HAVAS בטכניון
צילום: יח"צ

HAVAS הבינ"ל תחל לעבוד עם הטכניון: "בתחומי החדשנות - תמיד קורה משהו בישראל"

רשת הפרסום הצרפתית הבינלאומית, אחת מ-6 ענקיות הפרסום בעולם מרחיבה את שיתוף הפעולה בישראל. לאחר השקת 18hubs אותה מוביל דורון טל, הרשת הכריזה על שיתוף פעולה עם הטכניון. בין השאר הגיע לישראל לרגל המאורע שר הכלכלה הצרפתי עמנואל מקרון  
משה בנימין |

רשת הפרסום הצרפתית הבינלאומית HAVAS, אחת מ-6 ענקיות הפרסום בעולם תחל לעבוד בשיתוף פעולה עם הטכניון בישראל. על רקע שבוע ה-DLD שנערך בישראל, הגיעו לארץ בכירי HAVAS וביניהם פרדריק ז'וסה (Frederic Josue), נציגה הבכיר של HAVAS לשיתוף הפעולה עם הטכניון ומי שעומד בראש 18hubs זרוע החדשנות העולמית של הרשת שתחתיה פועלים מספר סניפים מסביב לעולם וכעת גם בישראל. 

HAVAS והטכניון הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו מומחים של המוסד הטכנולוגי הישראלי יחלו לעבוד לצד צוותים של HAVAS במעבדת MFG הצרפתית - מעבדות מחקר שעוסקות בניהול BIG DATA בתחום הדיגיטל שהוקמו ב-2009 ונרכשו על ידי רשת HAVAS.

בנוסף לז'וסה מעמד ההכרזה החגיגי על שיתוף הפעולה כלל את שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב (Paterick Maissonnave), פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, עמנואל מקרון (Emmanuel  Macron) שר הכלכלה הצרפתי, פרופסור קובי קרמר מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, מיוריאל טואטי (Muriel Touaty)  מרשת הטכניון בצרפת וליונל קור (Lionel corre) שעומד בראש מחלקת הכלכלה בשגרירות צרפת בישראל.

שיתוף הפעולה של HAVAS עם הטכניון הוא למעשה צעד שני של הרשת הבינלאומית לאחר השקת הנציגות של 18hubs בישראל שבראשה עומד דורון טל, ממייסדי אידיאולוג'יק לשעבר ומי שקשר את שמו וקריירת הפרסום שלו עם בכירי הפרסום הצרפתי בשנים האחרונות. מטרת הנציגות בישראל היא לאתר סטרט-אפים וטכנולוגיות מתחום האד-טק (advertising technology), מדיה, ותוכן. המיזם מנוהל מ-3 מוקדים: לוס אנג'לס, סיאול ותל אביב.

במסגרת ביקורו בישראל, פרדריק ז'וסה, שעומד בראש 18hubs אמר לאייס: "שיתוף הפעולה עם הטכניון מתאים כמו כפפה ל-18hubs. זה אחד מהמוסדות הטכנולוגיים המובילים  והנחשבים בעולם, וזה כבוד גדול עבורנו לעבוד עם אנשיו. צוות המחקר הראשון שנקים יעבוד לצד צוותים ממעבדת MFG במחקר שיתמקד בפיתוח בינה מלאכותית וניתוח שפות". 

-ל-18hubs יש סניפים ב-3 מקומות בלבד בעולם, ביניהם בתל אביב. מה הפך את ישראל למתאימה עבור הפרויקט? 

18hubs מציין למעשה "18 חודשים לפני כולם". כל סניף של 18hubsבעולם הוא מוקד של חדשנות. אנחנו מכירים את ישראל כ"סטארט-אפ ניישן" אבל מה שרבים לא יודעים הוא מה שקורה בפועל מאחורי ההגדרה הזאת. ישראל היא הרבה יותר מסטארט-אפים שכבשו את המיננסטרים. ב-HAVAS מודעים להצלחה של סטרט-אפים ישראלים רבים, כגון Taboola ו-אאוטבריין שהיו חלוצות בתחום הנייטיב וצמחו לכדי חברות ענק, אבל אנחנו לא מתכוונים להתמקד רק בסטאטר-אפים, יש לנו גישה אחרת לנושא שמשלבת עבודה גם עם מוסדות אקדמיים לצורכי מחקר.

ז'וסה מוסיף ואומר כי "באמצעות שיתוף הפעולה עם הטכניון, השגנו גישה למומחיות הטכנולוגית שהפכה את ישראל לשם דבר בתחום. מנהל הסניף המקומי של 18hubs שלנו - דורון טל - מייסד סוכנות הדיגיטל הראשונה בישראל העניק לנו את האפשרות להיחשף למומחים מקומיים כך שנוכל לאתר סטארט-אפים מתאימים בשלבים הראשוניים שלהם. השילוב בין מחקר אוניברסיטאי ואיתור המיזמים החדשים ביותר יוכל להביא את HAVAS למקסום הפוטנציאל האמיתי שטמון בישראל וכך לייצר עבור לקוחותינו יתרון משמעותי".  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ז'וסה הרחיב על תעשיית הפרסום העולמית ואמר כי "חלו שינוים גדולים. התפוצצות תחום ה-DATA מחייב אותנו להצטייד במומחי טכנולוגיה שישימו את HAVAS בחזית התעשייה העולמית כשחקן מרכזי בחדשנות עבור לקוחותינו".

- כמי שעומד בראש תחום החדשנות של HAVAS בעולם - למה אתה מצפה מהעבודה בישראל?

במונחי חדשנות תמיד קורה משהו בישראל. אנחנו מקווים לפתרונות שאכן יהיו 18 חודשים לפני כל השוק כשהכוונה היא להטמיע את הפיתוחים החדשים במערכת שלנו. הטכנולוגיות שקיימות כיום בישראל הן בין המובילות בעולם וזה חיוני עבורנו לזהות את הפתרונות הטובים ביותר".  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.