מדד אמון הצרכן האמריקני קבע ביוני שיא של 3 שנים

המדד עלה ביוני ל-105.8 מרמה של 103.1 בחודש מאי ובעוד האנליסטים צופים לו עליה אמנם, אך מתונה יותר, לרמה של 104 בלבד. האם הצרכן האמריקני הופך להיות אופטימי יותר?
שרון שפורר |

זמן לא רב לאחר פתיחת שערי המסחר בוול סטריט, פרסמה אוניברסיטת מישיגן, כי מדד אמון הצרכן, אותו היא מפרסמת מידי חודש, הגיע ביוני לשיא של 3 שנים בגובה 105.8. במאי שקדם לו עמד המדד על 103.1.

הקונצנזוס שרווח בקרב האנליסטים גרס, אמנם, כי נכונה למדד עליה, אך מתונה יותר עד ל-104 מרמה של 102.2 כפי שהציגה הקריאה הראשונה בחודש זה. טווח התחזיות נע בין 100 ל-108.

האם הצרכן האמריקני הופך להיות אופטימי יותר? נראה שכן ויש לו סיבות מספר להאחז בהן. בראש ובראשונה - שוק העבודה המתאושש בקצב מרשים. בנוסף - ההתאוששות הנאה גם בשוק הנדל"ן, לאחר שרק בסוף השבוע החולף התבשרנו על עליה במכירות הבתים החדשים כמו גם בבתים הקיימים, הגם שהריבית האמריקנית ממשיכה לעלות.

ועם זאת, נראה, כי הצרכנים מעדיפים להדחיק את סוגיית הגרעונות הכבדים של הכלכלה החזקה בעולם, גרעונות שעשויים יבוא יום להביא לזעזועים בשוק המט"ח ומתעלמים גם ממחירי הנפט המגביהים עוף ומעמידים בסכנה את הכלכלה הגלובלית כולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה