אקזיט לשגיא חמץ: Havas העולמית רכשה את 'בלינק'
סוכנות המדיה החברתית בלינק בבעלותו של שגיא חמץ מצטרפת לסוכנות הפרסום הבינלאומית Havas. לאחר כחצי שנה של מגעים, רשת הפרסום הבינלאומית תרכוש את מניות השליטה בסוכנות הסושיאל מהבעלים והמייסד חמץ שימשיך לשמש כמנכ"ל ושותף.
בלינק היא סוכנות המדיה החברתית הראשונה והגדולה בארץ. החברה מעסיקה כיום 35 עובדים ומשרתת יותר מ-40 לקוחות ובהם תנובה, אסם, שופרסל, ויסוצקי, סוזוקי, הספריה הלאומית ועוד. החברה הוקמה ב-2006 על ידי חמץ שהיה מראשוני העיתונאים ב-TheMarker, שימש כעורך מגזין TheMarker וככתב טכנולוגיה והיי-טק.
היקף כח האדם של המשרד זהה בגודלו למשרד פרסום משלהי העשירייה השנייה של הענף בישראל. פעילות הסוכנות אינה מנוטרת על ידי יפעת בקרת פרסום אך על פי ההערכות המחזור השנתי שלה עומד על עשרות מיליוני שקלים, כאשר יתרונה טמון בשולי רווח משופרים בהשוואה למשרדי הפרסום המסורתיים המושפעים מעלויות הפקה, מדיה וכו' שבענף הדיגיטל ובמיוחד בסושיאל נמוכים בהרבה.
לפני מספר שנים נכנסה HAVAS לראשונה לישראל באמצעות הסכם אפיליאיישן - ייצוג עם משרד הפרסום ענבר מרחב G. עם זאת באותה עסקה לא שולם כסף עבור מניות כפי שנעשה במקרה של בלינק וחמץ מול הרשת הצרפתית - מה שהופך את העסקה הזו להשקעתה הישירה הראשונה של Havas בישראל. הרשת, שמרכזה בפאריס, היא אחת מ-6 רשתות הפרסום הבינלאומיות שפועלות בעולם (הקטנה שבהן). לחברה משרדים ב-110 מדינות ועל לקוחותיה הגלובליים נמנים רשת המזון קארפור, יבמ, לואי ויטון ומותגים נוספים.
יאניק בולרה, יו"ר ומנכ"ל קבוצת Havas אמר: "תחום המדיה החברתית הוא אחד הכלים החזקים והמשמעותיים עבור מותגים לניהול הקשר עם לקוחות וצרכנים. שילוב הכוחות עם סוכנות מדיה חברתית בסדר הגודל של בלינק מרחיבה את יכולות הקבוצה בתחום, ותוביל לשיתוף פעולה הדוק בישראל ובעולם. אני מברך בברכות חמות ובהצלחה רבה את צוות בלינק".
שגיא חמץ: "אני גאה מאוד בהשקעתה של Havas בבלינק ובישראל. בלינק צומחת משנה לשנה לצד המדיה בה היא פועלת, וההשקעה היא הכרה ביכולות ובחדשנות של החברה. בלינק ממשיכה ותמשיך לפעול באותה דרך ובאותה מתכונת תחת הנהלתי, ואני בטוח שהידע העצום של Havas כחברה בינלאומית מובילה יסייע לנו בהמשך הדרך".
את ההסכם בין הצדדים ליוו שרית מוסאיוף שותפה במשרד עורכי הדין פירון בועז תושב מאמברלה יועצים.
- 15.ורדרדה 24/08/2017 16:06הגב לתגובה זוזה להגיב לכתבות על בלינק ברשת.
- 14.ארכימדס 24/08/2017 10:40הגב לתגובה זוכי להגיד שמכרת זה נחמד, אבל השאלה היא בכמה... חברינו ב HAVAS לא אוהבים להוציא סכומי כסף גדולים, שימו לב שכל עסקה גדולה שהיתה עד היום פורסמו מספריה... ככל הנראה מדובר באמת בכסף קטן ולכן חמץ שגם דאג שההודעה הזו תצא לעיתונות (אחד ל-1 אותן כותרות גם באתרים האחרים) הצניע טוב טוב את מחיר המכירה... כי הבועה היתה מתרסקת מהר מאד
- 13.אחת שיודעת 23/08/2017 19:16הגב לתגובה זוהפעילות של בלינק בתנובה בשנה האחרונה פשוט פנומנלית. פרויקט אחר פרויקט. מדהים. מגיע להם
- 12.מתן יא תותח (ל"ת)דני 23/08/2017 14:18הגב לתגובה זו
- 11.קרמבו 23/08/2017 12:37הגב לתגובה זויש פה פרופסיונלים ליגה מבוססת DATA.
- 10.האנשים הכי טובים בתחום! (ל"ת):) 23/08/2017 12:16הגב לתגובה זו
- 9.דנה 23/08/2017 12:12הגב לתגובה זומומלץ בחום! אל תפספסו הזדמנות לעבוד עם המובילים בתחום!
- 8.מיקי 23/08/2017 12:10הגב לתגובה זועושה עבודה מעולה בכל המותגים הכי גדולים בארץ. מגיע לו!
- 7.מדהים 23/08/2017 12:02הגב לתגובה זועשו דברים מדהימים בתנובה! הרימו שם את הרמה באופן משמעותי והכניסה אותם לדיגיטל משמעותית יחד עם אריאלה דניאלי הבלתי נלאית
- הייתה שם 23/08/2017 16:57הגב לתגובה זוקונספטים מיושנים ומועתקים? הפקת שקל וחצי שנראית כמו 10 אגורות? טרגוט גרוע של חומרים שהם לא אחראיים עליהם?
- דנה 23/08/2017 19:36היתה שם ועברה למשרד מצליח אחר כמו .... תני לי לנחש .... ענבר מרחב
- 6.אין מה להגיד, הצלחה מסחררת, שגיא גאון, ומגיע לבלינק ולצוות שם. (ל"ת)גאווה 23/08/2017 11:29הגב לתגובה זו
- 5.דני 23/08/2017 11:29הגב לתגובה זוכל הכבוד חמץ. מגיע לכם
- 4.עידית 23/08/2017 11:20הגב לתגובה זוהם מייצרים תוכן שאף אחד בארץ לא יודע לייצר. ממוקד ואיכותי
- 3.כל הכבוד לשגיא! 23/08/2017 11:13הגב לתגובה זוככל הנראה הן מבינות היטב שאין מה להשקיע בסוכניות כמו ענבר מרחב נניח או כל "מסורתית" אחרת - ויש להתמקד רק בדיגיטל
- 2.סושיאליסט 23/08/2017 11:11הגב לתגובה זוכל הכבוד. הקים חברה למופת, היה שם מההתחלה עוד לפני שמישהו בארץ הבין בכלל כמה הסושיאל הולך להצליח וכמה הוא עתיד להשפיע עלינו כמשתמשים, צרכנים וגולשים וכמה ישפיע על חברות מסחריות. שאפו
- 1.אלון 23/08/2017 10:56הגב לתגובה זוכל לקוח שרוצה קמפיין דיגיטל מצליח שיפנה לבלינק!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
