מאור דוידוביץ'
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

"אתה גם מופתע לרעה מלקוחות ומשרדי פרסום שלא צועדים עם הטכנולוגיה"

כלי הסברה בחו"ל, פניות היזמים, והרצון לפנות בעתיד גם לקהל הערבי - כקונטרה לאל-ג'זירה. סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח העסקי של ג'רוזלם פוסט, מאור דוידוביץ', שבילדות עסק בכלל בכוורנות, הוא האורח שלנו ב-UNDER40
אלכסנדר כץ | (8)

כשעסקת רכישת מעריב כבר נחתמה, והעיתון הוותיק מצטרף לקבוצת ג'רוזלם פוסט, זו בהחלט הזדמנות טובה לארח בפינת UNDER40 את מאור דוידוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח העסקי של הקבוצה, שצםוי לחנוך בקרוב אתר חדש שיחליף את הקיים.

דוידוביץ', בן 35, הגיע לג'רוזלם פוסט לפני כשנה. לפני כן היה במשך 3 שנים מנהל מערך המכירות בזאפ השוואת מחירים, ועוד לפני כן - מנהל מחלקת מכירות בפלאפון במשך 6 שנים.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

באופן אירוני jpost.com. לא כולם מכירים את משרד ההסברה האמיתי של ישראל ליהודי העולם, מעל 4 מליון גולשים פעילים, מאות אלפים באפליקציות, ובשנה האחרונה REACH של מעל 2 מיליון גולשים בערוצי הסושייל, ומאחר שרוב הטראפיק שלנו מגיע מחו"ל - אנחנו אנדרייטד בארץ למרות שאנחנו גדולים יותר מרוב אתרי החדשות בארץ.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פרפורמנס. זה יהרוס את התעשיה, זה מזיק לאתרים ומזיק למפרסמים. שכבת הביניים מרוויחה, לאורך זמן המפרסמים לא יהנו מהמשכיות מעבר לאימפקט חד פעמי של הקמפיין, והאתרים יפגעו בהכנסות, ברנד זה הפרפורמנס הכי טוב, בקהל הנכון, והתכנון הנכון לצד טכנולוגית מתקדמות מצליחים לשלב לתוצאות מדהימות.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

האתר החדש שיעלה בקרוב. השקענו משאבים גדולים מאוד בתשתיות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, התשתיות כוללת את קצה טכנולוגיות הפרסום, ומערכות להתאמת תוכן רלוונטי לגולש, למעשה כל גולש יראה תוכן שונה באמצעות אלוגריטמיקה מותאמת אישית, כל זה לצד חווית משתמש מהשורה הראשונה בעולם, ויכולות מוניטזיציה מתקדמות, יהיה מעניין מחכה בקוצר רוח לראות אותו באוויר.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

אין כזה. מטבעי אני אוהב להעיז ולנסות לפרוץ קדימה, לא תמיד זה מצליח, אני מעודד טעויות ומעריך מאד אנשים שמנסים, חושבים, ומעיזים, גם אם בדיעבד זה מסתבר כטעות. היחידים שלא טועים הם אלו שלא עובדים.

5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

בגיל 13 הייתי דבוראי, עד שאבא שלי מכר את הכוורות שהיו לנו במשק. היה כיף, מלא דבש, אחזור לזה בפנסיה.

6. מה עדיין מפתיע אותך בעבודה שלך?

עדיין מופתע לטובה מהיזמים הישראלים כל פעם מחדש. פעמיים ביום פונים אליי עם רעיונות וסטארטפים מדהימים שאמורים לשפר חווית גלישה או לשפר CTR למפרסמים וכו', חלק מהרעיונות ממש ממש טובים. מצד שני, אתה לפעמים מופתע לרעה מלקוחות גדולים ומשרדי פרסום, שלא צועדים עם הטכנולוגיה ולא מכירים את כל הכלים החכמים שיש בתעשייה ובאתרים שלנו. אין מקום לחוסר מקצוענות, בייחוד שמה שקיים היום כבר לא רלוונטי למחר, כי כנראה כבר יצאה טכנולוגיה חדשה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

להפוך ולהתאים את האסטרטגיה הדיגטלית של הקבוצה לעולם החדש. לדוגמא, בשנה האחרונה הגדלנו את החשיפה לערוצי הסושייל במעל 1,000% ללא תקציב יעודי. אני מאמין בזה מאד וחושב שיש לנו עוד המון להשתפר, שם העתיד. באתר החדש ניראה ביטוי משמעותי מאד לנושא הזה. אתגר נוסף ולא פשוט הוא למצוא את האיזון בין דסק החדשות לבין הפן המסחרי, ויכוחים מרתקים.

8. עם רכישת מעריב - מה השינוי הטכנולוגי שנראה בעיתון החדש?

השינוי יהיה שתראו פחות פרסומות באתר החדש של 'מעריב'. בארץ מקובל ל"הטריד" את הגולש באין סוף טכנלוגיות פרסום פולשניות, אנו בונים מערכות שידעו להגיש המון תוכן מקורי מבלי לפגוע בחווית הגלישה, בכל הערוצים הדיגטליים הדגש שלנו השנה הוא לשים את הגולש במרכז גם במחיר של ויתור על הכנסות, זה מוכיח את עצמו, אנו ניתן חווית גלישה בינ"ל בתוכן מקומי משובח מהכותבים הטובים בישראל, בחוויה הטובה בישראל.

9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

לתרגם את ג'רוזלם פוסט לעוד שפות ובעיקר לערבית, אני חושב שגם מדינות ערב יתמכו בנו יותר ברגע שיקראו ויראו מה קורה באמת בארץ ולא דרך אל ג'זירה. מדהים לראות איך מוצג אותו האירוע בכל אמצעי התקשורת, ויש לנו יכולת להשפיע על רוב אלו שיש להם זיקה מסויימת לישראל ולעולם היהודי, כולם נמצאים וקוראים בסוף JPOST.

10. פרגן למתחרים

המקומיים לפי אתרי ההשוואות, לא באותה המשבצת שלי, אז מפרגן מאוד להאפינגטון פוסט ו-USA TODAY. לדעתי הם עושים עבודה דיגיטלית מדהימה, אני מעריך מאד הבנה דיגיטלית אמיתית.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מוטי עגיב 01/03/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    אז הנה, בפעם המי יודע כמה- הבטחות לחוד ומעשים הכי לחוד!!!! לאחר פחות משנת עבודה אחת בג'רוזלם פוסט.... מאור סולק שוב. שאפו להם... כי הבינו אפילו יותר מזאפ-דפי זהב באיזה חומר מדובר. מעסיקים עתידיים - ראו הוזהרתם. לא לפול בפח. ולכל המקטרגים, ראו כמה שנים אחורה.
  • 7.
    אני 22/06/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    כתבתי כבר כמה פעמים תגובה ולא פרסמו אותה, הכל מכור
  • 6.
    מוטי עגיב 25/05/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    ממש מזל שמאור קורא את התגובות ומגיב להן. לא מכרתי, לא מוכר לא אמכור מודפס !!! התגובה עניינית לחלוטין ! אתה לא יודע לנהל מאור ! לא מבין הרבה אבל משחק אותה כאילו כן ! יודע להרשים ! תוצאות- בהחלט 0 אחד גדול ! והרי הועפת בבעיטה אחרי שנה וקצת, לא? מבטיח לך שגם בג'רוזלם פוסט יבינו מהר מאד מאיזה חומר קורצת...... מקווה עבורך ועבור ילדיך שלפחות למדת לקח והפסקת לרכב ע"ח שעות העבודה, ולא גם פה זה יגמר בבעיטה, ברור????
  • 5.
    מוטי עגיב 22/05/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    פרגון אף פעם לא היה הצד החזק, מי שלא תהיה תמשיך למכור מודפס כי זה הדבר היחיד שאתם יודעים לעשות שם, פרגן למאור מגיע לו!
  • 4.
    מוטי עגיב 18/05/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    אז ככה, "מנהל מערך המכירות בזאפ ..." עלאק, היה כ"כ "מוצלח" שהספיק לעבוד שם כשנה וחצי ( ממש לא 3 שנים ) והועף בבעיטה החוצה. 50% מיום העבודה שלו הוקדש למירוצי/אימוני/מפגשי האופניים שלו ולא לעבודה. כשהועף "עשה ברוגז" ולא בא להיפרד ולעשות חפיפה. תינוק מגודל. מקווה בשבילו שלמד את הלקח וישקיע קצת יותר. רושם הוא יודע בהחלט לעשות תוצאות הוא מביא קצת פחות........
  • 3.
    אחד שמכיר 11/05/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    הבחור תותח על! מכיר אישית העסקה הכי טובה שג'רוזלם פוסט עשו ויעשו בשנים הקרובות היא שלקחו אותו
  • 2.
    איך מנהל מכירות הופך לסמנכ"ל דיגיטל? (ל"ת)
    טרול 08/05/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הבחור תותח (ל"ת)
    גלעד 08/05/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.