דלתא מותגים בהסכם זיכיון בלעדי להקמת חנויות רשת Bath & Body Works

החברה מתכננת להשיק את אתר האונליין במהלך שנת 2023, ולפתוח לפחות 30 חנויות בארבעת השנים הראשונות, בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקלים

דור עצמון |
נושאים בכתבה דלתא דלתא ישראל

חברת דלתא מותגים ישראל דלתא מותגים -0.79% חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להקמה ותפעול של רשת חנויות ואתר אינטרנט של המותג Bath & Body Works בישראל.

במסגרת ההסכם, החברה מתכננת להשיק השנה את אתר האונליין וצפויה לפתוח לפחות 30 חנויות, עד שנת 2026 בהשקעה מוערכת של כ 60 מיליון שקלים. תקופת ההסכם נקבעה לתקופה של שבע שנים מיום החתימה, עם אופציה להארכה בשבע שנים נוספות.

Bath & Body Works הינה הרשת המובילה בעולם בתחום מוצרי הטיפוח, האוירה ובישום לבית. מוצריה כוללים מגוון רחב של קרמים ותחליבי גוף, נרות, מפיצי בישום וסבוני ידיים המיוצרים ברובם בארה"ב ומאופיינים כמוצרים איכותיים ועדכניים ובמחירים נוחים.

מחזור המכירות של המותג בשנת 2022 הסתכם בכ-7.5 מיליארד דולר ושם דגש על שירות וחוויית קניה בחנויות ואתרי החברה הכוללים מעל ל-1,800 חנויות בארה"ב וקנדה, מעל ל-425 חנויות בבעלות זכיינים מחוץ לאמריקה ובאמצעות אתרי האינטרנט של המותג.

בראיון לביזפורטל בחודש שעבר נשאלה המנכ"לית ענת בוגנר האם הם מחפשים רכישות והשיבה: "בהחלט. יש לנו כ-330 מיליון שקל בקופה ואנחנו מבינים ורוצים להפוך אותם לכסף שיביא לצמיחה של החברה, ולאורך כל הדרך אנחנו מחפשים מותגים שיאפשרו לנו לצמוח בכל הפרמטרים".

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל: "כחלק מאסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות של החברה אנו נרגשים להביא לראשונה לישראל את המותג המוביל בעולם בתחום מוצרי הטיפוח והאווירה,Bath & Body Works  ובכך להרחיב את תמהיל המוצרים והמותגים שאנו מציעים לקהל לקוחותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳