אילון זרמון: "אנחנו מאמינים שנעשתה טעות אנוש בוועדת המכרז של חברת החשמל וזו תתוקן במהרה"

זרמון גולדמן לא מוותרים ועושים חיים קשים למק'אן אריקסון ולחברת החשמל. פנייתם לבית המשפט מביאה להקפאת ההתקשרות בין מק'אן וחברת החשמל. אילון זרמון בתגובה רשמית ל- Bizportal: "מאמינים שזו טעות אנוש"
משה בנימין |

בהודעה שהוציאה חברת החשמל לתקשורת נמסר כי "בית המשפט בחיפה הוציא צו מניעה להתקשרות חברת החשמל עם מ'קאן אריקסון". זאת בעקבות פנייתם של זרמון-גולדמן בטענה שוועדת המכרז פסלה את הצעתם בטעות.

אילון זרמון מבעלי משרד הפרסום "זרמון-גולדמן" מסר את תגובתו הרשמית ל- Bizportal: "אנחנו מכבדים את חברי הוועדה ומאמינים בלב שלם שנעשתה כאן טעות אנוש. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט ומקווים שאותה טעות אנוש תתוקן במהרה".

בחברת החשמל לא ציפו שהמכרז המדובר על תקציב הפרסום שלהם ל-2008 יגיע לדיון בבית המשפט. כנראה שבזרמון-גולדמן חשבו אחרת והחליטו לפתוח מערכה חדשה בסאגת המכרז, צעד שכנראה לא יתקבל בנינוחות במסדרונות משרד הפרסום הגדול במדינה - מק'אן אריקסון.

בהודעה שפרסמה חברת החשמל היום בערב (ג') נמסר, כי חברת החשמל הודיעה בשלב זה על דחיית הקמפיין "שימוש מושכל בחשמל" שהופק עבורם באמצעות מק'אן אריקסון. זאת, לאחר שבית המשפט בחיפה, במעמד צד אחד, הוציא צו מניעה להתקשרות בין החברה למק'אן.

בזרמון-גולדמן נצמדו לקריטריונים של המכרז וסוברים שהצעתם הכספית הייתה הנמוכה בין המשרדים שניגשו למכרז. מתוך כך ובהתאם למשקל הרב שהעניקו בחברת החשמל להצעה הכספית (80%) הם היו אמורים לזכות במכרז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.