דורון טל
צילום: יח"צ

דורון טל חזר ומחכה לכם: ינהל נציגות של HAVAS לאיתור סטרט-אפים בישראל

הנציגות בישראל היא במסגרת פרויקט 18-HUBS של HAVAS ומטרתו לאתר סטרט אפים וטכנולוגיות מתחום ה-advertising technology, מדיה ותוכן
משה בנימין | (3)

קבוצת הפרסום הבינלאומית HAVAS פותחת בתל אביב נציגות למיזם איתור הסטרט אפים שלה, בראשה יעמוד דורון טל, לשעבר ממייסדי אידיאולוג'יק ומי שכיהן שנים רבות בתפקידים בכירים בפובליסיס. עבור טל, המעבר ל-HAVAS הוא חציית קווים לצד השני, שכן פובליסיס היא המתחרה הגדלה ביותר של HAVAS באירופה.

הנציגות שהוקמה בישראל היא חלק מפרויקט 18-HUBS שהקימה HAVAS לפני כשנה ומטרתו לאתר סטרט אפים וטכנולוגיות מתחום האד-טק (advertising technology), מדיה, ותוכן. את המיזם מנהל פרדריק ז'וסואה והוא מנוהל מ-3 מוקדים: לוס אנג'לס, סיאול ותל אביב.

בכל מוקד נפתחה נציגות בשיתוף פעולה עם מוסד השכלה מוביל בתחום הטכנולוגיה. בישראל שיתוף פעולה כזה נחתם עם הטכניון, אשר נציגיו יטלו חלק פעיל ומעשי בעבודה השוטפת של HAVAS לאיתור ואף לפיתוח טכנולוגיה.

המודל של 18-HUBS שונה מקרנות ההשקעה למיניהן בכך שאינו מתמקד במימון או רכישת סטרט אפים אלא באיתור טכנולוגיות ופורמטים רלוונטים והטמעתם בעבודה השוטפת של הקבוצה ולקוחותיה. עבור סטרט אפים בתחילת דרכם - דריסת רגל בלקוח גלובלי עשויה לעיתים להיות בעלת ערך חשוב יותר מכל דבר אחר.

פרדריק ז'וסואה: "התחלנו מסע אל הלא נודע שבו אין מתכון ברור או תסריט ידוע מראש. בתור סוכנות עלינו לספק ללקוחות את הכלים הטובים ביותר ליצירה, הפצה ומדידה ומצד שני לאפשר לכל בעל רעיון חדשני להשתתף. 18-HUBS הוא התשובה שלנו לדיסרפשן שהשוק הגלובלי חווה כיום". עוד הוסיף ז'וסואה: "בחרנו כנציגנו בישראל את דורון טל כי מעבר להבנה טכנולוגית יש צורך בנסיון עמוק באופן שבו סוכנויות ולקוחות בינלאומיים עובדים על מנת להיות מסוגל לא רק לאתר את הסטרט אפים הרלוונטים אלא גם לסייע בהטמעת הטכנולוגיה שלהם במערכות בינלאומיות מורכבות".

HAVAS היא אחת מ-6 קבוצת הפרסום הגדולות בעולם עם כ-700 משרדים במעל 100 מדינות וקרוב ל-20,000 עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות הקבוצה ניתן למצוא את קוקה-קולה, איירפרנס, סוני, רקיט-בנקיזר, פז'ו-סיטרואן, איקאה, מקדונלדס ועוד. בישראל היא מוכרת פחות ממתחרותיה פובליסיס, WPP, אומניקום ואינטרפאבליק שכן היא אינה מחזיקה בבעלותה משרד פרסום ישראלי. בעבר היא החזיקה במשרד הפרסום צרפתי-שטרנשוס-זמיר (באמצעות חברת הבת Euro) שהתמזג עם משרדו של אייל ארד אך עקב כישלון המשרד הממוזג וסגירתו חדלה HAVAS להיות בעלים של משרד בישראל וכיום יש לה הסכם ייצוג (affiliation) עם ענבר-מרחב-G.

 

כזכור, טל שהיה מבכירי ומייסדי שוק הדיגיטל בענף הפרסום הישראלי פרש לפני כשנתיים מתפקיד פעיל בקבוצת פובליסיס-ישראל, בה היה שותף ודירקטור. לאחר פרישתו חי בפריז ועסק בייצוג סטרט-אפים וחברות טכנולוגיה ישראליות. כיום הוא שותף ומנכ"ל של סטרט אפ בתחום הבינה המלאכותית אשר סיים לאחרונה גיוס ראשוני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ערן 29/03/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    את כל מה שרע בעולם הפרסום הישראלי (ויש הרבה רע) אפשר לתמצת בתגובות 1 ו-2. אנשים קטנים, עם יכולות בינוניות, מתחבאים מאחורי שמות בדויים ונהנים להשמיץ ולפגוע בלי סיבה. ענף של אנשים ציניים ומרושעים. את מה שדורון טל עשה מזמן אתם לא תעשו לעולם. גם לא את הכסף שהוא עשה ועוד יעשה.
  • 2.
    ששון הקולה 19/03/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    הבנו, עשה אקזיט מאידיאולוגי'ק ומחפש עבודה כמו החבר שלו, התגרן מהשוק ינון לנדנברג
  • 1.
    עוד אחד 19/03/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    סתם אחד
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.