המועצה לצרכנות: גוד פארם זולה יותר מבי פארם וסופר-פארם
לאחרונה ערכה המועצה לצרכנות סל של 167 מוצרי טואלטיקה זהים בשלוש רשתות הפארם, בי, המוחזקת בידי שופרסל -1.09% , סופרפארם, ורשת גוד פארם עצמה המוחזקת על ידי רשת חנויות הסופרמארקטים רמי לוי 0.79% (52%), זאת לאחר שגוד פארם נכנסה לרשימת אתרי הבדיקות להשוואת המחירים בסניפים. הבדיקה נעשתה פעמיים, ב-22.5 וב-12.6 כאשר המחירים הופקו באמצעות אתר פרייסז. מהמועצה לצרכנות נמסר כי "המחירים שנבדקו הם מחיר ממוצע רשתי כולל מבצעים, למעט מבצעי אשראי." הרשת היקרה ביותר סופר פארם. הרשת הזולה ביותר - גוד פארם בבדיקה סטטיסטית שבוצעה על כמות המוצרים שנרכשו עלה כי רשת גוד פארם זולה משתי החברות האחרות בשני מועדי המדידה, וכי הפערים בין גוד פארם לשתי הרשתות האחרות גדול יותר מהפער בין סופרפארם לבי עצמן. סל ממוצע בגוד פארם זול יותר ב-9% מאשר אותו הסל ברשת סופר פארם, הפרש של 365 שקלים בממוצע, וזול יותר ב-5.5% ממוצע הסל ברשת בי, 225 שקלים בממוצע. הפרשי המחיר לאותו מוצר לטובת גוד פארם מגיעים ל-100% אל מול לסופרפארם. אך האם כל המוצרים באמת זולים יותר בגוד פארם? מתוך 167 הסלים שנבדקו, ב-97 מוצרים גוד פארם הייתה זולה יותר מבי, וב-99 מוצרים זולה יותר מסופרפארם. חרף אפם של גוד פארם, בחלק מהמוצרים - כמו תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות), המחיר עבור חלק גדול מן המוצרים היה גבוה מהמחיר ברשתות סופר פארם או בי. אותו מוצר, פחות יקר בפיצול למחירים, מדווחת הרשות כי: דאודורנט ג'ל איקס 5 ספיד סטיק 85 גרם עולה בממוצע 13.9 שקלים ברשת גוד פארם. מחירו ברשת סופרפארם עומד על 30.8 שקלים, 121% יותר. מלח למדיח כלים פיניש 2 קילו עולה בממוצע 10 שקלים בגוד פארם. מחירו בסופרפארם 20.7 שקלים בממוצע, 108% יותר. קפסולות ג'ל לכביסה עם ניחוח לנור פודס אריאל 24 יחידות, עולה בממוצע 24.9 שקלים בגוד פארם. אותו מוצר נמכר ברשת בי ב 39.9 שקלים בממוצע, 60% יותר. תרכובת מזון לתינוק על בסיס חלב שלב 2 נוטרילון 800 גרם עולה ברשת בי 49.4 שקלים. בגודפארם המחיר יקר יותר ועומד על 64.7 שקלים 31% יותר בגוד פארם. תרכובת מזון לתינוק על בסיס חלב אדבנס פלוס שלב 1 סימילאק 700 גרם נמכרת ב-63.8 שקלים ברשת סופר פארם. אותו תמ"ל נמכר ברשת גוד פארם ב-68.3 שקלים, 7% יותר פארמים נגד רשתות שיווק מתוך 167 המוצרים המדוברים, הרשות דגמה כ-10 מוצרים פופולאריים יחסית, שמחירם זול יותר ברשת גוד פארם בהשוואה לרשתות הפארם האחרות, והשוונו את מחירו למחיר ברשתות שיווק המזון, להם היה את 100% מסך המוצרים. הבדיקה העלתה כי רמי לוי באינטרנט היא הרשת הזולה ביותר לרכישת מוצרי טואלטיקה, כאשר הפרש המחירים בינה לבין סופר פארם עומד על לא פחות מ-44%. כמו כן, רמי לוי באינטרנט זול יותר (3%) מגוד פארם. ברשת שופרסל דיל אקסטרה ניתן למצוא את אותו הסל ב-10% פחות מאשר ברשת בי, 26 שקלים הפרש.
- 2.סיימון 19/06/2022 16:09הגב לתגובה זולגמריי נכון,מוצרים איכותיים וזולים משמעותית
- 1.בחייכם גוד פארם לא מפרסמת מחירים בכלל וב"פרייסז" בפרט (ל"ת)אמת בפרסום 19/06/2022 12:38הגב לתגובה זו
- אברי 19/06/2022 15:24הגב לתגובה זוגוד פארם התחילה לפרסם בפרייסז החל מחודש מאי האחרון- לכן יצאה הכתבה, כי עכשיו אפשר להשוות באמת!

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?