FUZE TEA נבחר כהשקה המנצחת של 2013 - למרות שהמותג הושק ב-2012

המותג הביא למנכ"ל קוקה קולה את תואר איש השיווק ליולי 2013. איגוד השיווק: "מקרה יחיד בעולם בו מותג מצליח משיל מעליו את שמו ובוחר חדש"
כתבי אייס |
נושאים בכתבה FUZE tea

איגוד השיווק הישראלי בחר בהשקת מותג התה הקר FUZE TEA של קוקה קולה ישראל, כהשקה המוצלחת לשנת 2013. בחירה זאת מעניינת, לנוכח העובדה כי המותג לא הושק כלל ב-2013, אלא שנה לפני כן, באוגוסט 2012.

במקום השני בחר האיגוד את השקת המהלך צ'ק בסלולר של בנק לאומי, ובמקום השלישי - הקשת הגביה הצהובה נעם של מחלבת טרה. ההשקות הזוכות נבחרו מתוך 17 ההשקות שזכו ב"פרס ההשקה המנצחת" במהלך 2013 שהוענק על ידי ועדת החדשנות של איגוד השיווק בראשותו של רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וחבר הנהלת איגוד השיווק ישראלי.

לדברי האיגוד, ההשקה של FUZE TEA הציגה "חדשנות פורצת דרך בכך שהוכיח כי המוצר יותר חשוב מהמותג, בניגוד לחוקי השיווק המקובלים. היה זה המהלך היחיד בעולם בו מותג מצליח ומוביל בצורה משמעותית (עד שהוא הופך להיות שם גנרי לקטגוריה) משיל מעליו את שמו ובוחר שם חדש, כאשר השם הקודם ממשיך להיות משווק לצרכן".

מהלך ההשקה של FUZE TEA גרם לצמיחה של 15% במונחים שנתיים בכל הקטגוריה וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ומסיבית שיצרה באזז בקרב הצרכנים, תוך הדגשת הסיפור המותגי החריג. בזכות המהלך, קיבל מנכ"ל קוקה קולה ישראל טל רבן את תואר איש השיווק של יולי 2013.

בספטמבר 2012, כתבה עטרה בילר, מבקרת הבית של אייס בכל הנוגע לאסטרטגיות פרסומיות, כי "קוקה קולה מתמודדת בהצלחה עם אילוץ אשר פורם עבודה בת שנים של בניית שם. נסטי. לא ברור מי הפסיד יותר - זה שיצא עם המוצר או זה שיצא עם השם, אבל ברור שקוקה קולה, חברה שלא אוהבת להפסיד, יוצאת לעת עתה כשידה על העליונה".

ההשקה המנצחת הוכרזה בכנס החדשנות 2014 שהתמקד בחומרים שמהם עשויה החדשנות ובדק ממה בנויה חדשנות, האם יש שיטות ניהול המעודדות חדשנות, כיצד ניתן לטפח חדשנות בארגון, ומהו מקומם של הטכנולוגיה והשיווק בתהליך החדשנות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.