סיכום 2021: מה המשדר הנצפה ביותר - ומה עשו המהדורות?
שנת 2021 התאפיינה בירידה בצפייה בערוצים קשת 12 ורשת 13, כשהצופים ממשיכים לזלוג לאלטרנטיבה שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות – שירותי הסטרימינג וה-VOD. תופעה זו תמשיך להתחזק עם כניסתם של שירותים חדשים לישראל, כגון דיסני פלוס שיושק השנה, ואף השקת מיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE.
על פי נתונים שהתקבלו מהוועדה הישראלית למדרוג, עולה כי ממוצע הרייטינג בפריים טיים בין 20:00 ל-23:00 בקרב האוכלוסייה היהודית, עמד בקשת 12 על 15.8% מול 9.4% ברשת 13. מדובר על ידיה חדה ביחס לשנתיים שלפני: ב-2019 הם היו 17.5% ו-11.1% (בהתאמה) וב-2020 על 17.1% ו-10.6%. עולה מכך שממוצע הרייטינג של קשת ירד בשנתיים בכ-10% ושל רשת – ב-15%.
המהדורות שילמו את המחיר
הירידה ברייטינג מתבטאת גם בגזרת המהדורות. אחרי שנת פריחה יחסית ב-2021 עם פרוץ הקורונה והסגרים, שהשאירו את הציבור בבית ובלי יותר מדי אלטרנטיבות בילוי בערבים, ב-2021 - שנה בה המשק נפתח יחסית ולמד לחיות לצד הקורונה, הנתונים חזרו למגמת הירידה, כשציבור מעדיף לוותר על החדשות, שלא לפני הרבה שנים גרפו יחדיו (בזמנו חדשות 2 וחדשות 10) כ-35%.
כעת הרייטינג המצרפי של חדשות 12 וחדשות 13 עומד על כ-25%. הממוצע של 12 עמד בשנה החולפת על 16.9%, דומה במקצת לזה שהיה ב-2019 – עם 17.2%, אבל נמוך משמעותית מזה שנרשם ב-2020 – 18.4%. זגזג הרייטינג התרחש גם ב-13: ב-2019 הרייטינג עמד על 8.4%, ב-2020 על 9.6% ובשנה החולפת – על 8.3%. כך יוצא שביחס ל-2020, הרייטינג של חדשות 12 נחלש ב-8%, ואילו של בחדשות 13 נרשמה ירידה חדה יותר של כ-15%.
גם רוב מהדורות סוף השבוע רשמו ירידה בשנה האחרונה. בקשת: אולפן שישי מ-14.3% ל-13.6%, וחדשות השבת מ-18.9% ל-16.2% (ירידה חדה של 14%). ברשת: מהדורת השבת ירדה ב-10% מ-10.5% ל-9.4%, אך שישי עם אילה חסון דווקא רשמה התחזקות קלה מ-6.5% ב-2020 ל-6.7% ב-2021.
הנתח המסחרי בין קשת לרשת (ובעבר ערוץ 2 לערוץ 10) עמד מסורתית על כ-60:40 לטובת קשת/ערוץ 2. מנתונים הנוכחיים עולה כי קשת הגדילה את הפער כשהנתח שלה עלה ל-63.3% מול 36.7%. לפני שנתיים היחס עמד על 61.1% מול 38.9%. מאידך, נתח כל הערוצים המסחריים (כולל היעודיים והזעירים – ערוץ 20/14, ערוץ הלא TV, ערוץ 9 וערוץ 24) הלך וקטן בשנה האחרונה מ-44.3% ל-42.9%, מול חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות.
הציבור צפה במדגם ובמשדרים בשומר החומות
למרות שהחדשות זכו לירידה ברייטינג, מי שמוביל את טבלת הרייטינג השנתית מבחינת משדרים בודדים, הם משדרי החדשות - הן בשל הבחירות שהיו בחודש מרץ, והן בשל מבצע שומר החומות באמצע חודש מאי.
מדגם חדשות 12 ב-23 במרץ, הוא המשדר הנצפה ביותר השנה עם 29.2%. אחריו אגב, משדר סיכום המדגם ששודר בהמשך הערב, עם 27.5%. מהדורת חדשות 12 ממבצע שומר החומות, במקום הרביעי עם 27%.
בסך הכל, כל 20 המשדרים הנצפים ביותר השנה היו בערוץ קשת 12, מהם שמונה משדרים של חדשות 12, והיתר של הערוץ. המשדר הכי נצפה שאינו חדשותי, הוא גמר הזמר במסיכה לפני כשבועיים – עם 27.3%. לרשת אין נציגות ברשימה הזו.
רשת עדיין מתקשה
בטבלת הממוצע השנתי, מצליחה רשת 13 להשתחל לרשימת 20 התוכניות הנצפות ביותר עם האח הגדול שרשמה 17.1% בממוצע ומקום 13 בטבלה. פעם, מזמן, התוכנית הזו הייתה סוגרת עונה עם יותר מ-30% בממוצע. נכון, בבית אחר (קשת), ובתקופה אחרת (הרבה רייטינג לערוצים המסחריים).
שאר 19 התוכניות בטבלה משודרות בקשת. את הטבלה מובילה ארץ נהדרת 18 עם ממוצע של 21.1%, נינג'ה ישראל 3 שנייה עם 20.8% ואחריה הזמר במסכה 2 עם 20.6%. מהדורת החדשות היומית (שרשמה כאמור ממוצע של 16.9%) התייצבה במקום ה-16, ושני מקומות מתחתיה - חדשות השבת (עם 16.2% כאמור).
- 2.יודע 08/03/2022 22:52הגב לתגובה זוקניתם טלויזיה יקרה כדי לראות פרסומות חצי מהזמן הפנוי שלכם?
- 1.ג'ק 05/01/2022 13:21הגב לתגובה זוערוצים צהובים פונים לאנשים רדודים ופוחזים . מזל שכאן 11 קיים ומביא תכנים ראויים ומקוריים לציבור צמא תוכן ממגוון נושאים .

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.