
אייקון גרופ: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-347 מיליון שקל
במגזר הקמעונאות ההכנסות הסתכמו בכ-105 מיליון שקל לעומת 118 מיליון שקל אשתקד, החברה מציינת כי הירידה נבעה מירידה במכירות האייפונים; בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-6 מיליון שקל לעומת 9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד
אייקון גרופ אייקון גרופ 0% מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025. הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של 2025 ירדו בכ-10% והסתכמו בכ-346.8 מיליון שקל, לעומת כ-387 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. הירידה בהכנסות
מיוחסת לשני מגזרי הפעילות. במגזר הקמעונאות הסתכמו ההכנסות בכ-105.4 מיליון שקל, לעומת כ-117.8 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה במכירות אייפונים. במגזר ההפצה הסתכמו ההכנסות בכ-241.4 מיליון שקל, לעומת כ-269.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024.
הירידה נבעה בעיקר מרידה במכירות אייפונים ומחשבים.
הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-9.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-36.9 מיליון שקל, לעומת כ-42.2 מיליון
שקל ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-10.6%, לעומת כ-10.9% ברבעון הראשון של 2024. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-12.2 מיליון שקל, לעומת כ-16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה בהכנסות בקיזוז קיטון בהוצאות
התפעול (מכירה ושיווק והנהלה וכלליות).
ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-16.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. במהלך הרבעון, החברה השלימה את הליך מימוש אופציית הרכישה ב-Visual כך שחברה
מחזיקה במלוא (100%) הונה המונפק והנפרע של Visual (כ-90% בדילול מלא).
אייקון גרופ הינה, בין היתר, המפיצה של מוצרי Apple, ומפיצת מוצרי Lenovo, Asus, HPE ו-Check Point בישראל, וכן הבעלים של רשת החנויות iDigital (איידיגיטל). שווי השוק
של החברה עומד על כ-319 מיליון שקל, מניית החברה עלתה ב-23% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-22%.
- אייקון גרופ: הרווח קפץ ב-65% ל-14.5 מיליון שקל
- אייקון מול סאני - יבואנית אפל מול יבואנית סמסונג, מי מרוויחה יותר?
דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים רבעון ראשון שבו פעלנו בסביבת שוק שהתאפיינה בירידה זמנית בביקושים. בהסתכלות רחבה
יותר, אייקון פועלת בשוק שנהנה מביקושים משמעותיים לאורך זמן, ופועלת כל העת להרחיב ולגוון את פורטפוליו המותגים שלה ולחזק את מערכי ההפצה והקמעונאות. במהלך הרבעון פתחנו חנות חדשה ברשת איידיגיטל בפורמט APP בקניון ביג גלילות. במקביל אנו ממשיכים בתוכניות העבודה הרב-שנתיות
שלנו של שיפור מבנה העלויות, לרבות הטמעת תהליכי דיגיטציה ומערכות תומכות חדשות".