מאור דוידוביץ'
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

"אתה גם מופתע לרעה מלקוחות ומשרדי פרסום שלא צועדים עם הטכנולוגיה"

כלי הסברה בחו"ל, פניות היזמים, והרצון לפנות בעתיד גם לקהל הערבי - כקונטרה לאל-ג'זירה. סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח העסקי של ג'רוזלם פוסט, מאור דוידוביץ', שבילדות עסק בכלל בכוורנות, הוא האורח שלנו ב-UNDER40
אלכסנדר כץ | (8)

כשעסקת רכישת מעריב כבר נחתמה, והעיתון הוותיק מצטרף לקבוצת ג'רוזלם פוסט, זו בהחלט הזדמנות טובה לארח בפינת UNDER40 את מאור דוידוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח העסקי של הקבוצה, שצםוי לחנוך בקרוב אתר חדש שיחליף את הקיים.

דוידוביץ', בן 35, הגיע לג'רוזלם פוסט לפני כשנה. לפני כן היה במשך 3 שנים מנהל מערך המכירות בזאפ השוואת מחירים, ועוד לפני כן - מנהל מחלקת מכירות בפלאפון במשך 6 שנים.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

באופן אירוני jpost.com. לא כולם מכירים את משרד ההסברה האמיתי של ישראל ליהודי העולם, מעל 4 מליון גולשים פעילים, מאות אלפים באפליקציות, ובשנה האחרונה REACH של מעל 2 מיליון גולשים בערוצי הסושייל, ומאחר שרוב הטראפיק שלנו מגיע מחו"ל - אנחנו אנדרייטד בארץ למרות שאנחנו גדולים יותר מרוב אתרי החדשות בארץ.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פרפורמנס. זה יהרוס את התעשיה, זה מזיק לאתרים ומזיק למפרסמים. שכבת הביניים מרוויחה, לאורך זמן המפרסמים לא יהנו מהמשכיות מעבר לאימפקט חד פעמי של הקמפיין, והאתרים יפגעו בהכנסות, ברנד זה הפרפורמנס הכי טוב, בקהל הנכון, והתכנון הנכון לצד טכנולוגית מתקדמות מצליחים לשלב לתוצאות מדהימות.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

האתר החדש שיעלה בקרוב. השקענו משאבים גדולים מאוד בתשתיות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, התשתיות כוללת את קצה טכנולוגיות הפרסום, ומערכות להתאמת תוכן רלוונטי לגולש, למעשה כל גולש יראה תוכן שונה באמצעות אלוגריטמיקה מותאמת אישית, כל זה לצד חווית משתמש מהשורה הראשונה בעולם, ויכולות מוניטזיציה מתקדמות, יהיה מעניין מחכה בקוצר רוח לראות אותו באוויר.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

אין כזה. מטבעי אני אוהב להעיז ולנסות לפרוץ קדימה, לא תמיד זה מצליח, אני מעודד טעויות ומעריך מאד אנשים שמנסים, חושבים, ומעיזים, גם אם בדיעבד זה מסתבר כטעות. היחידים שלא טועים הם אלו שלא עובדים.

5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בגיל 13 הייתי דבוראי, עד שאבא שלי מכר את הכוורות שהיו לנו במשק. היה כיף, מלא דבש, אחזור לזה בפנסיה.

6. מה עדיין מפתיע אותך בעבודה שלך?

עדיין מופתע לטובה מהיזמים הישראלים כל פעם מחדש. פעמיים ביום פונים אליי עם רעיונות וסטארטפים מדהימים שאמורים לשפר חווית גלישה או לשפר CTR למפרסמים וכו', חלק מהרעיונות ממש ממש טובים. מצד שני, אתה לפעמים מופתע לרעה מלקוחות גדולים ומשרדי פרסום, שלא צועדים עם הטכנולוגיה ולא מכירים את כל הכלים החכמים שיש בתעשייה ובאתרים שלנו. אין מקום לחוסר מקצוענות, בייחוד שמה שקיים היום כבר לא רלוונטי למחר, כי כנראה כבר יצאה טכנולוגיה חדשה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

להפוך ולהתאים את האסטרטגיה הדיגטלית של הקבוצה לעולם החדש. לדוגמא, בשנה האחרונה הגדלנו את החשיפה לערוצי הסושייל במעל 1,000% ללא תקציב יעודי. אני מאמין בזה מאד וחושב שיש לנו עוד המון להשתפר, שם העתיד. באתר החדש ניראה ביטוי משמעותי מאד לנושא הזה. אתגר נוסף ולא פשוט הוא למצוא את האיזון בין דסק החדשות לבין הפן המסחרי, ויכוחים מרתקים.

8. עם רכישת מעריב - מה השינוי הטכנולוגי שנראה בעיתון החדש?

השינוי יהיה שתראו פחות פרסומות באתר החדש של 'מעריב'. בארץ מקובל ל"הטריד" את הגולש באין סוף טכנלוגיות פרסום פולשניות, אנו בונים מערכות שידעו להגיש המון תוכן מקורי מבלי לפגוע בחווית הגלישה, בכל הערוצים הדיגטליים הדגש שלנו השנה הוא לשים את הגולש במרכז גם במחיר של ויתור על הכנסות, זה מוכיח את עצמו, אנו ניתן חווית גלישה בינ"ל בתוכן מקומי משובח מהכותבים הטובים בישראל, בחוויה הטובה בישראל.

9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

לתרגם את ג'רוזלם פוסט לעוד שפות ובעיקר לערבית, אני חושב שגם מדינות ערב יתמכו בנו יותר ברגע שיקראו ויראו מה קורה באמת בארץ ולא דרך אל ג'זירה. מדהים לראות איך מוצג אותו האירוע בכל אמצעי התקשורת, ויש לנו יכולת להשפיע על רוב אלו שיש להם זיקה מסויימת לישראל ולעולם היהודי, כולם נמצאים וקוראים בסוף JPOST.

10. פרגן למתחרים

המקומיים לפי אתרי ההשוואות, לא באותה המשבצת שלי, אז מפרגן מאוד להאפינגטון פוסט ו-USA TODAY. לדעתי הם עושים עבודה דיגיטלית מדהימה, אני מעריך מאד הבנה דיגיטלית אמיתית.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מוטי עגיב 01/03/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    אז הנה, בפעם המי יודע כמה- הבטחות לחוד ומעשים הכי לחוד!!!! לאחר פחות משנת עבודה אחת בג'רוזלם פוסט.... מאור סולק שוב. שאפו להם... כי הבינו אפילו יותר מזאפ-דפי זהב באיזה חומר מדובר. מעסיקים עתידיים - ראו הוזהרתם. לא לפול בפח. ולכל המקטרגים, ראו כמה שנים אחורה.
  • 7.
    אני 22/06/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    כתבתי כבר כמה פעמים תגובה ולא פרסמו אותה, הכל מכור
  • 6.
    מוטי עגיב 25/05/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    ממש מזל שמאור קורא את התגובות ומגיב להן. לא מכרתי, לא מוכר לא אמכור מודפס !!! התגובה עניינית לחלוטין ! אתה לא יודע לנהל מאור ! לא מבין הרבה אבל משחק אותה כאילו כן ! יודע להרשים ! תוצאות- בהחלט 0 אחד גדול ! והרי הועפת בבעיטה אחרי שנה וקצת, לא? מבטיח לך שגם בג'רוזלם פוסט יבינו מהר מאד מאיזה חומר קורצת...... מקווה עבורך ועבור ילדיך שלפחות למדת לקח והפסקת לרכב ע"ח שעות העבודה, ולא גם פה זה יגמר בבעיטה, ברור????
  • 5.
    מוטי עגיב 22/05/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    פרגון אף פעם לא היה הצד החזק, מי שלא תהיה תמשיך למכור מודפס כי זה הדבר היחיד שאתם יודעים לעשות שם, פרגן למאור מגיע לו!
  • 4.
    מוטי עגיב 18/05/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    אז ככה, "מנהל מערך המכירות בזאפ ..." עלאק, היה כ"כ "מוצלח" שהספיק לעבוד שם כשנה וחצי ( ממש לא 3 שנים ) והועף בבעיטה החוצה. 50% מיום העבודה שלו הוקדש למירוצי/אימוני/מפגשי האופניים שלו ולא לעבודה. כשהועף "עשה ברוגז" ולא בא להיפרד ולעשות חפיפה. תינוק מגודל. מקווה בשבילו שלמד את הלקח וישקיע קצת יותר. רושם הוא יודע בהחלט לעשות תוצאות הוא מביא קצת פחות........
  • 3.
    אחד שמכיר 11/05/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    הבחור תותח על! מכיר אישית העסקה הכי טובה שג'רוזלם פוסט עשו ויעשו בשנים הקרובות היא שלקחו אותו
  • 2.
    איך מנהל מכירות הופך לסמנכ"ל דיגיטל? (ל"ת)
    טרול 08/05/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הבחור תותח (ל"ת)
    גלעד 08/05/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.