קמפיין קומסי קומסה סטפן yes
צילום: מסך

אחרי 16 שנים: מקאן מאבד את תקציב yes לאדלר חומסקי

התקציב שעומד על למעלה מ-20 מיליון שקלים יעשה את דרכו לאדלר חומסקי שנהנית מהעובדה שרן גראון ואילן סיגל הם מקבלי ההחלטות בחברה כיום
משה בנימין | (6)

16 שנים לאחר שהשיקו בישראל את אחד ממותגי התקשורת המובילים, קבוצת מקאן מאבדת את תקציב yes מקבוצת בזק לטובת אדלר חומסקי.

לאחר הליך שהובהר לשני הצדדים כי אינו הליך מכרזי, קבוצת בזק מעבירה לידי אדלר חומסקי את תקציב הפרסום של yes שעמד בשנת 2018 על למעלה מ-30 מיליון שקל וצפוי לרדת לאזור ה-20 מיליון שקל בשנה הקרובה. ההערכות בשוק הפרסום היו שאדלר חומסקי ייקח לידיו את התקציב, בראש ובראשונה בעקבות העובדה ש"אנשיה" של מקאן ב-yes, שבחרו במשרד לאורך השנים לטיפול בתקציב, אינם עוד בחברה, ואילו המנהלים הבכירים שעובדים שנים רבות עם אדלר חומסקי: רן גוראון ואילן סיגל הפכו למקבלי ההחלטות בחברת הלווין.

כזכור, השקת yes בישראל הופקדה בתחילה בידיו של משרד הפרסום ראובני פרידן, אולם זמן קצר לאחר מכן, בחברה החליטו להעביר את התקציב למקאן-קשר-בראל (דאז) שהפך במרוצת השנים למקאן אריקסון ומקאן תל אביב כעת. במקאן השיקו מחדש את המותג לאחר מחיקה מלאה של המותג כפי שנבנה בראובני פרידן. בשנה שעברה המותג הגיע לאחד משיאיו התקשורתיים עם קמפיין קומסי-קומסה בכיכובו של הזמר-רקדן סטפן לאגר לצידה של אלנה פלונקה, הילדה הצרפתייה שמגלמת את דמותה של אמלי בן סימון בהמשך לסרטוני "הצרפתים" של המותג. לשפה זו קדמו הסרטים המרהיבים בסגנון "הגדול מהחיים". 

 

 

במרוצת השנים מקאן תל אביב הספיקה לעבור 3 מנכ"לים שהתחלפו בחברת הלווין: איתן רוב, מומו לירן והאחרון רון אילון, לצד סמנכ"לי שיווק רבים שהתחלפו. סיגל וגוראון שלהם הסטוריה משותפת עם אדלר חומסקי מתקציבי הקבוצה כגון פלאפון, בזק בינלאומי ובזק עומדים מאחורי ההחלטה להעתיק את התקציב וזו קיבלה את ברכת הדרך של יו"ר בזק שלמה רודב, בעצם אי התערבותו בהחלטה, כמו גם של המנכ"ל דודו מזרחי

הפגיעה הכספית במקאן, גם אם אינה מהותית, מורגשת ללא ספק. המחזור של המשרד מתאזן עם קבלת הנתח מיוניליוור בשבוע שעבר אבל מעבר להיבט הכספי מדובר בפגיעה מוראלית לאחר שנים של עבודה אסטרטגית וקריאייטיבית שבכירי המשרד השקיעו במותג. כעת, עם הבור שנפער בתחום התקשורת במשרד הגדול בישראל, אפשר להעריך שהמשרד ימפה את השוק ויחפש את מותג התקשורת שאותו הוא יכול לפתות עם ניסיון רב שנים ויכולת מוכחת של רכישת מדיה באמצעות הגב של יוניברסל מדיה

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מצבה של yes, יש לציין הוא מהרעים שהיו בתולדות המותג. בשבוע שעבר עדכנה בזק על ירידת הערך הצפויה בשווי yes, עם 2 חלופות אפשריות, למחיקה בסכום לא מהותי ועד למחיקה של כ-1.5 מיליארד שקל בגין ירידת ערך הפעילות. לאחרונה הנהלת yes ו-ועד העובדים חתמו על הסכם עובדים חדש למשך 3 שנים, במסגרתו יפוטרו 325 מכלל 1,500 עובדי החברה. הסכם זה מגיע על רקע השינוי האסטרטגי המשמעותי עליו הודיעה החברה, במסגרתו היא תעבור בשנים הקרובות משידור באמצעות לוויין, לשידור על גבי רשת האינטרנט. 

על פי דוחות החברה מנובמבר 2018, לאחר ירידה קבועה במספר המנויים שלה, רשמה yes עלייה שנייה ברציפות, כך שמצבת המנויים שלה עמדה בתחילת אוקטובר (2018) על 584 אלף בתי אב, מול 582 אלף בסוף הרבעון השני, ו-580 אלף בסוף הרבעון הראשון של השנה. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-367 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 375 מיליון שקל ברבעון קודם, ירידה של כ-2%. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה על 210 שקל, מול 215 שקלים ברבעון השני של השנה, ו-226 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הכניסה של השירות המוזל STINGTV מסבירה את הירידה בהכנסה מכל לקוח, מול העלייה במספר לקוחות החברה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מיכה 24/03/2019 20:55
    הגב לתגובה זו
    לא חשוב
  • 3.
    Merde (ל"ת)
    אלדד 24/03/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חומסקי חומסקה (ל"ת)
    עידו 24/03/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משיח עדיין זחוח? (ל"ת)
    יואב 24/03/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
  • מה קשור משיח הוא בסלקום (ל"ת)
    אחד שלא הבין 24/03/2019 14:18
    הגב לתגובה זו
  • נראה לי התכוון לעמית משיח (ל"ת)
    ורדרדה 25/03/2019 10:46
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.