
לא תשתו משהו? "מדד סנטו" בדק איך 2 מותגי מתקני המים פועלים ברשתות החברתיות

מים צלולים




לא התאוששו מהסילבסטר
בשנת 2011 אלקטרה נכנסה לשוק המים, תחום שהיה שייך למספר שחקנים מצומצם מאוד. עם פז''מ לא הכי ארוך אבל עם נחישות ופוטנציאל ענק לנגוס נתח, בעיקר במתחרה שטראוס מים, יצא המותג לדרך. האם כל זה בא לידי ביטוי ברשת האינטרנט? זאת לא הכמות אלא האיכות? אלקטרה בר לא מנהלת את דף הפייסבוק מ-15 במאי מבחינת התוכן, כלומר יותר משבועיים, והפוסט שלפניו פורסם ב... 31 בדצמבר, אולי לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה? מי הכי יפה בעיר? נתחיל מהדבר הבסיסי והקריטי ביותר. האתר של אלקטרה בר לא מותאם לסמארטפונים שלנו. בעידן בו יותר מ-90% אחוז מהחלטות הקנייה מתקבלות בעת הגלישה שלנו במכשיר הנייד, הפונקציונלית הזאת שלא קיימת אצל אלקטרה, מהווה חיסרון ענק, מעבר לכך השימוש תדירות הגלישה היום יומית נעשית כמעט אצל כולנו אך ורק דרך הסמארטפונים. מבצעים, מידע ללקוח או כל דבר אחר שגולש פוטנציאלי מעוניין לעשות, כל אלה נמנעים ממנו. האתר נראה היום לא ידידותי לגולש - עובדה שרק מקשה על הלקוח בהיבט השירותי. מעבר לכך עיצוב האתר מיושן וחיוור. מישהו שם באלקטרה צריך לקבל כוס רצינית של מים ולהתעורר!!! כפתורי מדיה חברתית יש, יחד עם זאת הם לא מקבלים את הבמה הראויה להם. כפתור הטלפון של שירות הלקוחות אינו לחיץ - הפסד עצום למותג ולחברה. האתר עומד בתנאי חוק הנגישות והשוויון המסייע לבעלי מוגבלויות לגלוש באתר. ומה לגבי ערוץ היוטיוב? הוא מסתפק כאכסניה לפרסומות של המותג, וזה בעצם הכל. לא חבל?
פוסט טראומה תוכן הפוסטים בדף הפייסבוק של אלקטרה לא טוב, נ-ק-ו-ד-ה! רובו נכתב בצורה חובבנית, יש המון פוסטים, והתחושה שמתקבלת היא שהם נכתבו רק כדי למלא את העמוד כולו - החל במוטיבים שחוזרים על עצמם, וכלה בשימוש מרובה בקבצי גיפים ובשאלות הידעת. התכנים משעממים וחד גוניים, ולא כאלה שמייצרים שיח, אינטראקציה ופעילות הרמונית האתר. רוב התמונות קנויות מאתרי תמונות מחו''ל, תלושות מהמציאות אלמנט נוסף שדי ירחיק את הגולש.
ככה נראות האימהות הישראליות?
לסיכום
שוק בר המים הישראלי לוקה בחסר בעולם הרשתות החברתיות. הפוטנציאל עצום, התכנים שניתן יהיה להגיש לנו הלקוחות יכולים להיות מגוונים. בעולם של רשתות חברתיות, מהירות כמו סנפצ'ט, קטלוגיות כמו אינסטגרם היכול לשמש כקטלוג, שידורי הlive שיכולים לשמש למבחני טעימות ולשידורים נוספים לא קיימים. ערוץ יוטיוב, וחשיפה של סרטונים ויראלים המחזקים את המותג כמעט ולא מופיעים וחבל. אני רוצה להאמין, שמישהו בסופו של דבר יתעורר שם ( כוס מים אולי?) ויבין, שנוכחות דיגיטלית היא בגדר חובה! קיומה רק תחזק את המותג, תשפר את השירות ותוביל להיקף מכירות הרבה יותר רחב! אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן
- 4.אביגדור 10/06/2016 18:17הגב לתגובה זוברשותנו מכשיר פמיילי של תמי 4 - אם אחריות מלאה בתשלום חודשי. כשאין בעיה הכל בסדר ויש שקט. שולחים סנן פעם ב6 חוד' וסנן ונורה פעם בשנה.הכל הפי. למרות זאת חווינו טיפולים לא מקצועיים של אנשים שנקראים "טכנאים". כולם ,לדברי החברה -בכירים.כל אחד מגלה תקלה שהקודם לא גילה. שבועות שלא שתינו מהמתקן בגלל הטעם וגופים זרים במים . לאחר אין ספור טלפונים ותלונות הוחלף המיחם-חדש באריזה . אלא מה ? לא שטוף ולא חף מטעם לווי שלא מאפשר לך לשתות. גם פה עברו ימים עד שהטעם חזר לעצמו. ( מזל ששמרנו את הקומקום הישן והטוב ויכולנו להנות ממשקה חם .) כל תלונותינו לפניות ציבור של תמי 4 נתקלו" בקיר " הם בסדר , אנחנו הלקוחות שמשלמים -בעניהם-נודניקים.
- 3.עודד 06/06/2016 20:22הגב לתגובה זוקודם כל ששטראוס יודעת לשווק טוב יותר מאלקטרה שאלקטרה עומדת למכור את חטיבת המים שלה לשטראוס שהכל בלוף ומיד יש בברז.
- 2.כתבה מרתקת (ל"ת)מאיר רושצקי 02/06/2016 21:13הגב לתגובה זו
- 1.מאמר מצוין! מלך (ל"ת)טל 02/06/2016 20:41הגב לתגובה זו

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.