פיימנט: ההכנסות והרווח ברבעון הוכפלו
חברת פיימנט פיימנט 1.05% העוסקת בפיתוח טכנולוגיה בתחום התשלומים והאשראי הצרכני, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-9.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לפני מס הסתכם בכ-3.6 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-2.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-Adjusted EBITDA (רווח תזרימי) הסתכם לסך של כ-4.1 מיליון שקל, גידול של פי 2.5 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
קצב העמדת הלוואות חדשות במונחים שנתיים נכון למאי 2023 עומד על כ-450 מיליון שקל, בהשוואה לכ-356 מיליון שקל בשנת 2022. החברה העמידה הלוואות חדשות בסך כ-100 מיליון שקל, לעומת כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הראשון הגדילה החברה מסגרות אשראי מבנקים לסך כ-235 מיליון שקל, תוך שיפור אמות המידה הפיננסיות וללא שינוי במרווחים, מתוכן יתרות לא מנוצלות בסך כ-111 מיליון שקל. ההון העצמי נכון ל-31 במרץ 2023 הסתכם בכ-56.2 מיליון שקל, לאחר שבמרץ חולק דיבידנד בסך של כ-3 מיליון שקל, כ-8.35 אג' למניה.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית פיימנט עלתה ב-17% מתחילת השנה למחיר של 3.6 שקל ושווי שוק של 131.1 מיליון שקל.
יניב גילאור, מייסד ומנכ"ל פיימנט: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות חזקות והמשך גידול בפעילות וברווח. על אף סביבת המאקרו המאתגרת והירידה ברבעון הראשון בפדיונות בתי העסק בהם פלטפורמת התשלומים שלנו פועלת, המשכנו להתרחב ולגייס לקוחות חדשים תוך שמירה על קצב העמדת האשראי מחד והקפדה על איכות התיק ושיעור כשל אשראי נמוך מאידך, המבוקר על ידי שותפנו הגופים הפיננסיים. במהלך הרבעון המשכנו לפעול לגיוון מקורות המימון ולשיפור המרווחים, הגדלנו מסגרות אשראי ואנו בוחנים חלופות נוספות, בדגש על חיזוק פעילות המחאת תיקי הלוואות עם שותפים פיננסיים קיימים וחדשים. במבט קדימה להמשך השנה, אנו ממשיכים להתמקד בצמיחה בריאה של הפעילות וגידול במרווחים, תוך ביסוס טכנולוגיית התשלומים והחיתום שלנו בענפים קיימים וחדשים כאמצעי תשלום מוביל בישראל לעסקאות גדולות בנקודת המכירה".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳