"ההתנהלות הכושלת של אל על הובילה להחמרת מצבה, ההסכם - הזדמנות"

כך אומר מנכ"ל משרד התחבורה בגלי צה"ל - "אלעל תוכל לפתח בריתות Code Share עם חברות זרות ותחליפים"
לירן סהר | (13)

היום בשעה 11:30 צפויה הממשלה לדון בנושא הסכם "שמיים פתוחים" הצפוי להגביר את התחרות מול האיחוד האירופי ותוך כך להוזיל את מחירם של כרטיסי הטיסה עבור הצרכן הישראלי. כדי למנוע אישור הסכם זה החלה בחמש בבוקר שביתה ללא הגבלת זמן של חברות התעופה הישראליות, אשר ההסתדרות מאיימת להרחיב את השביתה ולהשבית את נמל התעופה בן גוריון ואת תנועת הרכבות.

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, אמר הבוקר בגלי צה"ל - "אנחנו נמצאים בדין ודברים עם חברת אל על ולוקחים בחשבון את נושא הבטחון. 40 מיליון דולר אבטחה זה משהו שהממשלה מוכנה ללכת לקראתו בסבסוד, יש התייחסות לנושא בהחלטת הממשלה. אבל להסיט את מרכז הדיון לביטחון אינו נכון."

"כחלק מפתיחת התחרות והחברות הנוספות הרבות שיגיעו לפה, אלעל תוכל לפתח בריתות Code Share עם חברות זרות ותחליפים. כפי שלכאן יגיעו חברות נוספות אל על וחברות נוספות יוכלו להגדיל את מספר היעדים לחו"ל, כפי שהייתה צריכה לעשות עד עכשיו. אנחנו רק רואים החמרה במצבה הפיננסי מאז ההפרטה. ההתנהלות הכושלת של אל על הובילה אותה למקום הזה, הייתה יכולה לפתוח אפשרויות נוספות. שמיים פתוחים הזדמנות טובה לשיפור מצב אלעל."

לדברי יצחקי, המהלך יוביל להוזלה של מספר אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה. "לא הוסתר שום דבר ממשרדי הממשלה, המסמך הוצג על שולחני, הוצגו תרחישים. הדו"ח הוא חלק מדאגה הולכת וגוברת לנוכח המצב הפיננסי של אלעל שממשיך להתדרדר, לכן אנחנו בוחנים מספר תרחישים עם שמיים פתוחים ובלי שמיים פתוחים."

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אזרח מודאג 22/04/2013 08:17
    הגב לתגובה זו
    אני מאוד בעד שמים פתוחים אבל בכירי אל על לא יקצצו במשכורתם מה שיוביל לחיסכון וקיצוץ בתחזוקת המטוסים מה שיוביל לאסון תעופה ענק בישראל לצערי הרב !
  • 11.
    מנכל אל על מה עשית תמורת המליונים שנכנסים לך לכיס?? (ל"ת)
    גנרל-מנכל 21/04/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    odedmano 21/04/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    אלעל זה לא רק שקדי ..אלעל זה 6000- עובדים מעמד ביניים ! חבל שפתאום אותם אנשים שכותבים כאן נהיו כאלה פתאיים והתחילו להאמין לממשלה ומשרדיה ביום יום,
  • נעם 16/09/2021 09:23
    הגב לתגובה זו
    לבל שלא חשבתם על זה לפני זה בהתנהגות מול הלקוחות. חברת זבל גם לפני הקורונה
  • 9.
    השביתות האלו הם בדיוק הסיבה לעודד "שמיים פתוחים" (ל"ת)
    סוחר27 21/04/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מונופול גרידי . (ל"ת)
    בא 21/04/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עוד מונופול גרידי . (ל"ת)
    בא 21/04/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    M.R.I 21/04/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    לא פלא אל על בקשיים, הכל מתחיל ונגמר במנכ"ל הטמע שלהם..
  • 5.
    כץ וביבי ,כול הכבוד ,תפרקו עוד מונופול . (ל"ת)
    בא 21/04/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יילה לפרק את אל על ולמכור את המטוסים לאוספי מתכות או (ל"ת)
    שיורידו מחירים!!! 21/04/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 21/04/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    להנהלת אל על. 39.000.000 ש"ח להוצאות מוניות לשנה. האם זה הגיוני. מושחתים .
  • 2.
    אלי עלי 21/04/2013 10:08
    הגב לתגובה זו
    חוצפה, מנכ"ל אל על מדבר על תחרות לא הוגנת. אל על מפסידה אבל הבכירים לוקחים מיליונים רבים. המנכ"ל בשנה הראשונה לתפקידו קטף כ 16 מיליון ש,"ח. אז מה עושים באל על,מפטרים את הדיילים שלא יקבלו קביעות ומקבלים אחרים וככה הסבבים נמשכים, זו ההתיעלות שאל על מכירה. בקיצור-חברה עם שירות גרוע, מחירי כרטיס גבוהים, בכירים שמנותקים מאל על ולוקחים מיליונים- שיתיעלו או שיתפרקו.
  • 1.
    אורי 21/04/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    אכן, להזכיר רק את הוצאות הבטחון עושה עוול לאל על ולעובדיה.ומה לגבי 35 שנים של חמישה וחצי ימי טיסות בשבוע? בתולדות התעופה לא היה כזה מקרה של קיפוח . ויש למשרד התחבורה החוצפה לבוא לאל על בטענות.
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר

מניות הביטוח היו בעליות של 2%, עברו לירידות של כ-1.5% וסגרו בירידה של כ-0.7%; הירידות התמתנו בסיום

מערכת ביזפורטל |

טלטלה היתה היום בבורסה. אחרי עליות של כ-1% במדדים המובילים כשמניות הפיננסיות עולות בשיעור גבוה יותר, השוק התהפך בהמשך לנאום נתניהו ועבר ירידות של כ-1.4% במדדים המובילים. בהדרגה הירידות האלו התמתנו עד לירידה של כ-0.55%  בלבד במדד ת"א 125 וירידה של כ-0.3% במדד ת"א 35. 

נאום נתניהו היה עם מסרים שמבטאים "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". נתניהו מדבר על משק סגור, משק לוקאלי. זה היפוך של התורה הכלכלית שלו. הוא מאשים את האסלאם הקיצוני והכניעה של אירופה, כשבשורה התחתונה - צריך לשכוח ממה שהיה. אנחנו בתקופה חדשה. שורה של מדינות כבר לא מעוניינת בקשרים עם ישראל. השאלה, וזה מבלי להיכנס לפוליטיקה - מה האחריות של נתניהו בכך ומה אחריותן של המדינות באירופה למצב שנוצר?   

הנאום הזה מוריד את מניות הבנקים והביטוח ואת השוק כולו. המדדים המובילים כבר ירדו כ-1.4% וכעת הן בירידה של עד 1%. לפני הנאום היו עליות. הביטוח עלה כבר ב-2%, כעת יורד ב-1% - נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"

"אנחנו נמצאים בעולם אחר, בעולם מאוד מאתגר. הסרנו איום קיומי מעל ראשנו. אם לא היינו נוקטים בחיסול האיום האיראני, היינו מקבלים בסבירות גדולה תוך פחות משנה איום גרעיני מאיראן. הדבר השני היה האיום של עשרים אלף טילים שהאיראנים עמדו לפתח, אנחנו מדינה קטנה, לא היינו עומדים בזה".

החדשות הרעות הן כשאתה מוריד מעצמה מסויימת, אחרת עולה. הסיכונים לא נעלמים, הם מתחלפים. יש מאבק תמידי, זה קורה בעולם העסקי וככה זה בחברה האנושית. המאבק לא נגמר. אנחנו בתקופה ששני דברים שהיו מתחת לפני השטח ופרצו לתודעה אחרי המלחמה: השפעה שלילית ביותר על מדיניות החוץ באירופה, כתוצאה מהגירה בלתי מוגבלת של מיעוטים משמעותיים ומאוד לוחמניים לאירופה. הדבר הזה מכופף את הממשלות. זה לא קשור רק לעזה, מוקד שלהם זה ביטול הציונות ואג׳נדה איסלאמית קיצונית. אני מדבר עם המנהיגים באירופה, זה משפיע עליהם מאוד וחלקם גם מודים בזה בשיחות סגורות. זה יוצר סנקציות על ישראל. זה משנה את המצב הבינלאומי של ישראל.