אורי וטרמן מנכל שופרסל
צילום: אלעד גוטמן

שופרסל תפרוס בסניפיה 2,000 עגלות קניה חכמות של חברת Shopic הישראלית

חברת Shopic מציעה מערכת שהיא למעשה תוסף לעגלות הקנייה הקיימות; מסך התוסף מציג לקונה את מחירי המוצרים בזמן אמת, כך שהקונים יכולים לעקוב אחר סכום הרכישה; בנוסף, הוא מאפשר תשלום בשירות עצמי ללא צורך בהמתנה בתור לקופה
דור עצמון | (1)

חברת Shopic מודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל שופרסל 0.57% , במסגרתה יפרסו 2,000 עגלות קניה חכמות ב-30 מסניפי הרשת ברחבי הארץ עד סוף הרבעון הראשון של 2023.

Shopic מציעה מערכת שהיא למעשה תוסף (clip-on device) לעגלות הקנייה הקיימות. זהו פתרון מהיר ונוח, המייתר את הצורך של הרשת לשדרג את תשתיות החנויות. התוסף של Shopic מבוסס בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת (Computer Vision), מזהה כל פריט שמונח בעגלה. המערכת של Shopic מזהה מתי פריט הוכנס או הוצא מעגלת הקניות עם דיוק של 99.4%.

מסך התוסף מציג לקונה את מחירי המוצרים בזמן אמת, כך שהקונים יכולים לעקוב אחר סכום הרכישה. בנוסף, הוא מאפשר תשלום בשירות עצמי ללא צורך בהמתנה בתור לקופה. המערכת מאפשרת לקונים לבקש מנציגי שירות הלקוחות עזרה בניווט בחנות ומציאת מוצרים.

כמו כן, רשתות המזון יכולות לרתום את המערכת לקידום מכירות, להציג על המסך פרסומות, הצעות למוצרים, ותוכן ממומן בהתאם להרגלי הקנייה של הלקוח. הנתונים שנאספים באנונימיות מהמערכת של Shopic נועדו לעזור לרשתות המזון לייעל את ניהול המלאי שלהם ואת פריסות החנויות וכוח האדם וכן לזהות העדפות צרכנים. בנוסף, המערכת מסייעת לחזק את קשרי הלקוחות על ידי שיפור חווית הקנייה ובידול ממתחרים.

כמו כן, הצרכנים נהנו מתהליך תשלום מהיר יותר – עם עגלות הקניה החכמות של Shopic זמן ביצוע התשלום נמשך פחות מדקה, לעומת שלוש וחצי דקות בשימוש עם קופה בשירות עצמי ותשע דקות בשימוש בקופה רגילה. המערכת של Shopic קיבלה משוב חיובי גבוה מלקוחות הרשת, וציון עקבי של 85%-95% במדד שביעות רצון.

ההודעה על פריסה מסחרית של עגלות הקניה החכמות של Shopic ברשת שופרסל מגיעה לאחר שנה של צמיחה משמעותית לחברה. במהלכה, Shopic גייסה 35 מיליון דולר בסבב B בהובלת שופרסל ומשקיעים נוספים. בנוסף, היא הכפילה את כוח האדם שלה ל-80 עובדים, וערכה פיילוטים ברשתות סופרמרקט גדולות בצפון ודרום אמריקה.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "שופרסל ממשיכה להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל. שופיק נותנת פתרון טכנולוגי מצוין שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה. הבינה המלאכותית המוטמעת בטכנולוגיה מאפשרת לנו לשפר בכל עת את החוויה על פי הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רז גולן, מנכ"ל ומייסד שותף של Shopic: "שיתוף הפעולה בין שופרסל ל-Shopic מסמן אבן דרך משמעותית בתעשיית עגלות הקניה החכמות העולמית. נכון להיום, אף חברה אחרת לא דיווחה על פריסה של עגלות חכמות בקנה מידה מסחרי. הפריסה המהירה של המערכת שלנו בשופרסל מציבה את שופיק כמובילה בתחום עגלות הקניה החכמות. זוהי פריסה בקנה מידה חסר תקדים, שמגשימה את החזון שלנו לגבי עתיד חווית הקניות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חלאס להוזיל מחירים בלי חדשנות 23/02/2023 18:39
    הגב לתגובה זו
    חלאס להוזיל מחירים בלי חדשנות
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה קמהדע

חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028. 

ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.

"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".

"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.

הרבעון האחרון של קמהדע

ברבעון השלישי של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.