אבי צבי
צילום: ינאי יחיאל

הרשות השנייה נתנה אור ירוק: 'אנדמול' תרכוש 33% מ'רשת' ב-100 מיליון ש'

לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישר כבר את העסקה, כעת אישרה אותה מועצת הרשות וחלקם של אביב גלעדי ו'פולאר תקשורת' יעבור לידיה
אלכסנדר כץ |

מועצת הרשות השנייה, אישרה ביום חמישי האחרון את עסקת אנדמול ורשת, ובכך נתנה אור ירוק לעסקה במסגרתה 'אנדמול' תזרים לזכיינית 100 מיליון שקלים תמורת 33% מ'רשת'. חסם נוסף לעסקה הוסר כבר לפני כשבועיים, כאשר הממונה על ההגבלים העסקיים אישר מבחינתו את העסקה כשהעניק פטור מהסדר כובל לתקופה של 4 שנים.

היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, הציגה בפני חברי המועצה את עסקת אנדמול-רשת על היבטיה והשלכותיה, וכן את המלצת הדרג המקצועי של הרשות לאשר את העסקה. מנכ"ל 'רשת', אבי צבי סקר את העסקה ואת השפעתה החיובית לדבריו על שוק הטלוויזיה בישראל, והוסיף כי בכוונתה של 'רשת' להרחיב את פעילותה בשנים הקרובות באמצעות עסקה זו.

עד כה ב'רשת' החזיקו משפחת עופר באמצעות עופר מדיה ואודי אנג'ל (51%), שטראוס גרופ (16%), והשאר - אביב גלעדי ופולאר תקשורת. על פי הסכם, חלקם של חלק מבעלי המניות שאינם מזרימים כסף לזכיינית מזה תקופה ארוכה - גלעדי (המחזיק ב-20%) ו'פולאר תקשורת' (המחזיקה ב-13%), ידולל בצורה משמעותית יותר, ויועבר ל'אנדמול'.

2 הגופים הצהירו לאחרונה כי ישלבו כוחות להשקת תוכן מקורי חדש שיופק על ידי 'אנדמול' וצוות הפיתוח של 'רשת' - עבור השוק הישראלי, על גבי הפלטפורמה של 'רשת'. תוכן זה יופץ במערך אנדמול העולמי. על ידי מינוף המשאבים העולמיים שלה, אנדמול תפיץ תוכניות בכל העולם ותפיק גרסאות מקומיות ללהיטים בינ"ל עבור 'רשת'.

סוגיה מעניינת שנמצאת על הפרק, היא האח הגדול. 'אנדמול' היא בעלת הזיכיון של המותג הכי מצליח בעולם בשנים האחרונות. פצצת הרייטינג משודרת מזה 5 עונות בזכיינית קשת, ומעניין יהיה לראות האם המותג יעבור לזכיינית ערוץ 2 השנייה, במידה והעסקה תושלם. יש לזכור כי בשנה האחרונה רכשה 'אנדמול' את חברת ההפקות קופרמן של אלעד קופרמן, שמפיקה בארץ את 'האח הגדול', שעומדת לחזור לאוויר בקרוב.

מנכ"ל 'רשת' אבי צבי ויו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר, בירכו על אישור העסקה. אבישר אף ציין כי "אין לי ספק שכניסתו של גורם עולמי לשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל יביא תועלת מרובה לשידורי הטלוויזיה ולהפקה הישראלית". מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, אמר: "כניסתה של אנדמול לישראל והבעת האמון ברשת, מסמלת תחילתו של עידן חדש לשוק הטלוויזיה וההפקות של השוק הישראלי. כולי תקווה שעסקה זו תביא את 'רשת' לצאת לרישיון ול-7 ימי שידור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.