ניגוד עניינים בעקבות תביעת פייסבוק: NSO ודחב"ש כבר לא
משרדו של דחב"ש 'שלום ת"א' עובד עם NSO אבל גם עם פייסבוק - עד שצץ ניגוד העניינים בעקבות תביעת פייסבוק. כעת NSO שכרה את MFU של מינקוביסקי והרשקוביץ'
ההתקשרות בין NSO ליועץ התקשורת שלה זמיר דחב"ש ומשרדו שלום תל אביב, הסתיימה, וחברת הטכנולוגיה הישראלית שעלתה בשבוע האחרון שוב לכותרות, שכרה חברה אחרת לייעוץ תקשורתי לטובת טיפל במשבר החדש, בעקבות התביעה שהגישה נגדה פייסבוק. מדובר ב-Media Force Unit (MFU) שבבעלותם של עידו מינקובסקי ואל"מ עודד הרשקוביץ, לשעבר סגן דובר צה"ל וראש מחלקת התקשורת. ההתקשרות אינה מוגבלת רק למשבר הנוכחי.
בשבוע שעבר הגישה פייסבוק תביעה נגד NSO בעקבות פרצה באפליקציית וואטסאפ ש-NSO ניצלה לכאורה, ולדברי הרשת החברתית שימשה אותה בין היתר כדי לעקוב אחרי כ-100 עיתונאים ופעילי זכויות אדם. באמצעות תוכנה זדונית שנשלחה בוואטסאפ, אפשר לקבל גישה לכל המידע שנמצא במכשיר הנייד ולשלוט בו ובכל השירותים שהוא מעניק – כגון שימוש במצלמה ובמיקרופון.
בכתב התביעה שהוגש בבית המשפט הפדרלי במחוז הצפוני של קליפורניה, טענה פייסבוק כי בין אפריל למאי השנה עשתה NSO שימוש בשרתי וואטסאפ בארה"ב ובמדינות אחרות בעולם כדי לשלוח את תוכנת הריגול שלה ל-1,400 מכשירים ניידים. ב-NSO דחו בתגובה לתביעה, את הטענות של פייסבוק.
דחב"ש, מייסד ושותף במשרד יחסי הציבור שלום תל אביב, שימש כחבר בדירקטוריון NSO, במקביל להיותו יועץ התקשורת של החברה. הוא התפטר מהדירקטוריון מאחר והוא משמש גם כיועץ התקשורת של פייסבוק ישראל, השלוחה הישראלית של הרשת החברתית שתובעת את NSO. גורמים מספרים כי בתחילה עוד דובר על האפשרות כי משרדו של דחב"ש ימשיך לעבוד עם NSO, אך לא יעסוק בפרשת פייסבוק, ולטובת המשבר יגויס משרד ייעוץ תקשורתי נוסף, אולם בסוף החליטו הצדדים לסיים את ההתקשרות בעקבות ניגוד העניינים שנוצר.
- NSO מערערת על 168 מיליון דולר של פיצויים "לא חוקיים"
- לא רק פוליטי: בכירים בתעשיה מהווים גם הם מטרה לתוכנת פגסוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרשקוביץ אישר את הפרטים לאייס ואמר: "MFU מטפלת במשברים, ייעוץ אסטרטגי ודיגיטל, ונשכרנו לתת את השירותים האלה ל-NFO במשבר הנוכחי, ולא רק". לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דחב"ש.
- 6.מכיר מדו"צ 16/12/2019 18:33הגב לתגובה זועלק MFU חיים בסרט צה"לי. שיהיה בהצלחה לכל מי שבא במגע איתם ועם עודד הרשקוביץ- חלאה שהוא הונאה אחת גדולה.
- 5.נו ? ממש הואיל ללקוח (ל"ת)עטר 19/11/2019 12:52הגב לתגובה זו
- 4.יעל 13/11/2019 16:20הגב לתגובה זוכל מי ששירת בדובר צה"ל לא מופתע מהתגובה שלי. יצור דוחה
- 3.על פי אייס מינקובסקי כבר נשיא ארה"ב (ל"ת)אורלין 11/11/2019 10:13הגב לתגובה זו
- ???????????? (ל"ת)ג'רארד קושניר 16/12/2019 18:41הגב לתגובה זו
- 2.פא דיחה 06/11/2019 19:03הגב לתגובה זובהצלחה בייצוג חברת NFO אגב, איפה היא רשומה, בנארניה?
- 1.דודו 05/11/2019 20:10הגב לתגובה זואהה ומינקובסקי וחברו יוציאו את NSO מהמשבר העולמי הזה, כן כן. אין גבול לחירטוטים שאנשי מקצוע יכולים למכור, כשלקוחות לא מבינים את עולם התקשורת אפשר למכור להם כל שקר בעולם.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.