פרסום ראשון

עובדי מגה הפסיקו השביתה - זליכה: "למכור את הרשת כמקשה אחת"

נציג העובדים ירון זליכה אמר כי יש לפעול למכור את החברה אחת כ'עסק חי', והאשים את המונופולים באי מתן צ'אנס לחברה
גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה ירון זליכה מגה

רק אתמול הוגשה הבקשה לצו להקפאת הליכים ומיד עובדים רשת מגה פתחו בעיצומים וסניפי הרשת הכושלת היו סגורים לאורך כל היום כאשר אלו התפנו להפגין מול בית המשפט שאישר את הקפאת ההליכים. כעת הופסקה השביתה של העובדים במגה בתקווה לשיתוף פעולה עם הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט.

ירון זליכה, ראש בית הספר לראיית חשבון וניהול כספים בקריית אונו ונציג העובדים, אמר בשיחה עם Bizportal, כי העובדים מקבלים בברכה את מינוי הנאמנים וקוראים לפעול למכירת החברה כמקשה אחת.

"אני חושב שב-7 החודשים האחרונים ביצענו תוכנית הבראה קשה מורכבת ומקיפה שבמסגרתה הפחתנו 10% משכר העבודה, צימצמנו את רוב המטה, פיטרנו יותר מ-2,000 איש ונותרנו עם סניפים מרווחים בלבד. החלפנו הנהלה, החזרנו כשליש מחוב הספקים והחזרנו את הלקוחות לסניפים והגענו ממש לפני שבועיים - שלושה לאיזון תפעולי", סיפר זליכה על תוכנית ההבראה שערכה החברה.

"כעת לאחר שהגענו לאיזון תפעולי והוכחנו שמגה יכולה לפעול כ'עסק חי' אזי החובה של כולנו למכור אותה כמקשה אחת. מאחר ושלושת הביריונים המונופוליסטים - תנובה, קוקה קולה ואסם - שינו באופן חד צדדי את התנאים דווקא שהגענו לאיזון תפעולי ודרשו רכישה במזומן בלבד - לא יכולנו להמשיך את הסדר ההבראה שהיה מתאפשר תוך שנה. כעת משהגענו לאיזון תפעולי פתוחה הדרך בפני הנאמנים שמונו היום למכור את החברה כ'עסק חי' ומקשה אחת. אפשרות שלא היתה עומדת לרשותם לו היינו יוצאים להסדר ההבראה לפני שבעה חודשים". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שגיא 19/01/2016 08:08
    הגב לתגובה זו
    האיש לא מבין כלום בעסקים וכרישי מגה סובבו אותו כמו שיפוד במשא ומתן כיועץ לעובדים עיי העברת הבעלות באופציות לעובדים שהרס לעובדים פיצויי פיטורין....פשוט שערוריה זליכה כמה תמים הוא היה וזה גם שווה תביעה מצידם כלפיו.
  • 5.
    זילכה הגון , ועוזר לעובדים מול המונופולים . (ל"ת)
    א.ד 18/01/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אני בעד למכור את זליכה לסעודים (ל"ת)
    ערק 18/01/2016 21:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זליכה שודד את עובדי מגה בתור נציגם עלאק (ל"ת)
    נציג התאגידים זליכה 18/01/2016 20:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זליכה הוא הבריון הצבוע (ל"ת)
    אבי 18/01/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אתי 18/01/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    אוהבת את סניף מגה בעיר ברחוב עודד ברמת גן. עובדים מקסימים ואדיבים, איטליז מצוין וטרי, מחירים סבירים לגמרי וגם בהשוואה לרשתות אחרות. בהצלחה לכם. אנחנו הצרכנים רק נרוויח מנצלת הרשת הזו.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.