לא תשתו משהו? "מדד סנטו" בדק איך 2 מותגי מתקני המים פועלים ברשתות החברתיות
מים צלולים
'שטראוס מים' עם המותג תמי 4 הובילה שנים רבות את תחום ברי המים עם שוק שמגלגל מיליוני שקלים בחודש. 'שטראוס מים' שמציעה מגוון מוצרים חייבת נוכחות דיגיטלית חזקה, אחת כזאת שפונה לקהל הצעירים, המבוגרים והגיל השלישי. האם היא עמדה בציפיות? מה היתרונות שלה על פני המתחרה הגדולה? ומה גרם לי להיות באמת צמא בעקבות הביקור שלי בדף הפייסבוק של המותג?
זאת לא הכמות אלא האיכות?
דף הפייסבוק של שטראוס מים נראה מצוין. הוא שומר על אחידות תוך כדי הקפדה שוטפת על העלאת תכנים שלרוב מתייחסים לעוגן אקטואלי. בדיוק כמו באתר האינטרנט של החברה, גם בפייסבוק שטראוס משלבת פוסטים מכירתיים, חידונים ומשחקים נושאי פרסים ובעיקר תכנים שמדגישים בעקביות את ערכו של המוצר.
בשורה התחתונה שטראוס מצליחה להשאיר את הגולש עוד מספר דקות ארוכות בדף (דבר שאינו טריוויאלי בימנו). אותי הם הצליחו! like.
ראוי לציון שבניגוד למתחרות, שטראוס מים לא מתחבאת מאחורי עולם הגדרות האבטחה של פייסבוק, ומאפשרת לנו לראות את זמן התגובות שלה להודעות, דבר המעיד על שירות לקוחות מצוין למנויים וכמובן עבור קהל פוטנציאלי.
מי הכי יפה בעיר?
אתחיל באתר האינטרנט של תמי 4. רואים את ההשקעה הנהדרת של החברה באתר, כאשר חווית המשתמש מהרגע הראשון גורמת לגולש לרצות להישאר ''וללגום עוד לגימה'' מהשפע המצוי בו. כלקוח פוטנציאלי, ניתנה לי האופציה לבחור בין מגוון מסלולים, טעמים ומוצרים שונים. הניווט באתר קל נוח, וענה לי על כל צורך שעלה בדעתי כלקוח פוטנציאלי.
הכפתורים החברתיים נמצאים בראש העמוד יחד עם האופציה של שירות הלקוחות הדיגיטלי, הם ברורים ומזמינים את הגולש להיכנס ישירות אל הפייסבוק ואל ערוץ היוטיוב של המותג. החברה מציעה את רוב שירותיה יחד עם מגוון פעולות שונות באמצעות "המוקד הדיגיטלי" בדף האינטרנט - big like.
התחושה הכללית שקיבלתי היא שיש עם מי לדבר. מעבר לכל השירותים המוצעים באתר, הייתי מצפה מחברה המעוניינת באופן עקבי להגדיל את היקף המכירות ואחוז לקוחותיה, להוסיף לאתר שלה גם תוספים חברתיים כדוגמת לייק בוקס, תוסף לאתר המבצע התממשקות חיה עם דף הפייסבוק של החברה, דבר שהיה מחייה באופן משמעותי את דף המותג.
ערוץ היוטיוב מכיל סרטים רבים, חלקם סרטוני הסבר לרווחת הלקוחות, חלקם פרסומות וסרטונים משיתופי פעולה כאלה ואחרים. זירה שלא מטופלת כראוי, ולא מקבלת את היחס ההולם לה כמו אתר האינטרנט ודף הפייסבוק של החברה.
ערוצי אינסטגרם היה קשה למצוא אך ישנו ואולם עמוד סנפצ'אט לא מצאתי ולדעתי זהו חיסרון ענק למותג שיכול להרוויח את קהל בני הנוער בזירות אלה, והרי ידוע שהילדים יכולים בקלות להטות את כף המאזניים ביחס לפופולאריות המותג.
חוק הנגישות והשוויון ישים באתר, וזאת על מנת לסייע לבעלי המוגבלויות.
הלו? מישהו שומע אותי?
על פי מה שניתן לראות דף הפייסבוק של המותג, שטראוס מים מקפידה לענות לכל פנייה תוך כמה שעות ספורות, והרי לא מדובר בשירות מציל חיים - כך שזמן התגובה סביר בהחלט. על פי תגובות הלקוחות בפוסטים, זמן התגובה עמד בממוצע בין חצי שעה לשעה. אני קיבלתי מענה תוך 60 דקות, זמן תגובה מצוין.
פוסט טראומה
הפוסטים בפייסבוק של שטראוס מורכבים בעיקר מ-2 סוגים שחוזרים בעיקרון על עצמם, פרקים מהבלוג של המותג ופוסטים הקוראים לפעולה. למען האמת די התאכזבתי משום שהדבר מביא לתחושה מהירה מדי של מיצוי, ולהספקת הגלישה. ומה עם סיפורי לקוחות, מכתבי המלצה מתוסרטים, סרטונים ויראליים, תכנים המדברים על יתרונות המכשיר לעומת מי הברז/ שישיות וחברות מתחרות? פספוס!
לא התאוששו מהסילבסטר
בשנת 2011 אלקטרה נכנסה לשוק המים, תחום שהיה שייך למספר שחקנים מצומצם מאוד. עם פז''מ לא הכי ארוך אבל עם נחישות ופוטנציאל ענק לנגוס נתח, בעיקר במתחרה שטראוס מים, יצא המותג לדרך. האם כל זה בא לידי ביטוי ברשת האינטרנט? זאת לא הכמות אלא האיכות? אלקטרה בר לא מנהלת את דף הפייסבוק מ-15 במאי מבחינת התוכן, כלומר יותר משבועיים, והפוסט שלפניו פורסם ב... 31 בדצמבר, אולי לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה? מי הכי יפה בעיר? נתחיל מהדבר הבסיסי והקריטי ביותר. האתר של אלקטרה בר לא מותאם לסמארטפונים שלנו. בעידן בו יותר מ-90% אחוז מהחלטות הקנייה מתקבלות בעת הגלישה שלנו במכשיר הנייד, הפונקציונלית הזאת שלא קיימת אצל אלקטרה, מהווה חיסרון ענק, מעבר לכך השימוש תדירות הגלישה היום יומית נעשית כמעט אצל כולנו אך ורק דרך הסמארטפונים. מבצעים, מידע ללקוח או כל דבר אחר שגולש פוטנציאלי מעוניין לעשות, כל אלה נמנעים ממנו. האתר נראה היום לא ידידותי לגולש - עובדה שרק מקשה על הלקוח בהיבט השירותי. מעבר לכך עיצוב האתר מיושן וחיוור. מישהו שם באלקטרה צריך לקבל כוס רצינית של מים ולהתעורר!!! כפתורי מדיה חברתית יש, יחד עם זאת הם לא מקבלים את הבמה הראויה להם. כפתור הטלפון של שירות הלקוחות אינו לחיץ - הפסד עצום למותג ולחברה. האתר עומד בתנאי חוק הנגישות והשוויון המסייע לבעלי מוגבלויות לגלוש באתר. ומה לגבי ערוץ היוטיוב? הוא מסתפק כאכסניה לפרסומות של המותג, וזה בעצם הכל. לא חבל?
פוסט טראומה תוכן הפוסטים בדף הפייסבוק של אלקטרה לא טוב, נ-ק-ו-ד-ה! רובו נכתב בצורה חובבנית, יש המון פוסטים, והתחושה שמתקבלת היא שהם נכתבו רק כדי למלא את העמוד כולו - החל במוטיבים שחוזרים על עצמם, וכלה בשימוש מרובה בקבצי גיפים ובשאלות הידעת. התכנים משעממים וחד גוניים, ולא כאלה שמייצרים שיח, אינטראקציה ופעילות הרמונית האתר. רוב התמונות קנויות מאתרי תמונות מחו''ל, תלושות מהמציאות אלמנט נוסף שדי ירחיק את הגולש.
ככה נראות האימהות הישראליות?
לסיכום
שוק בר המים הישראלי לוקה בחסר בעולם הרשתות החברתיות. הפוטנציאל עצום, התכנים שניתן יהיה להגיש לנו הלקוחות יכולים להיות מגוונים. בעולם של רשתות חברתיות, מהירות כמו סנפצ'ט, קטלוגיות כמו אינסטגרם היכול לשמש כקטלוג, שידורי הlive שיכולים לשמש למבחני טעימות ולשידורים נוספים לא קיימים. ערוץ יוטיוב, וחשיפה של סרטונים ויראלים המחזקים את המותג כמעט ולא מופיעים וחבל. אני רוצה להאמין, שמישהו בסופו של דבר יתעורר שם ( כוס מים אולי?) ויבין, שנוכחות דיגיטלית היא בגדר חובה! קיומה רק תחזק את המותג, תשפר את השירות ותוביל להיקף מכירות הרבה יותר רחב! אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן
- 4.אביגדור 10/06/2016 18:17הגב לתגובה זוברשותנו מכשיר פמיילי של תמי 4 - אם אחריות מלאה בתשלום חודשי. כשאין בעיה הכל בסדר ויש שקט. שולחים סנן פעם ב6 חוד' וסנן ונורה פעם בשנה.הכל הפי. למרות זאת חווינו טיפולים לא מקצועיים של אנשים שנקראים "טכנאים". כולם ,לדברי החברה -בכירים.כל אחד מגלה תקלה שהקודם לא גילה. שבועות שלא שתינו מהמתקן בגלל הטעם וגופים זרים במים . לאחר אין ספור טלפונים ותלונות הוחלף המיחם-חדש באריזה . אלא מה ? לא שטוף ולא חף מטעם לווי שלא מאפשר לך לשתות. גם פה עברו ימים עד שהטעם חזר לעצמו. ( מזל ששמרנו את הקומקום הישן והטוב ויכולנו להנות ממשקה חם .) כל תלונותינו לפניות ציבור של תמי 4 נתקלו" בקיר " הם בסדר , אנחנו הלקוחות שמשלמים -בעניהם-נודניקים.
- 3.עודד 06/06/2016 20:22הגב לתגובה זוקודם כל ששטראוס יודעת לשווק טוב יותר מאלקטרה שאלקטרה עומדת למכור את חטיבת המים שלה לשטראוס שהכל בלוף ומיד יש בברז.
- 2.כתבה מרתקת (ל"ת)מאיר רושצקי 02/06/2016 21:13הגב לתגובה זו
- 1.מאמר מצוין! מלך (ל"ת)טל 02/06/2016 20:41הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
