אקזיט לשגיא חמץ: Havas העולמית רכשה את 'בלינק'
סוכנות המדיה החברתית בלינק בבעלותו של שגיא חמץ מצטרפת לסוכנות הפרסום הבינלאומית Havas. לאחר כחצי שנה של מגעים, רשת הפרסום הבינלאומית תרכוש את מניות השליטה בסוכנות הסושיאל מהבעלים והמייסד חמץ שימשיך לשמש כמנכ"ל ושותף.
בלינק היא סוכנות המדיה החברתית הראשונה והגדולה בארץ. החברה מעסיקה כיום 35 עובדים ומשרתת יותר מ-40 לקוחות ובהם תנובה, אסם, שופרסל, ויסוצקי, סוזוקי, הספריה הלאומית ועוד. החברה הוקמה ב-2006 על ידי חמץ שהיה מראשוני העיתונאים ב-TheMarker, שימש כעורך מגזין TheMarker וככתב טכנולוגיה והיי-טק.
היקף כח האדם של המשרד זהה בגודלו למשרד פרסום משלהי העשירייה השנייה של הענף בישראל. פעילות הסוכנות אינה מנוטרת על ידי יפעת בקרת פרסום אך על פי ההערכות המחזור השנתי שלה עומד על עשרות מיליוני שקלים, כאשר יתרונה טמון בשולי רווח משופרים בהשוואה למשרדי הפרסום המסורתיים המושפעים מעלויות הפקה, מדיה וכו' שבענף הדיגיטל ובמיוחד בסושיאל נמוכים בהרבה.
לפני מספר שנים נכנסה HAVAS לראשונה לישראל באמצעות הסכם אפיליאיישן - ייצוג עם משרד הפרסום ענבר מרחב G. עם זאת באותה עסקה לא שולם כסף עבור מניות כפי שנעשה במקרה של בלינק וחמץ מול הרשת הצרפתית - מה שהופך את העסקה הזו להשקעתה הישירה הראשונה של Havas בישראל. הרשת, שמרכזה בפאריס, היא אחת מ-6 רשתות הפרסום הבינלאומיות שפועלות בעולם (הקטנה שבהן). לחברה משרדים ב-110 מדינות ועל לקוחותיה הגלובליים נמנים רשת המזון קארפור, יבמ, לואי ויטון ומותגים נוספים.
יאניק בולרה, יו"ר ומנכ"ל קבוצת Havas אמר: "תחום המדיה החברתית הוא אחד הכלים החזקים והמשמעותיים עבור מותגים לניהול הקשר עם לקוחות וצרכנים. שילוב הכוחות עם סוכנות מדיה חברתית בסדר הגודל של בלינק מרחיבה את יכולות הקבוצה בתחום, ותוביל לשיתוף פעולה הדוק בישראל ובעולם. אני מברך בברכות חמות ובהצלחה רבה את צוות בלינק".
שגיא חמץ: "אני גאה מאוד בהשקעתה של Havas בבלינק ובישראל. בלינק צומחת משנה לשנה לצד המדיה בה היא פועלת, וההשקעה היא הכרה ביכולות ובחדשנות של החברה. בלינק ממשיכה ותמשיך לפעול באותה דרך ובאותה מתכונת תחת הנהלתי, ואני בטוח שהידע העצום של Havas כחברה בינלאומית מובילה יסייע לנו בהמשך הדרך".
את ההסכם בין הצדדים ליוו שרית מוסאיוף שותפה במשרד עורכי הדין פירון בועז תושב מאמברלה יועצים.
- 15.ורדרדה 24/08/2017 16:06הגב לתגובה זוזה להגיב לכתבות על בלינק ברשת.
- 14.ארכימדס 24/08/2017 10:40הגב לתגובה זוכי להגיד שמכרת זה נחמד, אבל השאלה היא בכמה... חברינו ב HAVAS לא אוהבים להוציא סכומי כסף גדולים, שימו לב שכל עסקה גדולה שהיתה עד היום פורסמו מספריה... ככל הנראה מדובר באמת בכסף קטן ולכן חמץ שגם דאג שההודעה הזו תצא לעיתונות (אחד ל-1 אותן כותרות גם באתרים האחרים) הצניע טוב טוב את מחיר המכירה... כי הבועה היתה מתרסקת מהר מאד
- 13.אחת שיודעת 23/08/2017 19:16הגב לתגובה זוהפעילות של בלינק בתנובה בשנה האחרונה פשוט פנומנלית. פרויקט אחר פרויקט. מדהים. מגיע להם
- 12.מתן יא תותח (ל"ת)דני 23/08/2017 14:18הגב לתגובה זו
- 11.קרמבו 23/08/2017 12:37הגב לתגובה זויש פה פרופסיונלים ליגה מבוססת DATA.
- 10.האנשים הכי טובים בתחום! (ל"ת):) 23/08/2017 12:16הגב לתגובה זו
- 9.דנה 23/08/2017 12:12הגב לתגובה זומומלץ בחום! אל תפספסו הזדמנות לעבוד עם המובילים בתחום!
- 8.מיקי 23/08/2017 12:10הגב לתגובה זועושה עבודה מעולה בכל המותגים הכי גדולים בארץ. מגיע לו!
- 7.מדהים 23/08/2017 12:02הגב לתגובה זועשו דברים מדהימים בתנובה! הרימו שם את הרמה באופן משמעותי והכניסה אותם לדיגיטל משמעותית יחד עם אריאלה דניאלי הבלתי נלאית
- הייתה שם 23/08/2017 16:57הגב לתגובה זוקונספטים מיושנים ומועתקים? הפקת שקל וחצי שנראית כמו 10 אגורות? טרגוט גרוע של חומרים שהם לא אחראיים עליהם?
- דנה 23/08/2017 19:36היתה שם ועברה למשרד מצליח אחר כמו .... תני לי לנחש .... ענבר מרחב
- 6.אין מה להגיד, הצלחה מסחררת, שגיא גאון, ומגיע לבלינק ולצוות שם. (ל"ת)גאווה 23/08/2017 11:29הגב לתגובה זו
- 5.דני 23/08/2017 11:29הגב לתגובה זוכל הכבוד חמץ. מגיע לכם
- 4.עידית 23/08/2017 11:20הגב לתגובה זוהם מייצרים תוכן שאף אחד בארץ לא יודע לייצר. ממוקד ואיכותי
- 3.כל הכבוד לשגיא! 23/08/2017 11:13הגב לתגובה זוככל הנראה הן מבינות היטב שאין מה להשקיע בסוכניות כמו ענבר מרחב נניח או כל "מסורתית" אחרת - ויש להתמקד רק בדיגיטל
- 2.סושיאליסט 23/08/2017 11:11הגב לתגובה זוכל הכבוד. הקים חברה למופת, היה שם מההתחלה עוד לפני שמישהו בארץ הבין בכלל כמה הסושיאל הולך להצליח וכמה הוא עתיד להשפיע עלינו כמשתמשים, צרכנים וגולשים וכמה ישפיע על חברות מסחריות. שאפו
- 1.אלון 23/08/2017 10:56הגב לתגובה זוכל לקוח שרוצה קמפיין דיגיטל מצליח שיפנה לבלינק!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
