דורון טל חזר ומחכה לכם: ינהל נציגות של HAVAS לאיתור סטרט-אפים בישראל
קבוצת הפרסום הבינלאומית HAVAS פותחת בתל אביב נציגות למיזם איתור הסטרט אפים שלה, בראשה יעמוד דורון טל, לשעבר ממייסדי אידיאולוג'יק ומי שכיהן שנים רבות בתפקידים בכירים בפובליסיס. עבור טל, המעבר ל-HAVAS הוא חציית קווים לצד השני, שכן פובליסיס היא המתחרה הגדלה ביותר של HAVAS באירופה.
הנציגות שהוקמה בישראל היא חלק מפרויקט 18-HUBS שהקימה HAVAS לפני כשנה ומטרתו לאתר סטרט אפים וטכנולוגיות מתחום האד-טק (advertising technology), מדיה, ותוכן. את המיזם מנהל פרדריק ז'וסואה והוא מנוהל מ-3 מוקדים: לוס אנג'לס, סיאול ותל אביב.
בכל מוקד נפתחה נציגות בשיתוף פעולה עם מוסד השכלה מוביל בתחום הטכנולוגיה. בישראל שיתוף פעולה כזה נחתם עם הטכניון, אשר נציגיו יטלו חלק פעיל ומעשי בעבודה השוטפת של HAVAS לאיתור ואף לפיתוח טכנולוגיה.
המודל של 18-HUBS שונה מקרנות ההשקעה למיניהן בכך שאינו מתמקד במימון או רכישת סטרט אפים אלא באיתור טכנולוגיות ופורמטים רלוונטים והטמעתם בעבודה השוטפת של הקבוצה ולקוחותיה. עבור סטרט אפים בתחילת דרכם - דריסת רגל בלקוח גלובלי עשויה לעיתים להיות בעלת ערך חשוב יותר מכל דבר אחר.
פרדריק ז'וסואה: "התחלנו מסע אל הלא נודע שבו אין מתכון ברור או תסריט ידוע מראש. בתור סוכנות עלינו לספק ללקוחות את הכלים הטובים ביותר ליצירה, הפצה ומדידה ומצד שני לאפשר לכל בעל רעיון חדשני להשתתף. 18-HUBS הוא התשובה שלנו לדיסרפשן שהשוק הגלובלי חווה כיום". עוד הוסיף ז'וסואה: "בחרנו כנציגנו בישראל את דורון טל כי מעבר להבנה טכנולוגית יש צורך בנסיון עמוק באופן שבו סוכנויות ולקוחות בינלאומיים עובדים על מנת להיות מסוגל לא רק לאתר את הסטרט אפים הרלוונטים אלא גם לסייע בהטמעת הטכנולוגיה שלהם במערכות בינלאומיות מורכבות".
HAVAS היא אחת מ-6 קבוצת הפרסום הגדולות בעולם עם כ-700 משרדים במעל 100 מדינות וקרוב ל-20,000 עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות הקבוצה ניתן למצוא את קוקה-קולה, איירפרנס, סוני, רקיט-בנקיזר, פז'ו-סיטרואן, איקאה, מקדונלדס ועוד. בישראל היא מוכרת פחות ממתחרותיה פובליסיס, WPP, אומניקום ואינטרפאבליק שכן היא אינה מחזיקה בבעלותה משרד פרסום ישראלי. בעבר היא החזיקה במשרד הפרסום צרפתי-שטרנשוס-זמיר (באמצעות חברת הבת Euro) שהתמזג עם משרדו של אייל ארד אך עקב כישלון המשרד הממוזג וסגירתו חדלה HAVAS להיות בעלים של משרד בישראל וכיום יש לה הסכם ייצוג (affiliation) עם ענבר-מרחב-G.
כזכור, טל שהיה מבכירי ומייסדי שוק הדיגיטל בענף הפרסום הישראלי פרש לפני כשנתיים מתפקיד פעיל בקבוצת פובליסיס-ישראל, בה היה שותף ודירקטור. לאחר פרישתו חי בפריז ועסק בייצוג סטרט-אפים וחברות טכנולוגיה ישראליות. כיום הוא שותף ומנכ"ל של סטרט אפ בתחום הבינה המלאכותית אשר סיים לאחרונה גיוס ראשוני.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 3.ערן 29/03/2015 13:56הגב לתגובה זואת כל מה שרע בעולם הפרסום הישראלי (ויש הרבה רע) אפשר לתמצת בתגובות 1 ו-2. אנשים קטנים, עם יכולות בינוניות, מתחבאים מאחורי שמות בדויים ונהנים להשמיץ ולפגוע בלי סיבה. ענף של אנשים ציניים ומרושעים. את מה שדורון טל עשה מזמן אתם לא תעשו לעולם. גם לא את הכסף שהוא עשה ועוד יעשה.
- 2.ששון הקולה 19/03/2015 14:05הגב לתגובה זוהבנו, עשה אקזיט מאידיאולוגי'ק ומחפש עבודה כמו החבר שלו, התגרן מהשוק ינון לנדנברג
- 1.עוד אחד 19/03/2015 13:10הגב לתגובה זוסתם אחד
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
