יון פדר מ-YNET: האינטרנט מעצים את משקל האזרח הקטן
"מערכת ynet עושה סלקציה חסרת פשרות בטוקבקים שעוברים על הקוד האתי שלנו. לא נפרסם דברי הסתה, לשון הרע, רפש וניבולי פה, אך לא תהיה ב-ynet שום פסילת טוקבק על רקע אידאולוגי או פוליטי", הבטיח יון פדר, העורך הראשי של אתר YNET, מקבוצת ידיעות אחרונות, במסגרת מפגש שקיים השבוע עם חברי האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.
בלב המפגש דנו במדיום האינטרנטי, המאפשר ריבוי מדיות תחת קורת גג אחת, ונתפס כמדיום האידיאלי לייצור ולהפצה של חדשות.
פדר טען שכוחו של אתר YNET במקומו מונח ואמר: "בצד הרייטינג היומי הכל-כך גבוה של ynet, ההישג הבולט של האתר הוא בהשפעה שלנו על סדר היום של התקשורת האחרת, ובכך ההשפעה שלנו על סדר היום הכלל-ציבורי. במידה רבה הפכנו להיות סוכנות הידיעות של מדינת ישראל".
לדברי פדר, הדומיננטיות של ynet גורמת לכך שדוברים ויחצ"נים מנסים להקנות לגטימציה למידע שלהם באמצעותו. "אנשי יחסי ציבור של מגוון גופים - מפוליטיים ועד מסחריים - מנסים היום לחולל ספינים תקשורתיים או "סתם" קמפיינים יחצ"ניים קודם כל באמצעות ynet. אם הם מצליחים לעבור את מסננת הבידוק של הדסק המקצועי של ynet, הם מבטיחים לעצמם כותרת שתסחוף אחריה את רוב המדיה הישראלית", כך לדברי פדר.
המפגש, שבו השתתף גם ברק קלמנוביץ', המנהל המסחרי של ynet, עסק במאפייני העתונות המקוונת בישראל ובהבדלים שבינה לבין המדיות המסורתיות - עיתונות מודפסת, רדיו וטלוויזיה. פדר הדגיש בדבריו, כי מהפכת האינטרנט משפיעה על סדר היום הציבורי ופועלת לטובת האזרח הקטן. "זו מדיה שמשנה את היחסים שבין האזרח לשלטון, שבין הצרכן לבירוקרטיה. מדובר במהפכה דרמטית - תקשורתית, תרבותית ופוליטית - שמעצימה את מעמדו ומשקלו של האיש הקטן אל מול מוקדי הכוח בכל מערכת, בין אם זה הפקיד בביטוח הלאומי או הרופא בקופת חולים".
עוד הוסיף, כי זירת החדשות מצאה באינטרנט את המדיה הטבעית ביותר: "הייחוד האינטרנטי של מיידיות, מהירות בהפצה, מסר רב-מדיות, הנפח הבלתי מוגבל של אתרי האינטרנט והיכולת לקיים תקשורת שוות-משקל שבין המוענים לנמענים - כל אלה עשו את האינטרנט למדיום האידיאלי לייצור ולהפצה של חדשות", סיכם פדר.