שיעור האבטלה במארס 5.8% - באיזה ענף נקלטו 29 אלף עובדים?
יציבות במצב התעסוקה: אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה בקרב בני 15 ומעלה בחודש מארס עמד על 5.8% (ללא שינוי לעומת פברואר 2014).
מספר המועסקים ברבעון הראשון של 2014 הגיע ל-3.528 מיליון נפש, זאת לעומת 3.490 מיליון ברבעון הרביעי של 2013, גידול של כ-1%. מספרם של המועסקים שעובדים בהיקף מלא (35 שעות ויותר בשבוע) בדרך כלל עלה ב-1.4% לעומת הרבעון הרביעי 2013 (תוספת של כ-37 אלף מועסקים), ומספרם של המועסקים שעובדים בהיקף חלקי (פחות מ-35 שעות בשבוע) בדרך כלל עלה ב-3.8% (תוספת של כ-29 אלף מועסקים).
אחוז המועסקים שעובדים בהיקף מלא בדרך כלל מכלל המועסקים ירד ל-77.5% (לעומת 77.9% ברבע הקודם). בקרב הגברים אחוז זה ירד ל-86.6% (לעומת 86.9% ברבע הקודם), ובקרב הנשים אחוז זה ירד ל-67.3% (לעומת 67.6% ברבע הקודם).
מספר המועסקים חלקית שלא מרצון (חיפשו עבודה מלאה או נוספת ולא מצאו) הגיע לכ-119 אלף ברבע הראשון של 2014 (עלייה של 2.9% לעומת הרבע הקודם), וחלקם מכלל המועסקים עלה ל-3.4% (לעומת 3.3% ברבע הקודם). חלקם של הגברים המועסקים חלקית שלא מרצון מכלל הגברים המועסקים עלה ל-1.8% (לעומת 1.6% ברבע הקודם) ואילו חלקן של הנשים המועסקות חלקית שלא מרצון מכלל הנשים המועסקות ירד ל-5.1% (לעומת 5.3% ברבע הקודם).
ברבעון הראשון גדל מספר המועסקים בכ-38 אלף לעומת הרבעון הרביעי. מספר השכירים הגיע ל-3.111 מיליון (לעומת 3.063 מיליון ברבעון הרביעי של 2013).
בקרב המועסקים, התוספות הגדולות היו בענף חינוך (כ-29 אלף מועסקים), בענף מסחר סיטוני וקמעוני; תיקון כלי רכב מנועיים ואופנועים (כ-15 מועסקים), בענף שירותים מקצועיים, מדעיים וטכניים (כ-8,000 מועסקים), בענף תעשייה ובענף משקי בית כמקומות תעסוקה; משקי בית המייצרים מגוון טובין ושירותים לשימוש עצמי (כ-6,000 מועסקים בכל אחד מהענפים).
- שנתיים אחרי השקת ChatGPT: לאן הולכת מהפכת ה-AI?
- "לשר החינוך צריך לצאת קצף מהפה - המורים הם בנפשה של המדינה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידות הגדולות היו בענף שירותי אירוח ואוכל ובענף מינהל מקומי, מינהל ציבורי ובטחון; בטוח לאומי חובה (כ-5,000 מועסקים בכל אחד מהענפים) ובענף מידע ותקשורת (כ-4,000 מועסקים).
- 1.ליצן 30/04/2014 13:42הגב לתגובה זוראינו גידול במספר המועסקים ע"י הציבור וקיטון במספר המועסקים בחברות הפרטיות . הגידול מושג ע"י העלאת מיסים ומחירים יזומה ע"י הממשלה לשם הגדלת הכנסות המדינה . הקיטון במספר המועסקים בסקטור הפרטי היינו ביטוי לכובד ידה של הממשלה על הציבור .

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳