות בפרסום לשנת 2007 OFFLINE

קטגוריית רשתות השיווק מובילה גם השנה את טבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום ב- offline. אולם השנה נרשמה ירידה של כ- 9% בהיקפי הפרסום, לכ- 58.5 מליון דולר במחירים מוערכים. יש לזכור כי שנת 2006 הייתה שנת שיא בהוצאה לפרסום של הקטגוריה, הרבה בגלל השקת המותגים החדשים של קבוצת שופרסל, כדוגמת שופרסל ביג.

קטגוריית התקשורת הסלולרית ממוקמת גם השנה במקום השני, אולם עם גידול של 10% בהוצאות הפרסום, לא מעט בגלל הליך ניידות המספרים שגרם לחודש דצמבר 2007 להירשם כחודש שיא בהוצאה לפרסום בקטגוריה.

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי גם השנה, אולם ללא גידול מיוחד בהוצאה לפרסום. המותגים שבלטו בפרסום היו מאזדה באמצעות באומן בר ריבנאי, שברולט באמצעות גלר נסיס ודובצקי זקס אוברוצקי ויונדאי באמצעות שלמור אבנון עמיחי.

קטגוריית הביגוד ממוקמת השנה במקום הרביעי, עם גידול של כ- 30% בהוצאה לפרסום, והוצאה מוערכת לפרסום של כ- 27 מליון דולר.

נתי יעקבי: "קטגוריית הביגוד אינה בולטת בפרסום באינטרנט כפי שהיא דומיננטית ב- OFFLINE, ובדירוג הבאנרים היא ממוקמת רק במקום ה- 26.

הקטגוריות המובילות בפרסום 2007 - באנרים באינטרנט

קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה השנה באופן מובהק באינטרנט, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 8.5 מליון דולר. יש לציין כי החלק היחסי של ההוצאות לפרסום של הקטגוריה באינטרנט, מגיע לכ- 13% מסך כל תקציב הפרסום שלהם.

במקום השני ממוקמות קטגוריית הקרנות וקטגוריית המכללות עם הוצאה לפרסום של כ- 5 מליון דולר כל אחת. שתי קטגוריות אלו מוטות אינטרנט, שכן למדיה זו זיקה גבוהה לקהל היעד שלהם. האינטרנט מהווה כ- 26% מסך כל ההוצאה לפרסום של הקרנות, וכ- 35% מסך כל תקציב הפרסום של המכללות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.