סיפיה עולה 10% עקב הזמנה להטמעת המערכת שלה ביצרנית רכב סינית
ההסכם הוא חלק מפרויקט Technomous מול יצרנית הרכבים הסינית SAIC Motor. על פי החברה תוך פחות משנה יתחילו בייצור סדרתי של הרכבים עם המערכת של סיפיה.
לפי גורמים בשוק מדובר בצפי הזמנות בהיקף שנתי של מאות אלפי דולרים.
מניית סיפיה וויז'ן 0% עולה 10% הבוקר בעקבות הכרזה על קבלת הזמנה ראשונה להטמעת המערכת שלה ברכבים של SAIC Motor הסינית, זאת במסגרת הפרויקט עם Technomous עבור SAIC אשר כבר נכלל במסגרת הזכיות וההכנסות הצפויות עליהם דיווחה החברה בתשקיף. המערכות יותקנו ברכבים מדגם בדגם Roewe RX5 MAX של SAIC Motor.
סיפיה היא חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרני רכבים ולציי רכב, הודיעה היום כי קיבלה הזמנה ראשונה מ- Technomous, ספקית פתרונות תוכנה וחומרה ליישומי נהיגה אוטומטיים, במסגרת הסכם יצור עם SAIC Motor, יצרנית הרכב הסינית. לפי גורמים בשוק מדובר בצפי הזמנות בהיקף שנתי של מאות אלפי דולרים.
בלב ההסכם עומדת מערכת Driver Sense של סיפיה, אשר בבסיסה טכנולוגיית ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית . המערכת מנתחת תמונות אינפרא-אדום על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו והופעתו של הנהג (זיהוי סממנים חזותיים, כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד), ותרגום שלהם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד).
על פי סיפיה, במהלך 2020 יוצרו בסין כ- 25 מיליון רכבים חדשים, יותר מבארה"ב ובאיחוד האירופי גם יחד. על פי פרסומים, במהלך שנת 2020 מכרה SAIC Motor כ- 5.6 מיליון רכבים פרטיים, יותר מכל יצרנית רכב אחרת בסין.
דוד טולוב, מנכ"ל סיפיה, מסר: "נתחיל, תוך פחות משנה, ביצור סידרתי של רכב המשלב את מערכת ה- Driver Sense של סיפיה".
תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צהתותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק להם את המרעומים
צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 0% , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.
רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי.
מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.
ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת
התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות 0.31% גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.
בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.
ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי
נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.
.jpg)