טייסי אל על לא הגיעו לטיסות - החברה ביטלה את כל הטיסות עד סוף החודש
חברת התעופה אל על מדווחת כי בהמשך להודעה קודמת בנוגע לכוונתה להמשיך ולקיים עד סוף יולי טיסות מטען אל ישראל וממנה החוצה וכן טיסות נוסעים במתכונת מצומצמת לפי הצורך, הרי שגם זה יבוטל. "בשל אי-איוש הטיסות על ידי טייסי החברה, נאלצה החברה לבטלן עד ליום 31 ביולי 2020. לאור זאת, החברה תוציא בהתאמה כ-400 עובדים נוספים בחברה לחל"ת", נמסר מאל על.
- 16.מוטי 05/07/2020 01:58הגב לתגובה זוצר לי עליכם טייסי אלעל! !! ובעיקר צר לי על אלפי עובדי הקרקע והמנהלה. אבל הבאתם את זה על עצמכם וזה היה תלוי באוויר הרבה זמן, ביוקר הטיסות, בזלזול כלפי הנוסעים, בשחצנות, ביהירות, במטוסים מיושנים , בחוסר מענה מצד השירות שלכם, טיסות שנחשבות למעיין "רולטה רוסית" כיוון שלא בטוח שבכלל יתקיימו בגלל איזה קפריזה של טייסים שלפתע נהיו חולים ב"מחלה מיסתורית" ועוד ועוד ועוד כך, שהיריעה קצרה מלהכיל את אוזלת היד שלכם .שנים אני , משפחתי ומאות מחבריי לא טסים באל על מתוך עיקרון לאחר שחווינו אין ספור פעמים את הדברים שרשמתי לעיל. לא ייתכן שחברה בסדר גודל שלכם תקרוס לאחר חודש של משבר (זה מצביע על ניהול כושל שחייב להישתנות)… בעבר הייתם יכולים להסתמך על הביטחון ועל זה הסתמכתם שנים רבות. היום, בשיטת "השמיים הפתוחים" יש טיסות הרבה יותר נעימות ובטוח זולות עם מטוסים חדישים לעומתכם… אינני רואה שום סיבה כאזרח ישראלי שאני (כמדינה)אמור לכסות ולהלוות לכם כספים מהפנסיות שלנו ומכיסי על המחדלים הניהוליים שלכם והשכר המפוצץ של הטייסים (בשעה ששאר העובדים מרוויחים גרושים) כשם, שבשעה שהיו לכם רווחים לא קיבלנו דווידנטים…
- 15.יאיר 05/07/2020 00:05הגב לתגובה זוהתרגלו לקבל משכורת של 150000בחודש. יש להם הקבה חיסכון. יכולים לעשות שבמתה 20 שנה . יש להם צספיק כסף. בעל הבית מטומטם שנתן לנם שכר כזה.
- 14.אזרח ישראלי 04/07/2020 21:43הגב לתגובה זולהבנתי התחילו להטיס טיסות מארה"ב לארץ של אנשים בשושו,,זה יכול לגרום לקטסטרופה טוטאלית בנושא הקורונה ומה שנגזר מזה ,,הרס טוטאלי של הכלכלה וכו " אסור שיהיו טיסות מארה"ב לכאן !!כרגע אף מדינה באירופה ובעולם לא מטיסה אנשים מארה"ב !!
- 13.Avi 04/07/2020 21:31הגב לתגובה זו...
- 12.נוסע מתמיד 04/07/2020 19:04הגב לתגובה זוטיסה יקר ,תרתי משמע נכון שהאגו שלך נפוח מהמשפט הטובים לטייס. אבל בין משפט שנכון בצבא לבין האזרחות יש מרחק רב אופציות אתם רוצים שלא הגזמתם? 60,000 שכר לא מספיק לך?על מנת להציל עוד 6000 משפחות ואת אל-על? הגיע הזמן שתרדו לעם
- 11.ישראלים 04/07/2020 17:35הגב לתגובה זוקריסת חברת אל על , התחילה עוד לפני יותר מ 5 שנים , מחלים משכורות נדיבות בונוסים טיסות בחינם לכל היעדים לכל משפחות העובדים מתנות מפליגות לכת מעל ומעבר ועוד שורה ארוכה של הטבות ממקבלי המסים ועל חשבון הממשלה אז היום התוצאה הגיעה לקיצה במצב כואב מאוד .
- 10.לא ברור 04/07/2020 16:58הגב לתגובה זועל מה את שובתים. למי זה מפריע. לכלום. אתם היום כמו העובדים הסוציאלים. אף אחד לא סופר אתכם.
- 9.רציונלי 04/07/2020 15:58הגב לתגובה זוקולות רבים נשמעים למען סגירתה של אל על , בצד קולות מעטים המבקשים להמשיך ולסייע לחברה , התנהלות חסרת אחריות של טייסי החברה מחזקת את אלו הדורשים את סגירתה .
- 8.א.ת. 04/07/2020 12:25הגב לתגובה זולמכור את כל המטוסים למשקיעים פרטים כמו ארקיע וישראייר כדי שיוכלו לטוס בשבת ללא התערבות של ממשלה וחרדים אם חרדים לא ירצו לטוס איתם אז זה בעיה של חרדים.
- 7.$$$$ 04/07/2020 12:22הגב לתגובה זוומפני שאין וואקום בעולם את מקומה של אל על תתפוס חברה אחרת, רזה ויעילה יותר. משלם המסים לא צריך לממן את השחיתות הזאת ולא לתת ערבות כלשהיא, שברור שהיא גם תמומש.
- 6.אבנר 04/07/2020 10:11הגב לתגובה זואיך אדם בפרפורי גסיסה במקום לעשות הכל ואולי להצליח להציל את עצמו, יורה לעצמו בבטן. שהטייסים הנכבדים ילכו לעבוד כמלקטים בסופר, וינסו לעשות שם את האוונטות שלהם.
- 5.שימי 04/07/2020 09:50הגב לתגובה זוהטייסים העשירים עם הפנסיה התקציבית הם אלו שגורמים להשבתה ולפיטורים של מאות עובדי צוותימקרקע ואוויר. אנשים אגואיסטים.
- 4.אבי שר 04/07/2020 09:09הגב לתגובה זוהם נותנים לגיטימציה לאי נחזרתם לכשירות אחר כך. מעשה לא חכם בעליל. גם הטכנאים עלולים לאבד הסמכות, ידע וכשירות
- 3.צריך לסגור את החברה ...ולהקים אותה מחדש בתנאים חדשים (ל"ת)מוטי גדליה 04/07/2020 08:33הגב לתגובה זו
- 2.מחכים לכסף לחינם עוברים להיות עובדי ממשלה (ל"ת)Hio 04/07/2020 07:59הגב לתגובה זו
- 1.ישראלי 03/07/2020 23:07הגב לתגובה זותיסגרו את המועדון המקולל הזה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
