תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים

לאחר תהליך פיתוח של 5 שנים יוכלו בעלי מזגנים עיליים של תדיראן להשתמש בהתקן שמתווסף למזגן ויאפשר לשמור על איכות אוויר נקי בחלל סגור. העלות: 690 שקל למזגן
איציק יצחקי | (4)

עידן הקורונה יצר אצל חברות רבות חשש מהתפתחות וירוסים בחלל משותף. רבים מהחברות הקדישו לכך תקציב מסוים, אולם כעת ייתכן ונמצא פתרון לעניין.

לאחר תהליך פיתוח של 5 שנים (כלומר, החל עוד לפני עידן הקורונה) יוכלו בעלי מזגנים עיליים של תדיראן תדיראן גרופ -1.29%  להשתמש בהתקן ייחודי שמתווסף למזגן ויאפשר לשמור על איכות אוויר נקי בחלל סגור. תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בפיתוח הזה, שאמור לנטרל מזהמים שקיימים באוויר. בחברה מציינים כי הטכנולוגיה אינה דורשת תחזוקה שוטפת.

במסגרת מחקר  של הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב (EPA) נמצא כי חללים סגורים, דוגמת בתים, מזוהמים פי 5 מהאוויר שנמצא בחוץ. "האוויר לא נראה לעין, אך בחלל האוויר נמצאים באופן שוטף וירוסים, בקטריות ועובשים שמתרבים ונכנסים לגוף דרך מערכת הנשימה שלנו ועלולים לגרום לזיהומים ומחלות שעשויות להחמיר ולהפוך להיות כרוניות", מסבירים בחברה. על פי מחקר שוק של Data Bridge נמצא כי שוק טיהור האוויר בחללים סגורים בארה"ב צפוי להגיע לשווי של כ-11  מיליארד דולר עד לשנת 2029, בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 8.5% בתקופת התחזית.

תדיראן נכנסת לקטגוריה חדשה ומתחילה לשווק בימים אלה את הפתרון הזה. כיום, למעלה מ-85% מהאוכלוסייה בישראל מחזיקה במזגנים עיליים. הטכנולוגיה הייחודית, שמותקנת על מכשיר קטן שיש לחבר למזגן, גורמת להפחתה של עד 99% בריכוז החיידקים, העובשים והווירוסים, לרבות קורונה. זה קורה תוך 90 דקות מרגע הפעלת המזגן.

ההתקן נקרא TADIRAN AIROW. הוא ניתן להתקנה בקלות ומהווה אמצעי יעיל בשמירה על איכות האוויר על ידי טיהור האוויר ממזהמים ביולוגיים ובכך שומר על בריאותם של השוהים בחללים סגורים. מחירו של ההתקן: 690 שקלים (כולל התקנה). צריך לזכור כי המחיר הוא למזגן אחד. אם ברשותכם מספר מזגנים בבית, ייתכן ותרכשו מספר התקנים, אך ברור כי רבים ירכשו את ההתקן לאזור הסלון.

"בעידן של תחלואת קורונה, שכבר הפכה למחלה רגילה שיכולה להתפתח ולהפוך לקטלנית, שמירה על איכות האוויר הינה חשובה ביותר", מסבירים בחברה. "הטכנולוגיה של תדיראן, שנבדקה במעבדה האמריקאית AEROSOL הרשומה ב-FDA, שומרת על איכות האוויר באמצעות המרת הלחות הקיימת בחלל החדר למולקולות מי חמצן (H2O2) שקוטלות את העובשים, החיידקים והווירוסים, דוגמת וירוס הקורונה, על ידי מגע איתם באוויר בחלל סגור. הפטנט הייחודי של תדיראן רשום בישראל ובמדינות נוספות לרבות ארה"ב, יפן, סין ואירופה ובעל תקן Ozone Free בהתאם לדרישת התקינה הבינלאומית.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אלינה 13/03/2023 21:21
    הגב לתגובה זו
    כך שלא מחייב שמזגן יעבוד ללא חימום / קירור. עבודה סתמית של מזגן רק בשביל להנות מטיהור אויר תוביל לסתימה מהירה של מאייד ומאיץ סתם ללא צורך.
  • 2.
    "טכנולוגיית טיהור אוויר" עוד בדיחה מסוחר המזגנים מסין. (ל"ת)
    ברי 12/03/2023 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האם הפתרון של תדירן מתאים גם למזגנים של חברות אחרות ? (ל"ת)
    אילן 12/03/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
  • מתאים לכל היצרנים (ל"ת)
    חני 13/03/2023 07:43
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?