HAVAS הבינ"ל תחל לעבוד עם הטכניון: "בתחומי החדשנות - תמיד קורה משהו בישראל"
רשת הפרסום הצרפתית הבינלאומית HAVAS, אחת מ-6 ענקיות הפרסום בעולם תחל לעבוד בשיתוף פעולה עם הטכניון בישראל. על רקע שבוע ה-DLD שנערך בישראל, הגיעו לארץ בכירי HAVAS וביניהם פרדריק ז'וסה (Frederic Josue), נציגה הבכיר של HAVAS לשיתוף הפעולה עם הטכניון ומי שעומד בראש 18hubs זרוע החדשנות העולמית של הרשת שתחתיה פועלים מספר סניפים מסביב לעולם וכעת גם בישראל.
HAVAS והטכניון הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו מומחים של המוסד הטכנולוגי הישראלי יחלו לעבוד לצד צוותים של HAVAS במעבדת MFG הצרפתית - מעבדות מחקר שעוסקות בניהול BIG DATA בתחום הדיגיטל שהוקמו ב-2009 ונרכשו על ידי רשת HAVAS.
בנוסף לז'וסה מעמד ההכרזה החגיגי על שיתוף הפעולה כלל את שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב (Paterick Maissonnave), פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, עמנואל מקרון (Emmanuel Macron) שר הכלכלה הצרפתי, פרופסור קובי קרמר מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, מיוריאל טואטי (Muriel Touaty) מרשת הטכניון בצרפת וליונל קור (Lionel corre) שעומד בראש מחלקת הכלכלה בשגרירות צרפת בישראל.
שיתוף הפעולה של HAVAS עם הטכניון הוא למעשה צעד שני של הרשת הבינלאומית לאחר השקת הנציגות של 18hubs בישראל שבראשה עומד דורון טל, ממייסדי אידיאולוג'יק לשעבר ומי שקשר את שמו וקריירת הפרסום שלו עם בכירי הפרסום הצרפתי בשנים האחרונות. מטרת הנציגות בישראל היא לאתר סטרט-אפים וטכנולוגיות מתחום האד-טק (advertising technology), מדיה, ותוכן. המיזם מנוהל מ-3 מוקדים: לוס אנג'לס, סיאול ותל אביב.
במסגרת ביקורו בישראל, פרדריק ז'וסה, שעומד בראש 18hubs אמר לאייס: "שיתוף הפעולה עם הטכניון מתאים כמו כפפה ל-18hubs. זה אחד מהמוסדות הטכנולוגיים המובילים והנחשבים בעולם, וזה כבוד גדול עבורנו לעבוד עם אנשיו. צוות המחקר הראשון שנקים יעבוד לצד צוותים ממעבדת MFG במחקר שיתמקד בפיתוח בינה מלאכותית וניתוח שפות".
-ל-18hubs יש סניפים ב-3 מקומות בלבד בעולם, ביניהם בתל אביב. מה הפך את ישראל למתאימה עבור הפרויקט?
18hubs מציין למעשה "18 חודשים לפני כולם". כל סניף של 18hubsבעולם הוא מוקד של חדשנות. אנחנו מכירים את ישראל כ"סטארט-אפ ניישן" אבל מה שרבים לא יודעים הוא מה שקורה בפועל מאחורי ההגדרה הזאת. ישראל היא הרבה יותר מסטארט-אפים שכבשו את המיננסטרים. ב-HAVAS מודעים להצלחה של סטרט-אפים ישראלים רבים, כגון Taboola ו-אאוטבריין שהיו חלוצות בתחום הנייטיב וצמחו לכדי חברות ענק, אבל אנחנו לא מתכוונים להתמקד רק בסטאטר-אפים, יש לנו גישה אחרת לנושא שמשלבת עבודה גם עם מוסדות אקדמיים לצורכי מחקר.
ז'וסה מוסיף ואומר כי "באמצעות שיתוף הפעולה עם הטכניון, השגנו גישה למומחיות הטכנולוגית שהפכה את ישראל לשם דבר בתחום. מנהל הסניף המקומי של 18hubs שלנו - דורון טל - מייסד סוכנות הדיגיטל הראשונה בישראל העניק לנו את האפשרות להיחשף למומחים מקומיים כך שנוכל לאתר סטארט-אפים מתאימים בשלבים הראשוניים שלהם. השילוב בין מחקר אוניברסיטאי ואיתור המיזמים החדשים ביותר יוכל להביא את HAVAS למקסום הפוטנציאל האמיתי שטמון בישראל וכך לייצר עבור לקוחותינו יתרון משמעותי".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
ז'וסה הרחיב על תעשיית הפרסום העולמית ואמר כי "חלו שינוים גדולים. התפוצצות תחום ה-DATA מחייב אותנו להצטייד במומחי טכנולוגיה שישימו את HAVAS בחזית התעשייה העולמית כשחקן מרכזי בחדשנות עבור לקוחותינו".
- כמי שעומד בראש תחום החדשנות של HAVAS בעולם - למה אתה מצפה מהעבודה בישראל?
במונחי חדשנות תמיד קורה משהו בישראל. אנחנו מקווים לפתרונות שאכן יהיו 18 חודשים לפני כל השוק כשהכוונה היא להטמיע את הפיתוחים החדשים במערכת שלנו. הטכנולוגיות שקיימות כיום בישראל הן בין המובילות בעולם וזה חיוני עבורנו לזהות את הפתרונות הטובים ביותר".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
