FUZE TEA
צילום: צילום מסך

FUZE TEA נבחר כהשקה המנצחת של 2013 - למרות שהמותג הושק ב-2012

המותג הביא למנכ"ל קוקה קולה את תואר איש השיווק ליולי 2013. איגוד השיווק: "מקרה יחיד בעולם בו מותג מצליח משיל מעליו את שמו ובוחר חדש"
כתבי אייס |
נושאים בכתבה FUZE tea

איגוד השיווק הישראלי בחר בהשקת מותג התה הקר FUZE TEA של קוקה קולה ישראל, כהשקה המוצלחת לשנת 2013. בחירה זאת מעניינת, לנוכח העובדה כי המותג לא הושק כלל ב-2013, אלא שנה לפני כן, באוגוסט 2012.

במקום השני בחר האיגוד את השקת המהלך צ'ק בסלולר של בנק לאומי, ובמקום השלישי - הקשת הגביה הצהובה נעם של מחלבת טרה. ההשקות הזוכות נבחרו מתוך 17 ההשקות שזכו ב"פרס ההשקה המנצחת" במהלך 2013 שהוענק על ידי ועדת החדשנות של איגוד השיווק בראשותו של רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וחבר הנהלת איגוד השיווק ישראלי.

לדברי האיגוד, ההשקה של FUZE TEA הציגה "חדשנות פורצת דרך בכך שהוכיח כי המוצר יותר חשוב מהמותג, בניגוד לחוקי השיווק המקובלים. היה זה המהלך היחיד בעולם בו מותג מצליח ומוביל בצורה משמעותית (עד שהוא הופך להיות שם גנרי לקטגוריה) משיל מעליו את שמו ובוחר שם חדש, כאשר השם הקודם ממשיך להיות משווק לצרכן".

מהלך ההשקה של FUZE TEA גרם לצמיחה של 15% במונחים שנתיים בכל הקטגוריה וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ומסיבית שיצרה באזז בקרב הצרכנים, תוך הדגשת הסיפור המותגי החריג. בזכות המהלך, קיבל מנכ"ל קוקה קולה ישראל טל רבן את תואר איש השיווק של יולי 2013.

בספטמבר 2012, כתבה עטרה בילר, מבקרת הבית של אייס בכל הנוגע לאסטרטגיות פרסומיות, כי "קוקה קולה מתמודדת בהצלחה עם אילוץ אשר פורם עבודה בת שנים של בניית שם. נסטי. לא ברור מי הפסיד יותר - זה שיצא עם המוצר או זה שיצא עם השם, אבל ברור שקוקה קולה, חברה שלא אוהבת להפסיד, יוצאת לעת עתה כשידה על העליונה".

ההשקה המנצחת הוכרזה בכנס החדשנות 2014 שהתמקד בחומרים שמהם עשויה החדשנות ובדק ממה בנויה חדשנות, האם יש שיטות ניהול המעודדות חדשנות, כיצד ניתן לטפח חדשנות בארגון, ומהו מקומם של הטכנולוגיה והשיווק בתהליך החדשנות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.