גל"צ גלי צה"ל
צילום: אייס
בחירות 2020

בכירה בגלי צה"ל שלחה מייל ובו קראה לא להצביע לנתניהו

מאיה גייר, מנהלת תוכניות בתחנה הצבאית, שלחה ביום חמישי מייל שהמסר בו, דרך אקרוסטיכון, הוא "רק לא ביבי". בגלי צה"ל לא אהבו את העניין והיא זומנה לבירור, ננזפה וחויבה להתנצל
מערכת אייס |
איה גייר, אזרחית עובדת צה"ל המשמשת כמנהלת תוכניות ועורכת האוניברסיטה המשודרת בגלי צה"ל, עברה לכאורה על חוק הבחירות, כשהוציאה ביום חמישי האחרון מייל ובו קראה, בצורה הומוריסטית ומתוחכמת משהו, לנמענים שלו שלא להצביע לראש הממשלה, בנימין נתניהו.  
במייל עצמו כתבה גייר כך:  
"רק רציתי להגיד לכולכם קודם לכן ושכחתי, לפני שאתם מצביעים – אל תשכחו בבקשה לבדוק אם במקרה יש אקרוסטיכון מנחה במייל הזה, בסדר? יאללה, סופ"ש נעים! 🙂  
השורה התחתונה של המייל, דרך האקרוסטיכון שבו, היא כמובן "רק לא ביבי", ולמרות שעל פי הדיווח של מוריה שקלאר-חמו, מרבית הנמענים למייל לא ממש התרגשו מתוכנו, היו גם כאלה שטענו כי מאחר ומדובר בבכירה בתחנה, שיש לה כפופים, עדיף היה אילולי המייל לא היה נכתב כפי שנכתב. מהתחנה הצבאית נמסר בתגובה כי "מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, רואה בחומרה את ההודעה, שעוברת על איסור תעמולת בחירות. בעקבות זאת נקראה העובדת לשיחת בירור אשר בסיומה ננזפה והתנצלה".  
מי שקפץ על המציאה היה עיתונאי החדשות 12, עמית סגל, שאולי בגלל האמבוש שחטף אמש, מיהר לצייץ פעמיים בנושא – על המייל עצמו ועל גייר, שהיתה חתומה לא מזמן על עצומה נגד מעורבות פוליטית כביכול בתחנה הצבאית.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.