HAVAS בריטניה לא תפרסם ביוטיוב - בגלל תוכן לא ראוי
האם יוטיוב מתחילה לשלם ביוקר על היקף התוכן האסטרונומי המועלה אליה, עד לרמה של חוסר יכולת לשלוט בו? על פי דיווח בעיתון הגארדיאן הבריטי, רשת HAVAS הבינלאומית, ה-6 בגודלה בעולם, החליטה להשהות את כל תקציב הפרסום של לקוחותיה בבריטניה, בשווי של כ-175 מיליון פאונד בשנה, המופנים לגוגל ויוטיוב. ההחלטה שנחשבת לחסרת תקדים בתעשיית הפרסום העולמית התקבלה לאחר שרשת הפרסום התלוננה בפני גוגל על כך שהפרסומות של לקוחותיה מופיעות על גבי, ולצד תוכן שאינו ראוי.
השיחות שניהלו הצדדים בשבועות האחרונים הגיעו למבוי סתום, לאחר ש-HAVAS לא התרשמה כי גוגל יכולה להתחייב לכך שהתוכן המועלה ביוטיוב, או זה שמופיע באתרים בהן מופיעות מודעות דיספליי של גוגל, מנוטר מספיק מהר או נבדק ונבחן על ידי מסננים איכותיים שיוכלו להבטיח כי הפרסומות יפורסמו רק לצד תוכן שהחברה מאשרת. במקרים רבים לאחרונה נודע לרשת HAVAS כי פרסומות של לקוחותיה הופיעו לצד תוכן של ארגוני שנאה לאומניים או ארגוני טרור.
המהלך של HAVAS ממשיך את הקו שבו נקטו לפניה הממשלה הבריטית (המקבילה של לפמ בישראל), הגארדיאן, ה-BBC וחברת התחבורה הציבורית של לונדון, כולם מאותה סיבה, של חוסר אמון במערכת גוגל/יוטיוב להבטיח שפרסומות לא יעלו לצד תוכן שאינו ראוי. לדברי פול פרמפטון, מנכ"ל HAVAS בריטניה, בראיון לגארדיאן: "אנו מחויבים לדאוג ללקוחותינו בשוק הבריטי, כך שהמותגים שלהם יופיעו אך ורק בקונטקסט הנכון, שבו אנחנו סמוכים שסביבת התוכן היא בטוחה, מפוקחת במידה הנדרשת ומוסיפה ערך למטרות המותגים". לדבריו החברה תחזיק בעמדה הזו עד אשר גוגל/יוטיוב יוכלו להתחייב לסטנדרט אותו דורשת הרשת.
מקרה HAVAS-גוגל בשוק הבריטי הוא חלק מתופעה בינלאומית רחבה יותר שגלי ההדף שלה הגיעו גם לישראל בשבועות האחרונים. לפני כחודש יצאה חברת ארטימדיה הישראלית שמתחרה ביוטיוב על נתח השוק בפרסומות וידאו בישראל, בקמפיין כנגד גוגל תחת הכותרת "יוטיוב מרוויחה מיליונים מהסתה". בנוסף, בדיקת אייס, העלתה כי פרסומות רבות של מפרסמים ישראליים, מהגדולים במשק מופיעות לצד תכנים הקוראים להסתה נגד מדינת ישראל. הנושא התגלגל גם לכנסת ישראל עם דרישת ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו לקיים דיון בנושא בוועדת הכספים, כדי לוודא כספי לפמ לא יממנו גופי טרור באמצעות פרסומות ביוטיוב.
- 6.משרד מדיה 21/03/2017 12:01הגב לתגובה זואוסף של רמאים כולכם , הרי אתם אלה שאמורים הייתם לדעת שיוטיוב מעלה את הפרסומות על תכני זבל !! וזה פוגע במוצג הפרסום שם , ובכול זאת העדפתם את העמלות. הייתם עסוקים במשרה הבאה בגוגל ולא בטובת הלקוח שלכם
- 5.מנהל דיגיטל אמיתי 20/03/2017 18:37הגב לתגובה זומשרדי פרסום מנסים לדחוף לי את החרא הזה ארטימדיה בכל פריסה. לא מבינים שנגמרה התקופה שאפשר לדחוף לנו זבל בשביל עמלות, האופליין אולי יישאר אבל מכרז דיגיטל מאוד קל להוציא לפועל
- 4.מפרסם 19/03/2017 21:45הגב לתגובה זומפחיד לראות איך מותג יוטיוב הצליח למכור למפרמים סיפורים כול כך הרבה שנים , והמפרסמים פשוט לא היו חכמים , זה הכול ....
- 3.פייק ניוז? 19/03/2017 18:26הגב לתגובה זוהנה: http://www.businessinsider.com/r-french-advertising-group-havas-denies-it-wants-to-pull-adverts-from-google-2017-3
- 2.יחצ ארטימדיה מגעיל 19/03/2017 17:40הגב לתגובה זוטירגוט נשים נתן לי 77% גברים איזה גועל עשו מוידאו באתרים בארץ
- 1.סמנכלית שתמכה בהתחלה 19/03/2017 15:55הגב לתגובה זודי כבר! שארטימדיה פעם אחת יתמודדו עם הבעיות בעצמם במקום להגיד שיוטיוב הם הופ קטנטנים או ערוץ מוזיקה או ג'יהאד. אי אפשר להיות כל כך לא מקצועיים, לשקר על כל כך הרבה דברים ועדיין לטנף על מתחרה שכל אדם רציני מבין שזה כמו להשוות את ביל גייטס למשה קצב. איך יכול להיות ששיקרתם לגבי הפילוחים והקהלים שלכם, מכל הבדיקות נראה שאין בכלל? למה אתם משלמים עמלות של 35 אחוז ומעלה למשרדי הפרסום ומשקרים על זה ? למה אתם מוכרים ריץ שאין לכם ? למה אתם שמים שני סרטונים לפני קטעים של חצי דקה ואומרים שאצלכם זה תוכן איכותי עם קשב? קוראת לבדיקה מקיפה על ארטימדיה שתהיה לפחות עשירית ממה שעושים לגוגל. מעניין אם אחרי שנבין מה הולך שם האם יישארו מפרסמים
- מתוסכל לך בעבודה אה ?? כמה תסכול .... (ל"ת)עובד ארטימדיה 21/03/2017 12:06הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
