נפילה למשביר: ערוץ 2 נחסם למגזר - הפרסומת בקושי נצפתה

מדובר בסוג של מחדל שכן כל הנורות האדומות נדלקו כבר בשלב חצי הגמר של הטורניר. הפתרון היה חסימת השידור בערוצים 2 ו-10 לכל מי שאינו מנוי על HOT, yes או עידן פלוס - למעלה מ-90% מבתי האב במגזר הערבי
משה בנימין | (4)

הרעיון על הנייר היה טוב, אך בפועל, המשביר לצרכן ומקאן תל אביב ספגו אמש הפסד כואב עם הפרסומת בערבית ששודרה בערוץ 2. הפרסומת ששודרה וטורגטה לקהל המגזר הערבי נותרה כמעט ללא צופים ממגזר ערביי ישראל שכן הערוץ היה לא נקלט על ידי כל מי שאינו מנוי HOT, yes או עידן פלוס - דהיינו למעלה מ-90% מערביי ישראל.

אמש עלתה לאוויר פרסומת של המשביר לצרכן בערבית ובאופן נדיר היא שודרה בלב הפריים טיים הישראלי. הרעיון לשדר פרסומת למגזר היה דווקא של רמי שביט, בעליו של המשביר לצרכן, אך התוצאה היתה עגומה מבחינתו, שכן חסימת הערוץ הותירה אותו עם אלפי צופים בלבד מן המגזר הערבי מתוך פוטנציאל צפייה של יותר ממיליון ערביי ישראל. 

 

מבחינת המשביר ומקאן תל אביב, שליווה אותו בתהליך בראשות עדי זועבי מנהל המחלקה העבית מטעם מקאן, מדובר בסוג של מחדל שכן כל הנורות האדומות נדלקו כבר בשלב חצי הגמר של הטורניר. מארגנת הטורניר UEFA פנתה לרשות השנייה בישראל והתריעה בפניה כי היא צפויה שלא לאשר את השידור הפתוח בישראל בערוצים 10 ו-2 מכיוון שהשידור המועבר דרך לווין זולג למדינות שכנות כגון ירדן, שם נהנהים התושבים מצפייה שלא שולמו עליה תמלוגי זכויות השידור.

ברשות השנייה הצליח להסדיר את העניין על גבם של ערביי ישראל שנפגעו מהמהלך ודיברו על כך לא מעט ברחבי הרשתות. הפתרון היה חסימת השידור בערוצים 2 ו-10 לכל מי שאינו מנוי על HOT, yes או עידן פלוס - למעלה מ-90% מבתי האב במגזר הערבי. כמו בחצי הגמר, כך גם אמש בשידור הגמר. נשאלת השאלה כיצד אף אחד במשביר, במקאן או בחברת המדיה יוניברסל לא היה ער לכך שהפרסומת תשודר אך כלל לא תגיע לקהל היעד - מה שיוביל לבזבוז מיותר של התקציב.

פרסומאי בכיר מהמגזר הערבי אומר לאייס שלא לייחוס, כי "מדובר במהלך מעניין, שאני יודע שבעבר מספר מפרסמים שקלו לעשות אותו, רק שלהמשביר ולרמי שביט היה האומץ כן לעשותו ועל כך מגיע להם כל הכבוד, מצד שני מדובר בתזמון אומלל מבחינתם, במיוחד שנושא חסימת ערוצי הברודקסט לצופים באמצעות הלווין, שהם הרוב המכריע במגזר הערבי, היה הנושא החם בשבוע האחרון במגזר, ומוזר שאת זה הם פספסו ועל הדרך בזבזו לא מעט כסף".

תגובת מקאן תל אביב לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ואליד 12/07/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    בימים אלה, עם רמת ניכור כה גדולה, עם חוסר לגיטימציה לכל מה שהוא לא מיינסטרים יהודי, עם מנגנוני הסתה משומנים היטב נגד האזרחים הערבים, ועם נאומים בדלניים של נציגים ערבים בכנסת.. באאה חברה ישראלית מקומית שורשית, ואיש עסקים אמיץץ ועשו מהלך שהזכיר לגל צופה בערוץ 2 את מה שהוא מנסה להדחיק. ובםני זה אין אלא להוריד את הכובע. זה מהלך פרסומי-ערכי מלב המיינסטרים. גם בלי אף צופה בשידור הישיר של הפרסומת, המהלך היה מוצלח מבחינת חשיפה, שלא לדבר על תדמיתת. אולי הביקורת היחידה שיש על המהלך הזה היא הבחירה הקריאטיבית... אבל גם כאן לא מדובר בדמות האישה הערבייה (קצת הומור עצמי עוד לא הרג אף אחד) אלא הקשר עם המשביר. אבל לא אני ולא אף אחד אחר יכול לקבוע להמשביר מה מתאים להם. אז.... שאפו ממתחרה!
  • 3.
    הערבי 11/07/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
    זה לא חדש , מקאן ומשרדי הפרסום המובילים מעולם לא הבינו את המגזר ועדי זועבי הוא יותר אשכנזי מנצרת מאשר ערבי מהמגזר . אפשר לבנות בלוג מאוד מוצלח רק מכמות הפאשלות והפרסומות הלא מוצלחות שעולים יומיום על שלטי חוצות במגזר ! קחו עוד דוגמא ״ בושם לחג קונים בסופרפארם ״ רבאק תבינו אנחנו לא קונים בושם בחג ! אולי תשימו מבצע או לא יודע מה ! ועוד הרבה דוגמאות ! עצה : תתעוררו !
  • 2.
    דן 11/07/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    ככה אולי לא ידעו איך המשביר רואים את האישה הערביה. עליבות גזענית
  • 1.
    חחחחחחחחח (ל"ת)
    חחחחחחח 11/07/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.